Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Teamlead Payroll Administration
Teamlead Payroll Administration (salarisadministratie, 0.8-1.0 fte)
TeamleadPayroll
Administration
(salarisadministratie,
0.8-1.0
fte)
Voor het Payroll Administration Team binnen de dienst Human Resources Management (HRM) zijn we op zoek naar een proactieve, enthousiaste, accurate en klantgerichte Teamlead Payroll Administration. Is het je ambitie om een team aan te sturen en heb je ervaring AFAS, lees dan verder!
Aanstellingsfunctie(s)
Niet-wetenschappelijk personeel
Dienst(en)
Human Resources Management, Finance and Control
FTE
0,8
Sluitdatum
17/07/2022
Aanvraagnummer
V83.5677
Functieomschrijving
Het Payroll Administration Team (PAT) is verantwoordelijk voor het voeren van een tijdige, juiste en volledige salarisadministratie voor de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e).Met onder andere 4000 medewerkers op de payroll, van wie ruim 1/3 deel internationale collega’s, en een in- en uitstroom van ruim 300 betaalde promovendi en 100 ontwerpers in opleiding per jaar is de salarisadministratie van de TU/e een dynamische omgeving.
Het Payroll Administration Team maakt onderdeel uit van de dienst Human Resources Management. Deze dienst bestaat uit ongeveer 100 enthousiaste collega’s. Naast het Payroll Administration Team bestaat HRM verder uit de afdelingen HR Advice, HR Services, Learning & Development, het Staff Immigration Team, Policy en de afdeling Occupational Health, Safety, Environment & Radiation Protection. Binnen het team van Payroll Administration werk je als Teamlead nauw samen met vijf directe collega’s.
Wat ga je doen?
- Je bent verantwoordelijk voor het voeren van een tijdige, juiste en volledige salarisadministratie voor de TU/e. Je draagt zorgt voor de maandelijkse salarisproductie.
- Je zorgt voor de dagelijkse aansturing én voor de coördinatie van de dagelijkse planning van het PAT. Je bent hun eerste aanspreekpunt.
- Coördineren en (laten) opstellen van procedures en instructies, procesbeschrijvingen, handleidingen. Je bewaakt de kwaliteit van de gegevensverwerking.
- Je voert periodieke werkoverleggen en zit deze voor. Ook voer je bilateraal overleggen met de teamleden.
- Toepassen van het sociale verzekerings- en belastingrecht voor grensoverschrijdende arbeid; opzetten van buitenlandse payroll-constructies en contact onderhouden met buitenlandse payroll-kantoren.
- Samen met collega’s vertaal je nieuwe regelingen, o.a. voortvloeiende uit (fiscale) wet- en regelgeving,
- Een deel van je tijd werk je mee met je collega’s: je analyseert en controleert salarisgegevens, en beoordeelt deze op regelgeving. Je maakt loon(kosten)berekeningen.
- In teamverband werk je aan het doorvoeren van verdere optimalisaties van de salarisadministratie en neem je deel aan projecten.
- Je werkt samen met HR adviseurs, medewerkers HR Services, onze specialist arbeidsvoorwaarden, jurist, de nog te werven adviseur International Payroll & Compliance, onze fiscalist en andere collega’s van de dienst Finance & Control.
- Je hebt contact met externe partijen zoals de Belastingdienst, het UWV en het ABP.
Functie-eisen
Wat vragen we van je?
Als kandidaat:
- Beschik je over minimaal een afgeronde HBO-opleiding én ben je in het bezit van een Praktijkdiploma Loonadministratie. Je bent enkele jaren werkzaam geweest als senior salarisadministrateur. De Vakopleiding Payroll Services is een pré.
- Bij voorkeur heb je meerdere jaren actuele - en relevante werkervaring met het aansturen van een (payroll) team.
- Heb je kennis van (internationale) fiscale en sociale wetgeving en blijf je op de hoogte van actualiteiten ontwikkelingen in het vakgebied en wetgeving.
- Heb je kennis van én ervaring met de payroll-software van AFAS, hetgeen het systeem is waar wij mee werken.
- Heb je affiniteit met het analyseren en automatiseren van processen en workflows, en heb je ervaring met Excel. Je hebt ook oog voor procesverbetering, data-controle en planmatig werken.
- Is je mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (B2) goed.
Arbeidsvoorwaarden
Spreken de volgende arbeidsvoorwaarden je aan?
- Het betreft een tijdelijk contract voor de periode van één jaar met zicht op een vast dienstverband bij goed functioneren.
- Het salaris bedraagt, afhankelijk van kennis en ervaring, minimaal € 2.846,- en maximaal € 5.230,- bruto per maand (schaal 10/11 CAO Nederlandse Universiteiten).
- We hebben aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals 41 vakantiedagen bij een 40-urige werkweek, 8% vakantiegeld, 8,3% eindejaarsuitkering, een ruime werkgeversbijdrage aan de ABP-pensioenregeling, een keuzemodel arbeidsvoorwaarden, betaald ouderschapsverlof, kinderopvang op de campus én uitstekende sportfaciliteiten. Voor meer info, zie
- Ook vinden we het belangrijk dat onze medewerkers zich blijven ontwikkelen en bieden daarvoor diverse faciliteiten.
- De TU/e ondersteunt hybride werken; met het oog hierop wordt er een thuiswerkvergoeding van €2,- per thuiswerkdag gegeven en een internetvergoeding van €25,- per maand.
- Je wordt onderdeel van onze TU/e community met 13.000 studenten en 4000 medewerkers.
Informatie en sollicitatie
Heb je nog vragen?
Inhoudelijke informatie over de functie is verkrijgbaar bij Marc Roelands, Manager HR Services, Payroll Administration & Staff Immigration (m.e.m.roelands[at]tue.nl, tel. 040 247 2985).Overige informatie is verkrijgbaar bij Suzan Rondeel, HR-adviseur HRM (s.rondeel[at]tue.nl, tel. 040-247 5564).
meer...
Meer vacatures van Tu e