Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Docent art & design

Vacatures in het onderwijs - Hilversum - 15-04-2024 Naar vacature  

A. Roland Holst College

  • lessen art & design voornamelijk binnen QUEST 21
FTE: 0,8
Salarisschaal: Tijdelijk
Het A. Roland Holst College zoekt een docent beeldende vorming voor lessen/ modules art & design binnen voornamelijk onze Quest’21 afdeling. Het betreft een vacature voor ziektevervanging.

Werken op het ARHC – dalton

Als docent op het A. Roland Holst College ben je nauw betrokken bij de leerlingen en de school. Je werkt in een onderwijskundig team dat meerdere jaren lesgeeft aan dezelfde groep leerlingen. Hierdoor leer je de leerlingen goed kennen. Meestal ben je naast docent ook mentor en/of coach. 

Samen met collega’s werk je continu aan beter onderwijs. In teamverband gaat het om het welzijn van de leerlingen en onderwijsontwikkeling in het algemeen; in sectieverband om de leerinhoud op vakniveau. Daarnaast ben je meestal lid van een of meer specifieke werkgroepen.

Ons QUEST’21 onderwijs

Bij QUEST ‘21 geven we onderwijs dat de autonomie van de leerlingen bevordert. Waar het kan, zijn zij (mede)verantwoordelijk voor hun eigen leerproces. We organiseren het onderwijs op zo’n manier dat de leerlingen kunnen leren vanuit hun intrinsieke motivatie en dat ze het belang kunnen inzien van wat ze leren.

werken met leerdoelen en modules
We werken bij QUEST ‘21 leerdoel-gestuurd. Er zijn verplichte leerdoelen en keuzeleerdoelen. Die leerdoelen kan een leerling behalen door het volgen van modules. Deze modules kunnen leerdoelen van een of meerdere leergebieden bevatten. 

Modules bevatten grotere, betekenisvolle opdrachten, waarmee leerlingen actief aan de slag moeten om het leerdoel te behalen. Deze opdrachten bestaan uit een combinatie van vakkennis en (vak)vaardigheden, zoals samenwerken en plannen. Door formatieve evaluatie krijgen leerlingen meer zicht op hun eigen groei en ontwikkeling.

Om leerlingen te begeleiden in hun ontwikkeling en bij hun eigen leerproces is er veel tijd ingeruimd voor (persoonlijke) coaching en begeleiding.
geen cijfers, wel feedback
We vinden dat leerlingen werkelijk fouten mogen maken en daarvan mogen leren zonder dat ze ‘bestraft’ wordt met een onvoldoende. Daarom werken we zonder cijfers (zolang dat niet verplicht is), maar met feedback. Alle verplichte en gekozen leerdoelen moet een leerling op voldoende niveau afsluiten. Hierdoor kan een leerling in QUEST ‘21 in principe niet blijven zitten, maar hooguit leerdoelen alsnog moeten behalen.

Er is gelijkwaardigheid en wederkerigheid tussen de docenten en de leerlingen, waarbij ieder natuurlijk zijn eigen rol heeft. We werken vanuit optimisme en vertrouwen.

Het A. Roland Holst College verwacht dat je:
  • een actieve en constructieve houding hebt ten opzichte van onze visie en onderwijsconcepten;
  • affiniteit met het aanbieden van onderwijs op een uitdagende, vernieuwende manier;
  • leerlingen de ruimte geeft om zich te ontplooien;
  • bijdraagt aan een positief en veilig leerklimaat;
  • lessen geeft die aansluiten bij de leefwereld van de leerlingen en de actualiteit;
  • de ‘vijf rollen van de docent’ kunt toepassen;
  • vertrouwd bent met 21e-eeuwse vaardigheden;
  • ICT in de lessen kunt implementeren;
  • een goede mentor kunt zijn;
  • jezelf blijft professionaliseren;
  • bijdraagt aan de ontwikkeling van de schoolcultuur.
Salariëring is op basis van kennis en ervaring in schaal LB/LC van de cao vo.
 

Over deze werkgever

Het A. Roland Holst College is een middelgrote, algemeen bijzondere school voor mavo, havo, vwo, QUEST’21 en Talent. Onze leerlingen krijgen les in twee sfeervolle monumentale gebouwen aan de rand van Hilversum. Wat onze prioriteiten zijn, blijkt uit onze missie: “We vinden het belangrijk dat onze leerlingen een 10 halen. Nog belangrijker vinden we het dat onze leerlingen zich een 10 voelen!”

We richten ons onderwijs op de vijf dalton kernwaarden:
Samenwerking, reflectie, efficiëntie, vrijheid/verantwoordelijkheid, zelfstandigheid. We willen leerlingen hiermee met ons onderwijs opleiden voor succes in opleiding en het verdere maatschappelijke leven. De grote betrokkenheid van onze docenten maakt dat leerlingen zich kunnen ontplooien en optimaal kunnen presteren. We ontwikkelen eigen onderwijsconcepten, zoals QUEST en Talent, en bieden nieuwe vakken aan, waaronder Big History en Technologie en Toepassing. Door steeds te blijven verbeteren, houden we ons onderwijs actueel. Vakinhoudelijk goed onderlegd en voorzien van de 21e-eeuwse vaardigheden gaan onze leerlingen hun vervolgopleiding tegemoet.

Het A. Roland Holst College maakt deel uit van de Gooise Scholen Federatie. Deze scholengroep hecht veel waarde aan professionele ontwikkeling. Er is bijvoorbeeld een eigen GSF Academie en een tweejaarlijkse onderwijsconferentie. Alle GSF-scholen zijn gecertificeerd als opleidingsschool.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Vacatures in het onderwijs
Meer Docent art & design vacatures