Inloggen - Registreer  

Accountmanager Binnendienst

Lev - Hr - Apeldoorn - 27-08-2022 Naar vacature  

Samenwerking binnen de Europese afdeling met de collega’s in Hongarije. Als Holland Colours willen we de komende jaren groeien en door ontwikkelen op alle gebieden. Dus ook groeien in het aantal klanten en omzet per klant. Focus ligt op het opbouwen van een relatie samen met Sales bij de grotere klanten en het bedienen van de kleinere klanten.

Wat verwacht je van de nieuwe Medewerker Binnendienst?

Ik verwacht dat je proactief je werk doet, waardoor we instaat zijn de klanten de juiste service te verlenen. Daarnaast ben je teamspeler en ondersteunen en helpen we elkaar waar dit nodig is. Ook weet je intern de mensen achter je te krijgen zodat we de klanten kunnen bedienen.

Wat maakt deze functie aantrekkelijk voor een Medewerker Binnendienst?

We werken samen met een leuk internationaal team met een groot scala aan klanten in diverse markten. Daarbij hebben we veel contact met zowel de collega’s in Apeldoorn als internationaal. Twee keer per jaar komt het hele sales team van Europa samen om kennis te delen op de sales meeting. We leren elkaar en helpen elkaar waar nodig. Wanneer je jezelf graag wil ontwikkelen zijn daar zeker kansen en mogelijkheden voor.

Waar moet je tegen kunnen als Medewerker Binnendienst binnen Holland Colours?

Je moet er kunnen werken binnen een bedrijf met een open cultuur, waarin het belangrijk is om je eigen weg te vinden tussen alle verschillende afdelingen. Je moet je “mannetje” kunnen staan en blijven gaan voor je doelen.

Waar ben je het meest trots op dat je hebt bereikt binnen Holland Colours?

Ik ben het meest trots dat we op de binnendienst samenwerken als één team over de verschillende locaties. Daarmee waren we ook in corona tijd goed in staat om de klanten te bedienen.

René Waaijenberg | Customer Service Representative
Hoe omschrijf je de cultuur binnen Holland Colours?
De cultuur binnen HCA is open. Als je vragen hebt dan kun je altijd bij collega’s terecht en staat de deur altijd open.
Wat kan de Medewerker Binnendienst van jou verwachten in de samenwerking?
Het wegwijs maken binnen de organisatie en het helpen om de verschillende systemen te leren kennen waarmee gewerkt moet worden.
Wat maakt werken bij Holland Colours zo leuk?
Dat je te maken hebt met een diversiteit aan toepassingen die mogelijk zijn met onze producten en daarnaast de leuke omgang met de collega’s.
Waar moet je tegen kunnen binnen Holland Colours?
Dat het soms hectisch kan zijn, omdat je moet inspelen op de ontwikkelingen op de markt.
Margriet Rutgers | Customer Service Representative
Hoe omschrijf je de cultuur binnen Holland Colours?
Er heerst een gemoedelijke sfeer binnen HCA. De deuren staan bij iedereen open en men voelt zich vrij om bij elkaar naar binnen te lopen. Mensen hebben hart voor de zaak en zullen indien nodig een stapje extra zetten om de doelen te bereiken.

Wat kan de Medewerker Binnendienst van jou verwachten in de samenwerking?
Op onze afdeling zijn wij altijd bereid om nieuwkomers op weg te helpen en te ondersteunen om het vak goed onder de knie te krijgen.
Wat maakt werken bij Holland Colours zo leuk?
Persoonlijk vind ik mijn werk met daarbij het contact met de klanten erg leuk, maar zeker ook het contact met de collega’s. Verder is er een actieve personeelsvereniging die regelmatig leuke activiteiten organiseert. Dat maakt het ook zeker leuk!

Waar moet je tegen kunnen binnen Holland Colours?
Qua drukte op de afdeling heb je pieken en dalen. In een piek is het belangrijk dat je onder druk moet kunnen presteren. Verder gaan sommige zaken over diverse schijven en daarom moet je soms wachten op een antwoord op een lastige vraag.

Vacature Accountmanager Binnendienst

Holland Colours Europe B.V. | Apeldoorn | € 3.385 p/m | 40 uur p/w
Vervuld

Jouw achtergrond

Dit is een groeifunctie voor iemand die startend is op de arbeidsmarkt
Afgeronde (commerciële) hbo-opleiding
Maximaal één tot drie jaar ervaring in een soortgelijke functie in een B2B omgeving en toe is aan de volgende stap.
Mocht je de ambitie hebben om door te groeien naar een commerciële buitendienstfunctie dan zijn daartoe alle mogelijkheden aanwezig.
Zowel schriftelijk als mondeling goed in Nederlands en Engels.
Je kunt goed plannen en organiseren, máár… je kan er ook tegen dat een dag vaak anders loopt dan je van tevoren bedacht had.
Je bent proactief (zowel in het zien liggen van het werk als richting klanten en hun vraagstukken) en ben je graag bezig jezelf, processen en procedures te verbeteren. Als persoon kom je tenslotte je afspraken na en ben je commercieel ingesteld, communicatief vaardig en stressbestendig.

Dit bieden we jou

Een functie voor 36-40 uur p/w
Afhankelijk van je ervaring een salaris dat kan oplopen tot maximaal € 3385,- bruto per maand op fulltime basis waarbij het salaris voor een ‘starter’ natuurlijk niet gelijk op het maximum zal liggen.

