Inloggen - Registreer  

Bolsius International Brand Manager Benelux

Sprint Intermediair - Schijndel - 11-04-2024 Naar vacature  

Bedrijfsomschrijving

Bolsius is een Nederlands familiebedrijf opgericht in 1870, met meer dan 1000 medewerkers in Europa. Wij zijn trots op ons ruim 150-jarige bestaan en vakmanschap! Onze producten worden wereldwijd verkocht in meer dan 50 landen en bestaan uit een breed home deco assortiment van verschillende kaarsen, geur- en deco producten. Bij Bolsius staat duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen voorop in alles wat we doen. Dat doen we met passie, vakmanschap én liefde voor mens en planeet. Daarnaast vinden wij het belangrijk om aandacht te hebben voor diversiteit, inclusiviteit en gelijkheid. Wij willen dat iedereen zich welkom, veilig en geaccepteerd voelt, zeker als werknemer. Zo zijn wij ervan overtuigd dat aandacht voor deze onderwerpen leidt tot betere prestaties, andere perspectieven, innovaties en creativiteit. Wij streven naar een werkomgeving en cultuur waar iedereen zich prettig in voelt en zich optimaal in kan ontwikkelen. Bij Bolsius hanteren wij de volgende kernwaarden: Ownership, Care, Trust, Integrity & Passion. Met deze waarden beschrijven wie we zijn en hoe we met elkaar om willen gaan. Ze staan centraal bij het maken van beslissingen, werkprincipes en communicatie. Come and join US!

Functieomschrijving

Als Brand Manager Benelux vervul jij een sleutelrol in de verdere ontwikkeling van het Bolsius merk binnen de Benelux. Het doel hierbij is het versterken van de marktposities en het behalen van de groeidoelstellingen in lijn met het marketingplan. Een belangrijk focusgebied betreft de communicatie naar onze consumenten in de vorm van onder meer de ontwikkeling, coördinatie en uitvoering van activeringscampagnes. Je waarborgt daarbij de richtlijnen op het gebied van onze merkidentiteit, huisstijl en communicatie. Daarnaast ben je de centrale marketinglead in het verder uitbouwen van het merk Bolsius. In dit proces werk je nauw samen met diverse directe collega’s, betrokken afdelingen en je rapporteert aan de Business Unit Lead.

Bovenstaande functiedoelstellingen vertalen zich door naar o.a. de volgende verantwoordelijkheden:
  • Het ontwikkelen en bewaken van de Bolsius positionering, guidelines en assets.
  • Het doorvertalen van de merkcommunicatie, relevant voor jouw markten (zowel online als offline) en het in kaart brengen van de ROI rondom investeringen en KPI's, al dan niet in samenwerking met bureaus/partners.
  • Het monitoren en verbeteren van de online merkbeleving op de diverse sociale media-accounts.
  • Als gevolg van concurrentieanalyses een onderscheidende waardepropositie (blijven) neerzetten.
  • Het ontwikkelen, implementeren en bewaken van het jaarlijkse activatieprogramma in samenwerking met Category Management, Trade Marketing en de Business Unit Managers.
  • Het verzamelen van markt- en consumenteninzichten via allerlei onderzoekmethodes om vervolgens bevindingen te gebruiken bij het creëren van innovatieve media-, marketing- en communicatiestrategieën voor merkgroei op de lange termijn.
  • Als ware “merkambassadeur” ook onze interne organisatie informeren en inspireren, zodat we als collectief op dagelijkse basis verder bouwen aan ons mooie merk.
  • Het vormen en leiden van (multidisciplinaire) projectteams in het verlengde van jouw activiteiten.
  • Het aansturen van en samenwerken met externe partijen, zoals reclame- en mediabureaus.

Functie-eisen

Als ideale kandidaat beschik jij over een afgeronde HBO/WO opleiding (richting marketing of commercie), aangevuld met tenminste 5 jaar werkervaring binnen een FMCG of relevante A-merk(en) omgeving. Je hebt al ervaring opgedaan als Brand Manager en daarbij:

  • Ben je sterk onderlegt in o.a. merkgerichte communicatie, consumentenonderzoek en het opzetten activatiecampagnes.
  • Weet jij multidisciplinaire projecten daadkrachtig te leiden.
  • Beschik jij over de sociale vaardigheden om je omgeving te beïnvloeden en te overtuigen van jouw aanpak (stakeholder-management). In je benadering ben je gezond organisatiesensitief.
  • Heb je uitstekende presentatie- en communicatieve vaardigheden, in zowel de Nederlandse als Engelse taal.
  • Beschik je over een internationale (culturele) scope en ben je bereid om internationaal te reizen.

Arbeidsvoorwaarden

Je kunt rekenen op een uitdagende rol in het hart van een internationale organisatie met groeipotentieel, ontwikkelingsmogelijkheden en goede arbeidsvoorwaarden. Hierbij kun je denken aan:

  • De ruimte om parttime of fulltime te werken (32 t/m 40 uur per week);
  • Thuiswerkmogelijkheden (hybride werken) en flexibele werktijden;
  • Een goed salaris, afgestemd op jouw ervaringsniveau;
  • 33 vakantiedagen per jaar (bij een 40-urige werkweek);
  • Een goede pensioenregeling;
  • Een reiskostenvergoeding;
  • Telefoon en laptop van de zaak;
  • De mogelijkheid tot het volgen van opleidingen;
  • Een vrijwilligersregeling waarvoor 1 werkdag per jaar wordt toegekend;
  • Korting op je sportschool abonnement en zorgverzekering;
  • Diverse bedrijfsuitjes en leuke activiteiten met je collega’s.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Sprint Intermediair
Meer Bolsius International Brand Manager Benelux vacatures