Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

New Business Development Manager International

Bol.com - Utrecht - 16-05-2022 Naar vacature  

<1 / 1-4 / 4-7 jaar
locatie
Utrecht
Vacatures
3.800 - 5.000
Deel
Orelio Lopes
Recruiter

Direct naar:

Hoe maak jij onze klanten blij?
Bol.com verandert retail om het dagelijks leven van ruim 13 miljoen actieve klanten makkelijker te maken. Samen met 49.000 zakelijke sellers die op ons retail tech platform ondernemen, zijn we goed voor 41 miljoen artikelen. Inmiddels wordt ~60% van de sales door deze sellers verzorgd. De meeste sellers komen uit Nederland en België. Maar om klanten een zo compleet mogelijk assortiment tegen de beste prijs aan te blijven bieden, kijken we ook over de grens om Europese top e-commerce partijen aan ons binden. Zo maken we bol.com nóg beter voor onze klanten; een ambitie waar jij een impactvolle bijdrage aan levert!

De grootste uitdaging
Die schuilt in de scope en de impact van de rol. Het e-tail landschap wordt competitiever en complexer. Denk bijvoorbeeld aan snel verschuivende assortimentsbehoeften en de vraag naar hoge kwaliteit tegen scherpe prijzen. Het is dus zaak om als New Business Development Manager de juiste Europese top e-commerce partijen te identificeren en te committeren om actief te worden op bol.com. Enerzijds doe je dit door met in- en externe stakeholders af te stemmen en samen het onontgonnen assortimentsgebied in kaart te brengen. Anderzijds zet je jouw marktkennis, online expertise, communicatieve skills en overtuigingskracht in. Door deze vaardigheden te combineren, lever je een substantiële bijdrage aan het commerciële succes van de New Business Development Afdeling. En daarmee aan het winkelgemak van onze klanten.

Wat je doet als New Business Development Manager International:
Als New Business Development Manager International sta je aan de basis van verdere groei van het internationale seller portfolio op bol.com. Een verantwoordelijke rol, want we gaan voor ervaren Europese top e-commerce partijen die nieuw assortiment of betere prijzen kunnen toevoegen, zonder af te dingen op kwaliteit en klantbeleving. Vaak gaat het om grotere retailers, soms om kleinere aanbieders van trending nicheproducten. Maar vrijwel altijd om partijen die (nog) niet volledig bekend zijn met bol.com en die we dan ook over een blauwe loper richting ons platform leiden.

Aan jou als New Business Development Manager om deze sellers onze merkwaarden te laten omarmen en hen te committeren aan relevant en kwalitatief hoogwaardig aanbod, strakke levertijden en een hoog serviceniveau. Samen met de Category teams breng je assortimentsverbeteringen en klantwensen in kaart. Je bepaalt op basis van data welk type accounts het platform maximaal versterken en zorgt ervoor dat zij ons platform als een verkoopkans zien.

Je gaat enthousiast het gesprek met potentiële sellers aan en laat het wederzijds commerciële potentieel zien. Je begeleidt het salesproces vanaf het eerste contact en sluit de deal. Ook zorg je ervoor dat nieuwe internationale sellers zacht binnen bol.com landen. Om echt succesvol te zijn, is het belangrijk dat je winkel- aan partnerdoelen koppelt. Hoe je dat precies doet, is grotendeels aan jou. Dat betekent dat de rol vraagt om een grote mate van autonomie en eigenaarschap. We weten waar we naartoe willen, maar als New Business Development Manager leg je de wegen zelf aan. Uiteraard hoef je dit niet alleen te doen, want je bent onderdeel van een

mean en lean
team van in totaal vijf collega’s die zich bezig houden met het verder vormgeven van ons internationale seller portfolio.
Je brengt op basis van aangeleverde data, input uit de Category teams en externe netwerken de klantbehoeften in kaart, verkent de Europese markt en signaleert kansen.

Je filtert potentiële Europese top e-commerce partijen op relevantie en hun match met onze ambitie om een kwalitatief hoogwaardig winkelaanbod te bieden.

Je opent deuren, start gesprekken, voert onderhandelingen en committeert en enthousiasmeert internationale sellers.
Je werkt nauw samen met zowel Category teams als externe partijen om de acquisitie-funnel zo efficiënt mogelijk te doorlopen.
Je ondersteunt Europese sellers met de eerste stappen op bol.com en bij het waarmaken van individuele groeiambities.
Je levert een actieve bijdrage aan acquisitie-gerelateerde projecten met aantoonbaar resultaat.
Waarom jij het verschil kunt maken?
Omdat je een commercieel strateeg bent met (internationale) sales ervaring in een online omgeving. Een solide trackrecord (5+ jaar) als New Business Development Manager, Sales Manager of Category Manager sluit daarbij mooi aan. Kennis over platformen, agencies en integratiepartijen is geen harde eis, maar wel een pré. Je combineert analytische kwaliteiten met het vermogen om die inzichten door te vertalen naar voorstellen die potentiële sellers prikkelen en tot actie inspireren. Communicatieve vaardigheden, een gezonde dosis overtuigingskracht en een flink mespuntje doorzettingsvermogen zijn essentieel om je impact te maximaliseren.

3 redenen waarom dit (n)iets voor jou is

Laat zien waarom niet
Laat zien waarom wel
Nee
Omdat je een pure accountmanager bent die acquireren vervelend vindt
Nee
Omdat je een solist bent en er niets voor voelt met verschillende stakeholders op te trekken
Nee
Omdat je niet bereid bent om nieuwe sales technieken te leren.
+
Ja
Omdat je een HBO+ werk- en denkniveau hebt en een sales-setting jouw natuurlijke leefomgeving is.
+
Ja
Omdat je overtuigingskracht groot, je gunfactor hoog en je talent om weerstand te overwinnen ongeëvenaard is
+
Ja
Omdat je feilloos aanvoelt wat er nodig is om een internationale partij enthousiast te krijgen voor bol.com
Hier kom je terecht
Als New Business Development Manager rapporteer je aan de Teamlead New Business International. Jouw belangrijkste stakeholders, naast de New Business afdeling en de sellers zelf, zijn de Category teams, onze Customer Journey & Promotie Managers, plus de afdelingen Partner Service (partnerondersteuners) en Network Excellence (dat stuurt op het vergroten van de commerciële prestaties van sellers). Als het beter kan, maken we het beter! Samen met onze klanten, sellers en ruim 2.500 collega’s. En hopelijk samen met jou. Want samen veranderen we retail om het dagelijks leven makkelijker te maken. Elke dag opnieuw!

Wij creëren een omgeving waarin we de kracht van diversiteit benutten.

De voordelen van een blauw hart

Jouw pensioen

Je pensioen wordt volledig geregeld door bol.com.

In de bonus

Aan het eind van het jaar krijg je een bonus, en dat sluiten we altijd af met een leuk feestje!

De extra's

Denk hierbij aan trainingen, een lekkere lunch, eventueel een telefoon en een leaseauto, wanneer dit nodig is voor het uitoefenen van je functie.
meer...



Meer vacatures van Bol.com