In eerste instantie een contract voor een jaar. Na 1 jaar kan dit omgezet worden in een contract voor onbepaalde tijd.
Als je een contract voor onbepaalde tijd hebt, krijg je één aandeel en ben je dus mede-aandeelhouder! Vervolgens wordt een deel van de winstdeling omgezet in aandelen.

24 vakantiedagen en bij een fulltime dienstverband 6 ATV-dagen, waarvan er 3 collectief vastgesteld kunnen worden.
Volop ruimte om door te groeien (eventueel naar een een buitendienst functie)
Mogelijkheid tot thuiswerken
Er wordt op structurele basis aandacht besteedt aan je persoonlijke ontwikkeling met behulp van de zogeheten ‘better-together-dialogue’ gesprekken.

Gerichte aandacht voor duurzame inzetbaarheid.
Budget om opleidingen te volgen
Actieve personeelsvereniging
Eén keer per jaar heb je met de hele salesafdeling (binnen en buitendienst en ook met je collega’s uit Hongarije en het Verenigd Koninkrijk) een inspirerende bijeenkomst. Dit jaar zal die in Hongarije plaatsvinden.

Jouw uitdaging als Accountmanager Binnendienst

De nadruk in deze functie ligt op het beheren van relaties door het afhandelen van offertes en orders en niet zozeer op het doen van koude acquisitie. Samen met de andere collega’s ben je vanuit Apeldoorn primair verantwoordelijk voor het gehele orderproces, waaronder inbegrepen orderentry, klachtafhandelingen en retouren plus het accountmanagement van de diverse klanten. Daartoe zorg je ervoor dat jouw klanten voortdurend op de hoogte zijn van alle lopende zaken en eventuele nieuwe ontwikkelingen, op zo’n manier dat klanten tevreden zijn over het gehele proces van order tot levering. Qua commercie houd je uiteraard wel proactief in de gaten waar er kansen liggen op uitbreiding bij bestaande klanten en ondersteun je de Area Sales Managers bij hun activiteiten. Je bent daarmee de spin in het web tussen klanten en je collega’s. Overige werkzaamheden zijn:

  • Opvolging geven aan verzoeken voor nieuwe producten en samples;
  • Prijsafspraken maken met klanten en hen voorzien van prijslijsten;
  • Volgen van achterstallige betalingen en kredietlimieten;
  • Het CRM-systeem up-to-date houden;
  • Marktontwikkelingen bijhouden;
  • Continue monitoren van de klanttevredenheid.

Zo kan een werkdag eruit zien

Maandag 12 mei
08:00

Aankomst kantoor

Je komt aan op en kantoor en zet de telefoon en computer aan om te zien wat er binnen is gekomen. Ondertussen spreek je de collega’s en drink een kop koffie/thee.

09:00

Bi-weekly sales meeting 

Omdat we vanuit heel Europa met elkaar samenwerken en het belangrijk vinden in contact te blijven met elkaar is er de 2-wekelijkse meeting met het sales team.

Deze staat op het punt van beginnen dus log je in op Teams om deze bij te kunnen wonen. Hierna ben je weer helemaal up-to-date!
10:00

Orders

De mailbox is inmiddels weer volgestroomd. Je gaat de orders en levertijden die binnen zijn gekomen verwerken in het ERP-systeem en je belt even die ene klant die je lastig te pakken krijgt.

12:00

Lunch en wandelen!

Tijd om te lunchen en samen met de collega’s ga je naar buiten voor een wandeling rondom het groene Apeldoorns kanaal!
12:30

Weer aan het werk 

Met een kop verse koffie zit je weer achter je bureau om de samples verstuurd te krijgen en de klant de beloofde offertes toe te sturen.
14:00

Meeting met de klant

Een online meeting met de klant samen met Area Sales over de samenwerking en hoe we de klant nog beter van dienst kunnen zijn met de nieuwe projecten die onze kant opkomen.

15:00

Nieuwe klanten

Bellen van de prospect die informatie heeft opgevraagd via de website. Daarna ga je verder met het verwerken van de intussen binnengekomen mail en orders.

16:30

Einde van een productieve dag

Einde van de werkdag! Je neemt je laptop en papieren mee naar huis want morgen werk je vanuit daar.

Toekomstige collega's aan het woord

Erik Huisink | Manager Customer Service

Wat zijn de speerpunten de komende jaren voor de afdeling Binnendienst? Samenwerking binnen de Europese afdeling met de collega’s in Hongarije. Als Holland Colours will...

René Waaijenberg | Customer Service Representative

Hoe omschrijf je de cultuur binnen Holland Colours? De cultuur binnen HCA is open. Als je vragen hebt dan kun je altijd bij collega’s terecht en staat de deur altijd op...

Margriet Rutgers | Customer Service Representative

Hoe omschrijf je de cultuur binnen Holland Colours? Er heerst een gemoedelijke sfeer binnen HCA. De deuren staan bij iedereen open en men voelt zich vrij om bij elkaar na...

Waar ga je werken?

Holland Colours Europe BV, gevestigd in Apeldoorn, ontwikkelt en produceert kleurstoffen voor de polymeerindustrie (plastic). Duurzaamheid en samenwerking staan hierbij hoog in het vaandel. Het productportfolio van het bedrijf bestaat uit basispigmenten en zelfontwikkelde pigmentpreparaten voor het automatisch en ecologisch kleuren van polymeren (plastics

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Lev - Hr
Meer Accountmanager Binnendienst vacatures