Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Projectleider Aanjaagteam Digitale Dienstverlening
Inhuurdesk Provincie Utrecht - 29-07-2021
Naar vacature
Share this request:
Voor het domein Bestuurs- en Directieondersteuning en Opgaven, team BD2 is de provincie Utrecht op zoek naar een:
Projectleider Aanjaagteam Digitale Dienstverlening
32-36 uur per week
Schaal 12
Periode tot 31 december 2022, met mogelijkheid tot verlenging met 1 jaar
Krijg jij energie van het verbinden van de wereld van beleid en maatschappelijke opgaven met dienstverlening? Ben jij een inspirator, adviseur en aanjager van het dienstverlenend werken? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wie zijn wij
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Het domein Bestuurs- en Directieondersteuning en Opgaven (BDO)
adviseert en ondersteunt het bestuur en de directie van de provincie Utrecht. Als domein kennen we een aantal kernopgaven: ondersteuning van de commissaris van de Koning bij de uitvoering van zijn rijkstaken; advisering over bestuurlijke aangelegenheden; coördinatie op de activiteiten in Europa; ondersteuning van het bestuur en management; (corporate) communicatie; en de uitvoering van interbestuurlijk toezicht. Wij denken strategisch, zijn betrouwbaar en kritisch in onze advisering en ondersteuning. Voor het aansturen van complexe opgaven leveren wij ervaren mensen.
Aanjaagteam Digitale Dienstverlening
We willen als provincie Utrecht een verbindende, toegankelijke, transparante en betrouwbare overheid zijn. Dit stelt eisen aan onze (digitale) dienstverlening. Om samenhang te brengen in de doorontwikkeling van de digitale dienstverlening binnen provincie Utrecht, is een visie op digitale dienstverlening provincie Utrecht vastgesteld (in juni door Provinciale Staten) in samenhang met en in navolging op de interprovinciale visie op e-dienstverlening (in februari 2021 door het IPO-bestuur vastgesteld).
Op basis van deze visie moet de dienstverlening worden doorontwikkeld en geprofessionaliseerd en is in juni door Gedeputeerde Staten een uitvoeringsagenda digitale dienstverlening vastgesteld.
Voor deze doorontwikkeling wordt een tijdelijk compact aanjaagteam ingericht, als onderdeel van de concernopdracht Digitale Dienstverlening. Dit team werkt samen met de stakeholders in de organisatie om programma’s en projecten te ondersteunen met kennis en expertise over digitale dienstverlening. Zij hanteren daarbij de visie als richtinggevend kader en de uitvoeringsagenda als uitgangspunt. Zo ontstaat een groeimodel waarin het realiseren van de visie op digitale dienstverlening een gezamenlijke verantwoordelijkheid is van de gehele organisatie. Het aanjaagteam is zelf verantwoordelijk voor een aantal projecten. Zij bewaakt de samenhang van projecten in het portfolio dat invulling geeft aan de digitale dienstverlening en rapporteert periodiek over de voortgang van de realisatie van de visie aan Centrale Management Team (CMT) en Bestuur.
Wat ga je doen
Je voornaamste taak is om verder invulling geven aan de door Gedeputeerde Staten vastgestelde uitvoeringsagenda digitale dienstverlening. Je bent het boegbeeld van het aanjaagteam en je zorgt dat het team is ingericht en in positie is gebracht.
Je zorgt hierbij ook voor:
- een goede projectorganisatie en projectcommunicatie;
- een actuele projectportfolio en de bewaking van de samenhang ervan;
- periodiek rapportage over de voortgang van de realisatie van de visie (naleving);
- het (laten) uitvoeren van de uitvoeringsagenda digitale dienstverlening 2021 – 2022;
Je werkt als ambtelijk opdrachtnemer nauw samen met de bestuurlijke opdrachtgever (lid Gedeputeerde Staten), de ambtelijke opdrachtgever (opgavemanager) en ook het verantwoordelijke Concern Management -lid.
Je neemt actief deel aan het IDA spoor Dienstverlening, met collega’s van alle provincies en het IPO, om uitvoering te geven aan de interprovinciale visie en strategie op de (digitale) dienstverlening.
