Inloggen - Registreer  

Interim Locatiemanager

Ons Tweede Thuis - Haarlem - 11-04-2024 Naar vacature  

Voor onze zorglocaties in regio Haarlem zijn wij, vanwege zwangerschapsverlof, op zoek naar een zeer ervaren interim locatiemanager voor de periode van 1 juni 2024 tot 1 januari 2025. Het gaat om de locaties KDC de Wollewei (kinderbehandelcentrum), De Liede (trainingscentrum NAH) en Kunst om de Hoek (kunstzinnig atelier). Als locatiemanager ben je integraal verantwoordelijk voor de zorg en geeft coachend leiding aan de teams.

Wat ga je doen?

Je primaire rol is het verzorgen van continuïteit in de zorg en begeleiding op de locaties. Daarnaast participeer je mogelijk in externe netwerken en ben je actief betrokken bij de ontwikkeling van onze toekomstige locaties.

Waar kom je te werken?

KDC de Wollewei

Bij KDC de Wollewei krijgen kinderen van 0 - 18 jaar de mogelijkheid om zich in een stimulerende, veilige en uitdagende omgeving optimaal te ontwikkelen doordat er ruimte is voor veel individuele aandacht. Het KDC kiest voor een ontwikkelingsgerichte benadering naar de kinderen toe, in nauwe samenwerking met hun ouders. Wij werken binnen een multidisciplinair team waarin we elkaar aanspreken op kwaliteit, in een open sfeer, waarbij we van elkaar leren. 

De Liede

De Liede, centrum voor NAH/LG, is een afasie- en trainingscentrum voor volwassenen met Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH) en een lichamelijke beperking. Voor de NAH/LG-cliëntgroep geldt dat het letsel na het 18e levensjaar is ontstaan en men kent een duidelijke scheidslijn tussen het leven voor en het leven na het letsel. Het leren omgaan met de veelal chronische beperkingen als gevolg van het ontstane letsel vereisen veel inspanningen, van de cliënt maar ook het netwerk. 

Kunst om de Hoek

Kunst Om De Hoek is een (arbeidsmatige) dagbestedingslocatie voor (veelal zelfstandig wonende) volwassenen met Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH), een lichamelijke beperking of autisme. De hulpvragen van onze cliënten variëren van intensieve ondersteuning tot incidentele begeleiding. De begeleidingsvraag van de cliënt staat centraal, begeleiden bij maximale redzaamheid en participatie vinden wij heel belangrijk. 

In 2025 zullen deze locaties verhuizen naar het nieuwe pand in Heemstede dat op dit moment herontwikkeld wordt. 

Wie zijn wij?

Ons Tweede Thuis is een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, autisme of niet-aangeboren hersenletsel. Voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen en voor hun verwanten. Voor wonen, werken, re-integratie, dagbesteding, advies en hulp thuis. JIJ&IK is de slogan van Ons Tweede Thuis. Samen wordt er gewerkt aan een betekenisvol leven voor mensen met een beperking. Dit doen de medewerkers van Ons Tweede Thuis dicht bij mensen die de zorg nodig hebben en dicht bij de mensen om hen heen. Ons Tweede Thuis is een deel van de samenleving en draagt hier op verschillende manieren aan bij.

brengt, door de ogen van de cliënten hun wereld in beeld.
Ons Tweede Thuis verleent zorg aan 2.000 cliënten met 2.500 medewerkers en 750 vrijwilligers. Er zijn ongeveer 90 locaties die aangestuurd worden door 38 locatiemanagers verdeeld over 3 regio’s.

Wat bieden wij?

  • Je komt te werken in een dynamische omgeving vol afwisseling, in een informele en collegiale werksfeer;
  • Het gaat om een functie van 24 tot 28 uur per week voor een tijdelijke periode van 7 maanden;

Wie ben jij?

Jouw leiderschapsstijl kenmerkt zich als coachend leidinggeven en je durft het team veel vrijheid en vertrouwen te geven om eigen besluiten te nemen die passen bij hun dagelijkse situatie. Tegelijkertijd bewaak je op heldere wijze kaders en ben je besluitvaardig als het nodig is, waarbij je nauw samenwerkt met het multidisciplinaire team op de locatie. Je bent sterk in je communicatie, energiek en beschikt over gevoel voor humor. Je denkt in mogelijkheden, gaat uitdagingen niet uit de weg en durft risico's te nemen. Als locatiemanager ben jij iemand die naast de medewerkers staat. Jij kunt verbinden maar weet ook wanneer je zakelijk moet optreden. Een open en transparante houding is heel belangrijk. 

Verder heb je:
  • Minimaal een voor de functie relevante afgeronde HBO-opleiding, aangevuld met een (post) HBO management en/of coachingsopleiding;
  • Aantoonbare en relevante ervaring in een vergelijkbare functie in dienstverlenende organisaties: managen op tactisch/operationeel niveau, kennis van en inzicht in integrale bedrijfsvoering;
  • Affiniteit met en kennis van de doelgroep;
  • Aantoonbare ervaring met leiding geven aan zelforganiserende teams.
  • Ervaring en affiniteit met het opbouwen en onderhouden van een (extern) netwerk.
  • Ervaring met projectmanagement is een pre.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Ons Tweede Thuis
Meer Interim Locatiemanager vacatures