Inloggen - Registreer  

Accountmanager

Explainit - Hengelo - 14-09-2021 Naar vacature  

Ben jij een professional met passie voor het opbouwen van klantrelaties? Krijg jij energie van het in kaart brengen van behoeften van onze (potentiële) klanten en kun jij deze vertalen naar concrete trainingsvraagstukken? Word jij blij als je organisaties en hun medewerkers kunt ondersteunen bij het ontwikkelen van digitale vaardigheden? Herken jij jezelf in bovenstaande en wil jij werken bij de Beste Opleider van Nederland? Dan is de functie als accountmanager iets voor jou!

Bij ExplainiT?

Waarom zou ik dat willen?

Nou, bijvoorbeeld omdat je dan bij het beste en leukste trainingsbedrijf van Nederland werkt. We zijn onlangs nog voor de tweede keer op rij verkozen tot 'Beste Opleider van Nederland’ in de categorie Automatisering & ICT/IT. Als organisatie maken we onderdeel uit van INVINITIV, waar we met meer dan 70 collega’s werken voor 2000 klanten. We trainen met impact en zorgen voor een unieke leerbeleving. Op jaarbasis trainen we meer dan 15.000 werknemers, die we de juiste kennis, vaardigheden en inzichten leren voor een digitale toekomst. Onze dienstverlening is opgeknipt in 3 pijlers:

IT
,
Methodieken
en
Gedrag
. In onze beleving zijn deze onlosmakelijk met elkaar verbonden. Door het brede aanbod aan vaardigheidstrainingen is geen dag hetzelfde en word jij telkens uitgedaagd om het beste advies aan te dragen richting prospects en klanten. Prospects en klanten bevinden zich in allerlei branches, van zorg tot industrie, van klein tot groot. Jij krijgt de mogelijkheid om deze organisaties te helpen!

Ja vast.

Maar ik ben geen nerd.

Dat hoeft ook niet. Als je maar wél iets hebt met IT, digitale vaardigheden en sales. Er is niets leuker dan iets aan de man te brengen dat écht toegevoegde waarde heeft, zoals onze trainingen met eigen ontwikkelde software. Wat ons drijft is dat organisaties efficiënter werken door te digitaliseren en werknemers te voorzien van de bijbehorende vaardigheden.

Oké.

En hoe steekt het Sales Traineeship in elkaar?

Je krijgt een gedegen opleidingstraject dat past bij jouw ontwikkeling. Meestal is dit twee jaar, waarna je 'naar buiten' gaat en junior accountmanager wordt. In de eerste twee jaar leer je vanuit het kantoor in Hengelo onze trainingen en software, maar ook ons bedrijf kennen en krijg je je sales basics op orde. Afspraken maken, behoeften bepalen, het overbrengen van een boodschap, het maken van offertes en het scoren van offertes: het komt allemaal voorbij.

Je komt te werken in een kennisorganisatie, een organisatie waarin we elkaar inspireren, informeren, uitdagen en beter maken. Om jou te voorzien van een vliegende start, word je goed voorbereid. Je gaat een mooi en intensief traject in, waarbij je spreekwoordelijk bij de hand wordt genomen om alle facetten van onze dienstverlening te gaan ontdekken. Je wordt gekoppeld aan een senior collega die jouw buddy wordt. Jullie trekken gezamenlijk op bij eenvoudige en complexe klantvragen. Afhankelijk van de vraag adviseer je onze klanten en maak je passende voorstellen. Je doet in deze periode veel kennis, inzichten en vaardigheden op voor het autonoom uitvoeren van je rol.

Sales Trainee

Fase 1

Je leert ExplainiT, je collega’s en natuurlijk ook je buddy kennen.
Je leert onze diensten en onze software kennen.
Je ontwikkelt je op professioneel en persoonlijk vlak.
Je maakt afspraken met prospects en probeert hen verder in het sales traject te positioneren.

Junior Accountmanager

Fase 2

Het lukt je om van prospects klanten te maken, succes geeft energie!
Je doet steeds meer kennis op van de trainingsbranche door zelf deel te nemen aan trainingen en door praktijkervaring.
Je legt meer en meer de verbinding met de (senior)accountmanagers, omdat je projecten complexer worden. Dit daagt jou alleen maar meer uit.

Accountmanager

Fase 3

Je hebt inmiddels een gedegen klantenportefeuille.
Je weet exact wat er binnen je klantenbestand leeft qua opleidingsbehoefte.
Je wordt gewaardeerd als gesprekspartner en bent in staat om ons volledige dienstenpakket te etaleren.
Je houdt jezelf bezig met veranderingen, nieuwe trainingen, etc. en je wilt hier alles van weten om dit te vertalen naar klantspecifieke oplossingen. Doordat jij klantverwachtingen overtreft wordt de relatie sterker! Hier sta jij voor!

Even wat feitjes op een rij.

Dat maakt het wel zo overzichtelijk

Dit vind je leuk

Deuren intrappen bij prospects (ho, niet letterlijk)
Scoren, scoren en nog eens scoren
Behoeften van potentiële klanten in kaart brengen
Netwerken
Jezelf blijven ontwikkelen zowel op persoonlijk als professioneel vlak

Hier herken jij je in

Je hebt HBO werk- en denkniveau
Je hebt 0-3 jaar werkervaring
Je hebt gezond verstand
Je stelt ambitieuze doelen en je neemt zelf de verantwoordelijkheid om hier een succes van te maken

Dit zoek je bij ons

Geld verdienen, en goed ook
Een belangrijk deel uitmaken van een leuk bedrijf
Toffe sfeer in ons leuke bedrijf
Platte organisatie met veel ruimte voor jouw initiatieven
Goede arbeidsvoorwaarden, je werkt immers in het digitale domein

Bij ExplainiT?

