Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Directeur Begraafplaatsen en crematoria

Colourful People - Amsterdam - 18-01-2021 Naar vacature  

Reactietermijn gesloten

Ben jij een ervaren bedrijfseconomisch en maatschappelijk betrokken ondernemer? Heb je gevoel voor hospitality en weet jij op inspirerende wijze leiding te geven en te verbinden? Dan komen we graag met jou in contact! 

Dicht bij de Amsterdammers
Werken voor Amsterdam betekent werken voor ruim 850.000 Amsterdammers. We zorgen ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam doen we met zo’n 19.000 verschillende collega’s. Die zichzelf steeds weer uitdagen en zich ontwikkelen, om samen met de Amsterdammers het beste voor de stad te doen. Samen, met trots en vooral met hart voor de stad.

De gemeentelijke begraafplaatsen en crematoria bestaan uit De Nieuwe Ooster, De Nieuwe Noorder (inclusief 7 dorpskerkhoven) de 2 begraafplaatsen in Weesp, begraafplaats Driemond in stadsdeel Zuidoost, de

in stadsdeel Zuid. Tevens wordt de begraafplaats van de gemeente Diemen door middel van een dienstverleningsovereenkomst beheerd. In totaal bestaat de formatie naast een flexibele schil uit ruim 60 fte. Voor meer informatie over de gemeentelijke organisatie verwijzen wij u graag naar de website

en het sociaal jaarverslag.

Wil je nog meer weten? We laten graag onze medewerkers aan het woord:
.
Zo draag je bij aan de gemeente Amsterdam
Als directeur van de gemeentelijke begraafplaatsen en crematoria geef je leiding aan de teammanager Buitendienst, de teammanager Binnendienst, de staf en de teammanager van de Nieuwe Noorder. De lijnen in de organisatie zijn kort en als directeur vorm jij de schakel tussen beleid/strategie en uitvoering. Wij zijn een team in ontwikkeling en bezig onze processen te digitaliseren, standaardiseren en verbeteren. Daarom ga je ook actief aan de slag met het verder professionaliseren en door ontwikkelen van het team.

Dit doe je op een gemiddelde werkdag:

verantwoordelijk voor een excellente dienstverlening op het gebied van begraven, cremeren en herdenken;
eindverantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van medewerkers en de uitvoering van het personeelsbeleid binnen de gestelde kaders;
deelnemen aan het platform van landelijke crematoria en een actief netwerken binnen en buiten Amsterdam onderhouden;
zorgdragen voor een adequate budgettering en rapportage in het kader van de begrotingscyclus.;
periodiek verantwoording afleggen aan de Stadsdeeldirecteuren van de stadsdelen Noord en Oost en je bent lid van het MT van Stadsdeel Oost;
behoud en uitbouwen van de goede naam en marktpositie van de gemeentelijke begraafplaatsen en crematoria;
verdergaan met het proces van uniformeren van de bedrijfsprocessen van de verschillende locaties, maar met oog en met behoud van de identiteit van de diverse locaties;

door ontwikkelen van de organisatie in haar streven naar optimale dienstverlening. Denk hierbij aan het begeleiden en opvangen van de nabestaanden, vervoer, afspraken op tijd na komen en andere praktische zaken;

verbeteren van de efficiëntie van de uitvoering voor de diverse locaties;
verbeteren van de digitale dienstverlening voor klanten en bezoekers;
Inspelen op veranderingen binnen het vakgebied mede gelet op de modernisering van de Wet op de Lijkbezorging.

In het kort

Jij vormt de schakel tussen beleid/strategie en uitvoering.
Werken aan Amsterdam door leiding te geven, verantwoordelijkheid te nemen en samen te werken.
Werken in een team van professionals die allen hart en passie hebben voor de uitvaartbranche.
Profiel
Al onze collega’s verschillen. In functie, leeftijd, afkomst, karakter, dromen en hobby’s. Daar zijn we trots op, want al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze stad. Dus wie jij ook bent: je bent welkom binnen onze gemeente

Je bent een daadkrachtige directeur die vanuit een heldere visie ruimte geeft aan professionals en rekent op kennis en kunde van medewerkers. Je hebt affiniteit met de uitvoering van taken en processen zonder de grote lijnen uit het oog te verliezen. Verder ben je in staat om de organisatie door te ontwikkelen door processen te digitaliseren, te standaardiseren en te verbeteren. Je bent ondernemend, ziet kansen en weet deze om te zetten in resultaten voor de organisatie.

Je hebt affiniteit met de uitvaartbranche vanuit bedrijfseconomisch perspectief én als maatschappelijk ondernemer. Je hebt gevoel voor hospitality. Het hebben van ruime ervaring met politieke en ambtelijke processen binnen (grote) gemeentelijke organisaties en met het managen van zorgvuldige uitvoeringsprocessen is een voorwaarde. Het is belangrijk om sa­men­wer­king tot stand te bren­gen met an­de­re on­der­de­len bin­nen en buiten de ge­meen­te­lij­ke or­ga­ni­sa­tie. Daarom ben je omgevingsbewust, beschik je over strategisch vermogen en kan je op verschillende niveaus de verbinding leggen tussen strategie en de dagelijkse praktijk.

Voor de medewerkers weet je een veilige omgeving te creëren waarin iedereen zichzelf kan zijn, de communicatie open is en waarbij op een constructieve manier feedback wordt gegeven.

Competenties
Je beschikt over een wo werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding in een bedrijfskundige economische richting;
Je hebt oog voor de individuele behoeften en drijfveren van jouw medewerkers maar ook voor de teambehoeften.
Je weet op een verbindende en coachende wijze leiding te geven, geeft richting en communiceert duidelijk daarover;
Je be­schikt over uit­ste­ken­de com­mu­ni­ca­tie­ve vaar­dig­he­den en in­le­vings­ver­mo­gen.
Aanbod
een bruto maandsalaris in schaal 15 (max € 7.675) op basis van een 36-urige werkweek;
een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, die bij gebleken geschiktheid wordt omgezet naar een overeenkomst voor onbepaalde tijd;
ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden;
een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% voor bijvoorbeeld extra pensioenopbouw, extra verlofdagen;
een pensioenregeling bij ABP;
een reiskostenvergoeding, maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering en mobiele telefoon;
flexibiliteit als het gaat om je werktijden en -plek.
Procedure
De gemeente Amsterdam laat zich in deze werving en selectieprocedure ondersteunen door executive search bureau Colourful People. De werving en voorselectie van de kandidaten vindt door Colourful People plaats op basis van de reacties. Geschikte kandidaten worden gepresenteerd aan de opdrachtgever en op basis hiervan worden kandidaten geselecteerd en uitgenodigd voor een eerste gesprek.

NB. Je dient een recente Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan te leveren bij een eventuele benoeming.
Reacties op de vacature ontvangen wij graag
voor 1 februari 2021
. De voorselectiegesprekken vinden plaats in week 6 en 7. De gesprekken met de selectiecommissie vinden plaats in week 8 en 9. Eventueel wordt een ontwikkelingsassessment afgenomen.

In verband met de richtlijnen van het RIVM worden alle selectiegesprekken online gehouden. Je ontvang hiervoor een uitnodiging en instructies van Colourful People.

Nadere informatie over de vacature is te verkrijgen bij Roeli Pot. Zij is bereikbaar op telefoonnummer 06-28909312 of via r.pot@colourfulpeople.nl

Locatie

Amsterdam

Publicatie datum:

15 Jan 2021

Opdrachtgever:

Gemeente Amsterdam Stadsdeel Noord
meer...



Meer vacatures van Colourful People