Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Design & Content Expert V

Abnamro - via Marketingcarriere.nl - Amsterdam - 04-02-2023 Naar vacature  

Ben jij als ervaren design en content expert toe aan een nieuwe uitdaging, waarbij jij de ‘gatekeeper’ van onze kanalen wordt? En weet jij als geen ander onze doelgroepen te prikkelen en ben jij staat om de impact van onze communicatie te vergroten?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Je werk

Onze missie vanuit Brand, Marketing & Communications (BM&C) is om ervoor te zorgen dat onze medewerkers ook ambassadeurs worden van onze bank. Om dit te bewerkstelligen dienen we onze collega's op een inspirerende manier mee te nemen in het verhaal van de bank. Tevens beogen we om onze externe doelgroepen kennis te laten maken met onze purpose ‘Banking for better, for generations to come’ wanneer ze onze website bezoeken.

Als Design & Content Expert ben je de hoofdredacteur van de ABN AMRO kanalen en de voorzitter van de centrale redactie binnen BM&C.

Verder:
  • Optimaliseer je de interactie tussen onze interne & externe doelgroepen en de bank via onze BM&C kanalen (intranet, social media, corporate website).
  • Vertaal je i.s.m. onze Content & Channel strateeg strategieën door naar helder beleid, kaders en richtlijnen en ben je verantwoordelijk voor onze de redactieformule.
  • Adviseer je de corporate communication teams binnen BM&C over hoe ze onze kanalen op een optimale wijze in kunnen zetten door relevante content te creëren.
  • Monitor je de inhoud en impact van onze kanalen in nauwe samenwerking met de andere redactieleden.
  • Houd je de actualiteiten nauw in de gaten en creëer je content op onze social kanalen door deze actualiteiten te linken aan zaken die binnen ABN AMRO spelen en passen bij onze (communicatie)doelstellingen.
  • Stuur je vanuit de opgestelde contentstrategie onze contentmanagers proactief aan op hun verantwoordelijkheden. Tevens fungeer je als een aanspreekpunt, waar ze met vragen terecht kunnen.
  • Ben je verantwoordelijk voor de customer journey, accountbeleid en beheer van onze owned en social kanalen.
  • Ontwikkel je vanuit op data gebaseerde inzichten verbetervoorstellen betreffende onze content & channel strategie, redactieformule en formats om zodoende een optimale brand en user experience te creëren. Dit doe je in nauwe samenwerking met onze data analytics collega’s binnen BM&C en onze Content & Channel strateeg.
  • Onderbouw en versterk je het doelgroepgericht denken en handelen binnen de bank en specifiek binnen BM&C.

Werkomgeving

Als Design & Content Expert werk je in het Channels & Media team. Dit is een van de zes Center of Expertise (CoE) binnen de Brand Marketing & Communications afdeling. Een team waarin de specialisten op het gebied van digitale kanalen en paid media. In ons team zijn 12 collega’s werkzaam, die oog hebben voor (technologische) ontwikkelingen en de drive hebben om deze ontwikkelingen in te zetten om zodoende onze BM&C doelstellingen te realiseren. In het team heerst er een informele sfeer waarin iedereen open staat voor de mening, zienswijze en culturele achtergrond van anderen. We hebben een verbindende rol in onze organisatie. Verder opereren we vanuit de gedachtegang ‘one bank’ en werken nauw samen met onze collega’s binnen BM&C maar ook binnen Customer & Digital Experience, Investor Relations en onze dochterondernemingen en partners uit het buitenland.

Je profiel

Wie wij zoeken? Iemand die weet wat de wensen en behoeftes zijn van onze doelgroepen en weet hoe deze op pakkende wijze te bereiken. Je werkt actief mee aan het formuleren een heldere contentstrategie en redactieformules en denkt daarbij cross mediaal. Je bent op de hoogte van de strategie en doelstellingen van ABN AMRO en specifiek Brand, Marketing en Communicatie. Je hebt kennis van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van digitale communicatie. En hebt kennis en begrip van mediastrategieën. Je hebt een goed gevoel voor merk & reputatie, het aanslaan van precies de juiste tone of voice en onze corporate identity. Je hebt kennis van de interne en externe touchpoints in scope en benodigde applicaties en tooling. Je bent kundig en vaardig in kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden en design- en content processen en methodieken (o.a. Double Diamond model en design thinking) en kundig in het toepassen ervan. Maar je bent ook als een vis in het water als het gaat om het afstemmen met verschillende interne en externe stakeholders en weet als geen ander wat hun wensen en behoeften zijn. Je bent in staat senior management en de End 2 End teams binnen BM&C maar ook daarbuiten te adviseren over de inzet van onze touch points en de ontwikkeling van content. Bij voorkeur heb je een journalistieke achtergrond.

Naar welke competenties dit zich vertaalt? Je bent klant & resultaatgericht. Van nature continu bezig met verbeteren, je bent ondernemend en creatief. Gericht op samenwerken en organisatiesensitief. Je beschikt over goede adviesvaardigheden en bent analytisch sterk waardoor je een probleem snel helder weet te doorgronden en hoofd en bijzaken van elkaar weet te onderscheiden. En bovenal: fijne collega en echte teamspeler.

Wij bieden

  • Wij bieden je een leuke en interessante werkomgeving. Je hebt de mogelijkheid je verder te verdiepen in je expertise en/of je te ontwikkelen in de breedte van de functie. Dit alles is afhankelijk van jouw ambities, interesses en ervaring.
  • Bij ABN AMRO zetten we onze kennis, kunde en ons netwerk in voor klanten. Zodat zij op basis van verantwoorde beslissingen hun doelen kunnen bereiken. Hierbij staat het klantbelang altijd voorop.
  • Wij bieden je de vrijheid om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken en veel ruimte om te groeien
  • Wij helpen je om fit & vitaal te blijven
  • Een Hay salaris in schaal 11
  • Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen
  • Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar
  • Een OV-jaarabonnement of vervoersbudget, afhankelijk van de functie
meer...



Meer vacatures van Abnamro