Waarom zou ik dat willen?

Nou, bijvoorbeeld omdat je dan bij het beste en leukste trainingsbedrijf van Nederland werkt. We zijn onlangs nog voor de tweede keer op rij verkozen tot 'Beste Opleider van Nederland’ in de categorie Automatisering & ICT/IT. Als organisatie maken we onderdeel uit van INVINITIV, waar we met meer dan 70 collega’s werken voor 2000 klanten. We trainen met impact en zorgen voor een unieke leerbeleving. Op jaarbasis trainen we meer dan 15.000 werknemers, die we de juiste kennis, vaardigheden en inzichten leren voor een digitale toekomst. Onze dienstverlening is opgeknipt in 3 pijlers:

IT
,
Methodieken
en
Gedrag
. In onze beleving zijn deze onlosmakelijk met elkaar verbonden. Door het brede aanbod aan vaardigheidstrainingen is geen dag hetzelfde en word jij telkens uitgedaagd om het beste advies aan te dragen richting prospects en klanten. Prospects en klanten bevinden zich in allerlei branches, van zorg tot industrie, van klein tot groot. Jij krijgt de mogelijkheid om deze organisaties te helpen!

Ja vast.

Maar ik ben geen nerd.

Dat hoeft ook niet. Als je maar wél iets hebt met IT, digitale vaardigheden en sales. Er is niets leuker dan iets aan de man te brengen dat écht toegevoegde waarde heeft, zoals onze trainingen met eigen ontwikkelde software. Wat ons drijft is dat organisaties efficiënter werken door te digitaliseren en werknemers te voorzien van de bijbehorende vaardigheden.

Als accountmanager bij ExplainiT is het jouw ambitie om met een professionele aanpak en klantgerichte houding de wensen van onze actieve en prospectieve accounts te onderzoeken en hen te ondersteunen in de ontwikkeling van de benodigde digitale vaardigheden. Je bent verantwoordelijk voor het beheren van relaties op verschillend DMU niveau, het signaleren van trainingsvraagstukken en omzetten in concrete leerdoelen. Naast deze commerciële expertise ben je uitstekend op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de IT. Bovendien ben jij de verbinder voor onze klanten en onze trainers. Deze combinatie van persoonlijkheid en kennis zorgen ervoor dat jij samen met je team het verschil kunt maken.

Oké.

En hoe steekt het in elkaar?

Je komt te werken in een kennisorganisatie, een organisatie waarin we elkaar inspireren, informeren, uitdagen en beter maken. Om jou te voorzien van een vliegende start, word je goed voorbereid. Je gaat een mooi en intensief traject in, waarbij je spreekwoordelijk bij de hand wordt genomen om alle facetten van onze dienstverlening te gaan ontdekken. Je wordt gekoppeld aan een senior collega die jouw buddy wordt. Jullie trekken gezamenlijk op bij eenvoudige en complexe klantvragen. Afhankelijk van de vraag adviseer je onze klanten en maak je passende voorstellen. Je doet in deze periode veel kennis, inzichten en vaardigheden op voor het autonoom uitvoeren van je rol.

Taken en verantwoordelijkheden

Je bent zowel extern als intern het aanspreekpunt voor de aan jou toegewezen actieve accounts;
Je beschikt over een zelfstartend vermogen om prospectieve accounts te benaderen;
Je bezoekt (en/of plant virtuele sessies met) de accounts op divers DMU niveau, onderzoekt de klantcultuur en inventariseert de wensen en trainingsbehoeften op IT-applicaties, methodieken en gedrag;

Indien gewenst werk je samen met een trainer om tot passende adviezen voor de klant te komen;
Je stelt passende adviezen c.q. offertes op en bewaakt de opvolging van deze offertes;
Je onderhoudt het netwerk van trainers, partners die je veelvuldig bij jouw accounts inzet;
Je analyseert trends en ontwikkelingen bij jouw accounts c.q. in de (IT) markt en vertaalt deze naar nieuwe producten/diensten;
Je realiseert omzet en margedoelstellingen door het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het uitbouwen van bestaande opdrachten bij deze accounts.

Het team

Je komt te werken in een enthousiast team van accountmanagers en sales coördinatoren en werkt samen met marketeers & trainers van ExplainiT. 

Het profiel

Je beschikt over een afgeronde HBO- en/of WO-opleiding, gericht op commercie, dienstverlening of bedrijfskunde. Daarnaast ben je breed geïnteresseerd, communicatief vaardig en ben je toe aan jouw 2e baan. De combinatie van commercieel en inhoudelijk als sparringpartner voor zowel bedrijven als trainers bezig zijn, spreekt je bijzonder aan en daagt je uit tot excelleren. Ervaring en/of interesse op het gebied van IT & Cloud is een absolute pré.

Verder ben je ondernemend, klantgericht, ben je goed in netwerken, organiseren, kun je goed samenwerken en beschik je over een sterk aanpassingsvermogen. 

Ons aanbod

Wij bieden een uitdagende functie binnen een dynamische, ambitieuze, open en informele organisatie met leuke collega’s.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Explainit
Meer Accountmanager vacatures