Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Manager Interim Management Pool (IMP)
Reageer voor: 18 februari
Nog 15 dagen
Vakgebied
Management
Soort dienstverband
Vast dienstverband
Opleidingsniveau
HBO, WO
Standplaats
Dordrecht
Organisatie
Gemeente Dordrecht
Functietype
Management/Leidinggevend
Uren per week
36 - 36 uur
Maandsalaris
€4.965,- tot €6.616,-
Wie zijn wij?
Ben jij die ervaren (interim) manager met visie die met ons de nieuw op te zetten Interim Management Pool (IMP) gaat inrichten voor de regio Smart Delta Drechtsteden? Ben jij op je best als je deze management rol combineert met zelf uit te voeren interim opdrachten? Dan hebben wij dé vacature!Onze medewerkers kennen de gemeente goed, doen actief aan kennisdelen en zijn snel ingewerkt. Met een proactieve en onafhankelijke blik brengen zij werkplezier en enthousiasme mee naar hun opdrachten.
Leren, reflecteren, ontwikkelen en professionaliseren zijn belangrijk om ons werk goed te kunnen doen. De nadruk ligt hierbij op het gezamenlijk leren en professionaliseren. IMP biedt ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, bijvoorbeeld door mentorschap, intervisie, coaching en opleiding. Hiernaast gaan de IMP-medewerkers met buddy’s (kritische sparringpartners) werken om de kwaliteit van het werk te verbeteren.
MP wordt het interne interim- en adviesbureau van de gemeente Dordrecht, dat op opdrachtbasis voor alle overheden binnen de Drechtsteden en de regio Zuid-Holland-Zuid (Smart Delta Drechtsteden) werkt. De pool is onderdeel van het cluster Management & Ondersteuning (M&O) waar ongeveer 170 mensen werken. Collega’s uit de hele gemeente en regio bellen M&O om op interim basis leidinggevende posities te vervullen waarbij het sturing geven aan een inhoudelijke veranderopgave eerder regel is dan uitzondering'.
Voor de Interim Management Pool ligt de focus op tijdelijke leidinggevende rollen en op opdrachten waarbij de organisatie een verandering ondergaat.
Bij nieuwe opdrachten vanuit het perspectief van strategische HR vraagstukken, organisatie inrichting en – ontwikkeling en bedrijfsvoering zoek je afstemming met de Clustermanagers die hiervoor verantwoordelijk zijn en hierin in de diverse fases een regie-voerende rol hebben.
Enkele mooie voorbeelden van opdrachten, die in stad en regio de afgelopen jaren intern en extern succesvol zijn vervuld:
- Interim clustermanager Stad;
- Kwartiermaker Handhaving;
- Afdelingshoofd ruimtelijke ontwikkeling;
- Teamleider Bestuurs- en managementondersteuning
Als Manager IMP heb je oog voor de behoeftes en belangen van opdrachtgevers en stakeholders en ben je ervaren in het aanbieden van tijdelijk management in allerhande situaties binnen (de lagere) overheden. Ook onderzoek je voor IMP vernieuwende concepten van dienstverlening.
Voor deze afwisselende baan, heb je een brede blik nodig en moet je op verschillende wijzen kunnen kijken naar vraagstukken. Je helpt collega’s binnen de gemeenten bij het realiseren van hun doelen voor de stad. Samen werk je aan politieke en ambtelijke prioriteiten. Je werkt aan organisatievraagstukken en als tijdelijk manager op zeer diverse beleidsthema’s zoals zorg, veiligheid, openbare ruimte, economie, verkeer en vervoer en interne dienstverlening.
Edwin van Dieën, Interim Manager
"Iedere opdracht vraagt weer iets nieuws van jou als verandermanager. Je hebt jezelf opnieuw uit te vinden bij iedere nieuwe klus. "
Jan Booij, Clustermanager Ruimtelijke Kwaliteit
"Het afgelopen jaar heb ik tijdelijk twee collega's op interim basis vervangen. Dat is bijzonder leuk en goed om te doen. Dat levert mij dan ook nieuwe energie op. Dit komt door het ontmoeten van nieuwe bekwame collega's, het deelnemen aan nieuwe netwerken en het daarmee uitbreiden van mijn eigen kennis en netwerk. Pure rijkdom die ik een ieder aanraad!"
- Je hebt een afgeronde bachelor- en/of masteropleiding;
- Je brengt minimaal vijf jaar leidinggevende ervaring mee, waarbij je o.a. hebt geopereerd als sparringpartner op (stedelijk/regionaal) directieniveau;
- Je hebt aantoonbare ervaring met leidinggeven aan een pool met tijdelijke inzetbare
- Je beschikt over meerdere managementstijlen die je eigen hebt gemaakt op de
- Je hebt aantoonbare kennis op het vlak van strategische advisering en de
bent een stevige gesprekspartner voor (hoger) management;
- Je zorgt voor duurzaam relatiebeheer en stakeholdermanagement en beschikt over
- Je bent een ondernemende persoonlijkheid met een duidelijke visie, die denkt in
- Je beschikt over een uitstekend analytisch vermogen en weet innovatieve oplossingen te bedenken;
- Een jaarcontract voor 36 uur per week. Bij goed functioneren wordt dit omgezet naar
- In verband met onze benchmark willen wij je vragen om bij een reactie een
- 26 vakantiedagen per jaar (als je fulltime werkt). Daarnaast ontvang je een
vakantiegeld en eindejaarsuitkering) over je salaris. Dit IKB kun je fiscaal voordelig
inzetten voor een aantal zaken zoals bijvoorbeeld: kopen van extra verlof of uitruil
woon-/werk kilometers. Het bedrag uit laten betalen kan ook.
- Verder krijg je een reiskostenvergoeding bij het werken op kantoor of
- Thuiswerkvergoeding bij thuiswerken; Ruimte om jezelf te ontwikkelen door cursussen en trainingen.
te reageren op deze mooie inhoudelijke uitdaging!
Diversiteit en gelijke kansen vinden wij heel belangrijk. Daarom ontvangen we graag jouw sollicitatie, als je voldoet aan onze wensen. Ongeacht je achtergrond, geslacht/gender, beperking, seksuele oriëntatie, religie/overtuiging of leeftijd.
Inloopmogelijkheid
Ben je geïnteresseerd maar wil je eerst nog wat meer weten over de functie en organisatie? Je kunt bellen, maar we bieden je voor deze vacature ook de mogelijkheid van een inloopmoment. Neem even contact op met Werner Töller, op nummer 06-54630871 en maak een afspraak om op locatie gewoon eens vrijblijvend kennis te maken en meer informatie te krijgen. Wij komen graag in gesprek met jou!
Reageren kan tot en met
17 februari
, met een cv en een motivatie. We lezen in jouw motivatie graagmeer...
Meer vacatures van Drechtsteden