Wat verwachten wij
Je bent gericht op een vernieuwende aanpak van programma’s, projecten en producten. Je zoekt proactief de verbinding met andere collega’s, projecten of programma’s binnen de provincie. Je vindt het leuk om in multidisciplinaire teams samen te werken en anderen te enthousiasmeren en te motiveren. Je hebt lef, bent enthousiast, duidelijk, en je bezit een groot doorzettingsvermogen. Je hebt oog voor de concernbrede samenhang van opgaven binnen de organisatie en je bent in staat te sturen op hoofdlijnen. Tevens ben je in een dynamische omgeving in staat conflicterende belangen, opvattingen en inzichten te overbruggen. In de (digitale) dienstverlening maken we concreet verbinding met alle beleidsterreinen van de provincie. Verbindend vermogen behoort dan ook tot jouw kernkwaliteiten.
Provincie Utrecht
Utrecht40
06/09/2021
27/07/2021
31/12/2022
Provincie Utrecht
SRQ152858
Location:
Start date:
End date:
Hours:
Utrecht
06/09/2021
31/12/2022
40
Voor het domein Bestuurs- en Directieondersteuning en Opgaven, team BD2 is de provincie Utrecht op zoek naar een:
Projectleider Aanjaagteam Digitale Dienstverlening
32-36 uur per week
Schaal 12
Periode tot 31 december 2022, met mogelijkheid tot verlenging met 1 jaar
Krijg jij energie van het verbinden van de wereld van beleid en maatschappelijke opgaven met dienstverlening? Ben jij een inspirator, adviseur en aanjager van het dienstverlenend werken? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wie zijn wij
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Het domein Bestuurs- en Directieondersteuning en Opgaven (BDO)
adviseert en ondersteunt het bestuur en de directie van de provincie Utrecht. Als domein kennen we een aantal kernopgaven: ondersteuning van de commissaris van de Koning bij de uitvoering van zijn rijkstaken; advisering over bestuurlijke aangelegenheden; coördinatie op de activiteiten in Europa; ondersteuning van het bestuur en management; (corporate) communicatie; en de uitvoering van interbestuurlijk toezicht. Wij denken strategisch, zijn betrouwbaar en kritisch in onze advisering en ondersteuning. Voor het aansturen van complexe opgaven leveren wij ervaren mensen.
Aanjaagteam Digitale Dienstverlening
We willen als provincie Utrecht een verbindende, toegankelijke, transparante en betrouwbare overheid zijn. Dit stelt eisen aan onze (digitale) dienstverlening. Om samenhang te brengen in de doorontwikkeling van de digitale dienstverlening binnen provincie Utrecht, is een visie op digitale dienstverlening provincie Utrecht vastgesteld (in juni door Provinciale Staten) in samenhang met en in navolging op de interprovinciale visie op e-dienstverlening (in februari 2021 door het IPO-bestuur vastgesteld).
Op basis van deze visie moet de dienstverlening worden doorontwikkeld en geprofessionaliseerd en is in juni door Gedeputeerde Staten een uitvoeringsagenda digitale dienstverlening vastgesteld.
Voor deze doorontwikkeling wordt een tijdelijk compact aanjaagteam ingericht, als onderdeel van de concernopdracht Digitale Dienstverlening. Dit team werkt samen met de stakeholders in de organisatie om programma’s en projecten te ondersteunen met kennis en expertise over digitale dienstverlening. Zij hanteren daarbij de visie als richtinggevend kader en de uitvoeringsagenda als uitgangspunt. Zo ontstaat een groeimodel waarin het realiseren van de visie op digitale dienstverlening een gezamenlijke verantwoordelijkheid is van de gehele organisatie. Het aanjaagteam is zelf verantwoordelijk voor een aantal projecten. Zij bewaakt de samenhang van projecten in het portfolio dat invulling geeft aan de digitale dienstverlening en rapporteert periodiek over de voortgang van de realisatie van de visie aan Centrale Management Team (CMT) en Bestuur.
Wat ga je doen
Je voornaamste taak is om verder invulling geven aan de door Gedeputeerde Staten vastgestelde uitvoeringsagenda digitale dienstverlening. Je bent het boegbeeld van het aanjaagteam en je zorgt dat het team is ingericht en in positie is gebracht.
Je zorgt hierbij ook voor:
- een goede projectorganisatie en projectcommunicatie;
- een actuele projectportfolio en de bewaking van de samenhang ervan;
- periodiek rapportage over de voortgang van de realisatie van de visie (naleving);
- het (laten) uitvoeren van de uitvoeringsagenda digitale dienstverlening 2021 – 2022;
Je werkt als ambtelijk opdrachtnemer nauw samen met de bestuurlijke opdrachtgever (lid Gedeputeerde Staten), de ambtelijke opdrachtgever (opgavemanager) en ook
meer...
Meer vacatures van Inhuurdesk Provincie Utrecht