Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Business Risk Expert

Abn Amro - Diemen - 07-01-2021 Naar vacature  

.Jij bent de Business Risk Expert, verantwoordelijk voor Risk Management van ICS-brede onderwerpen. Wil je bijdragen aan de vele facetten van risicobeheersing, heb je ervaring hierin en kun je ICS helpen nog beter te worden? Laat je dan horen, daag ons uit en laat ons vertellen wat we allemaal kunnen bieden!

Al een beetje nieuwsgierig geworden? Mooi zo, want dan zal dit wel eens de start kunnen zijn van een indrukwekkend avontuur bij International Card Services (ICS).

Je werk

Je beoordeelt en managet alle relevante risico’s vanuit de eerste lijn voor ICS. Je signaleert, monitort en stelt verbeteringen voor op basis van analyses van risicogebieden. Daarbij adviseer je onder andere de verschillende bedrijfsonderdelen op het vlak van risico-beheersing. Je verliest hierbij de ICS brede doelstellingen niet uit het oog en helpt jouw stakeholders hier continu aan bij te dragen. Tevens ben je verantwoordelijk voor het monitoren van de voortgang op het oplossen van issues en hierover proactief met de betrokken 1e, 2e en 3e-lijnspartij(en) in gesprek gaan. Managet het oplossen van vragen en bevindingen van zowel de aandeelhouder (ABN AMRO), interne toezichthouders (ERC en het MT) als externe toezichthouders (AFM, DNB en ECB). Daarbij laat je je adviseren door onder meer de afdelingen Legal, Compliance, Risk en Audit.

Werkomgeving

Je komt te werken binnen het team Business Management Operations in het cluster Operations. Een klein team, bestaande uit gedreven professionals die zich op allerlei vlakken bezig houden met zeer afwisselende projecten. Binnen dit team is recent 1st Line Risk Management voor meerdere clusters belegd; veel ruimte dus om dit aandachtsgebied verder te ontwikkelen! Jouw ideeen, ervaring en coördinerende vaardigheden zijn hierbij van harte welkom! Er is een informele sfeer met veel ruimte voor plezier, waar je mag leren van je fouten en waar je wordt aangemoedigd om nieuwe mogelijkheden te verkennen. De verantwoordelijkheid delen we met elkaar. Wij geloven dat de impact van het team groter is dan de som van individuen en daarom helpen en vertrouwen we elkaar. In onze omgeving wordt feedback geven en ontvangen gewaardeerd.

​​​​​​​Ben je op zoek naar een volgende stap in je loopbaan met een uitdagende opdracht en veel ontwikkelmogelijkheden? Vertel het ons, we zijn benieuwd naar wat je ons kunt brengen!

Je profiel

  • Je hebt kennis van financiële markten en toezichthouders, (inter)nationale compliance wet- en regelgeving en jurisprudentie betreffende financiële producten en diensten in het algemeen;
  • Je hebt kennis van administratieve organisatie, risicobeoordeling, monitoring, rapportage en quality assurance;
  • Je hebt een HBO opleiding afgerond en 3-6 jaar ervaring (medior);
  • Je beschikt over de volgende competenties: Analytisch, veranderings – en resultaatgericht. Je kan goed plannen & organiseren, bent klantgericht en kan goed samenwerken.
  • Je hebt een agile mindset en kan zowel in vaste als in flexibele teams deelnemen;
  • Je hebt ervaring met het (pro)-actief en effectief communiceren met ontvangers van analyses en adviezen om hun behoeften beter te begrijpen;
  • Je bent in staat om de resultaten van een analyse kort en bondig aan een ontvanger terug te koppelen (zowel schriftelijk als mondeling).

Wij bieden

  • Wij bieden je de vrijheid om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken en veel ruimte om te groeien
  • Wij helpen je om fit & vitaal te blijven
  • Een bruto jaarsalaris tussen € 41.588,- en € 59.408,- op basis van een 36-urige werkweek
  • Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen
  • Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar
  • Een OV-jaarabonnement of vervoersbudget, afhankelijk van de functie
meer...



Meer vacatures van Abn Amro