Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Customer Experience Manager

Alfen - Almere - 26-03-2021 Naar vacature  

Ben jij klaar voor je volgende stap in jouw loopbaan en zoek je de 'once in a lifetime opportunity' om te kunnen werken binnen de energietransitie? Dan zoekt het After Sales team naar jou!

Omschrijving

Wij zoeken een Customer Experience Manager (CEM) om het Europese Field Service Partner netwerk van Alfen Charging Equipment verder vorm te geven en de bijbehorende strategische projecten te implementeren.

Als Customer Experience Manager ben jij niet alleen de spil in het Field Service Partner programma maar draag je tevens je steentje bij aan het commerciële succes van de After Sales afdeling. Je werkt nauw samen met de collega’s van het Sales team om zowel bestaande als nieuwe klanten deel te laten uitmaken van het Service programma.

Deze rol vraagt om een energieke allrounder die op basis van ervaring en kennis het complete plaatje overziet en gaat voor het gewenste resultaat; een best-in-class Customer Experience.

De Customer Experience Manager rapporteert aan de manager Global Customer Support & Business
Verantwoordelijkheden
Je bent verantwoordelijk voor het opzetten en beheren van het Europese Field Service partner netwerk. Jij coördineert en voert de contractonderhandelingen met de Field Service partners en komt met heldere Service Level Agreements.

Met de collega’s van Sales & Sales Support werk je aan het onboarden van nieuwe klanten. Je vertegenwoordigd After sales in diverse tenderprocessen en zorg je voor de juiste balans tussen onze service producten en de verwachtingen van de klant. Het beheren van Service contracten behoort ook tot jouw takenpakket.

Daarnaast zorg je voor het ontwikkelen en optimaliseren van processen tussen Service Operations en de Field Service partner. Het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden vallen onder de verantwoordelijkheid van de collega’s in Service Operations. Samen leveren jullie de best-in-class Customer Experience.

Je vervult een belangrijke rol in het verder professionaliseren van de After sales afdeling. Jij bent een voorstander van een cultuur waarin Customer Experience voorop staat. Jij initieert verbeterprojecten en op basis van (data-) analyse bepaal je de volgende stap. Jij vertaalt de uitkomsten in realistische en ‘ready to implement’ oplossingen. Je neem hiervoor ook de leiding in handen.

Wat verwachten wij?
  • Je hebt een afgeronde HBO/WO opleiding, richting Technische bedrijfskunde of International Business, aangevuld met 5+ jaar ervaring in een internationale technische After sales / Service omgeving
  • Ervaring in de E-mobility / EV Charging of electronic manufacturing is een pré
  • Aantoonbare ervaring in het werken met multi-disciplinaire teams (After Sales, Service Operations, Sales, Legal) inclusief 3rd party management
  • Uitstekende communicatieve en leidinggevende vaardigheden, gecombineerd met strategisch inzicht en een pragmatische aanpak
  • Ervaring met het opzetten van een Customer Experience project is een pré
  • Engels en Duits op internationaal business niveau, aangevuld met liefst nog een Europese taal
Wat bieden wij
Wij bieden jou een mooie rol in een aansprekende en uitdagende omgeving. Je bouwt mee aan het internationale succes van onze After Sales afdeling binnen de business unit Alfen Charging Equipment. Afhankelijk van jouw opleiding en ervaring, bieden wij jou een passend salaris. Verder vinden wij het belangrijk dat jij je als professional verder ontwikkelt en bieden wij volop mogelijkheden om dit te ondersteunen.

Hebben we jouw interesse?
Zie je een match en heb je interesse in deze uitdagende functie? Solliciteer dan via de site of neem contact op met onze corporate recruiter John de Haas via +31 6820 59857.

meer...



Meer vacatures van Alfen