Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Manager Financiële Administratie
Heb jij passie voor cijfertjes? Ben jij analytisch ingesteld en zit leidinggeven in je bloed? Solliciteer dan snel op onze vacature van Manager Financiële Administratie
!
Wat ga je doen als Manager Financiële Administratie?
Je geeft leiding aan een team van ongeveer 6 medewerkers en ben je verantwoordelijk voor een betrouwbare en goedlopende financiële administratie. Verder houd jij je bezig met de volgende taken:Analyse
- Verzorgen van bedrijfseconomische analyses gericht op resultaat- en rendementsverbetering binnen een project-/serviceorganisatie;
- Analyseren van budgetvoorstellen en doorspreken met betrokkenen, het voeren van overleg met budget verantwoordelijken en het vervolgens aanleveren van data aan de Controller voor het opstellen van het nieuwe budget;
- Doen van voorstellen ter verbetering van de interne procedures en verslaglegging en het, na goedkeuring door de Controller, opstellen en implementeren van bijbehorende procedures.
- Zorgen dat de benodigde financiële gegevens (voorraadadministratie, inkooporders) in het geautomatiseerde systeem worden verwerkt;
- Mede bepalen van de inrichting van het grootboek;
- Back-up inzake consolidatie Frimex groepscijfers;
- Controle, verzorgen van BTW-aangiftes;
- Aansturen van afdeling administratie;
- Bewaken van de liquiditeitspositie, alsmede uitvoering van treasury activiteiten en hierover adviseren aan de financieel manager;
- Uitvoeren van interne controles onder meer gericht op volledigheid van kosten en opbrengsten en -bewaking en analyse van budgetten versus werkelijkheid, in overleg met de financieel manager;
- Controleren van de financiële invoer in het ERP-systeem, zowel stamgegevens als codering (grootboek crediteuren, debiteuren, loonjournaal, bank);
- Controleren van de verwerking van operationele informatie naar financiële informatie door het systeem;
- Analyseren en controleren van de financiële output en de daarmee samenhangende logistieke gegevens;
- Controleren van het grootboek, de project-, debiteuren-, crediteuren- en voorraadadministratie en de onderlinge samenhang daarvan. Bespreken en in overleg (laten corrigeren) van gesignaleerde onvolkomenheden.
- Opstellen van periodieke financiële rapportages zoals balanced scorecards, maandrapportages, cashflow statements, en diverse andere (ad-hoc) rapportages;
- Ontwikkelen van methoden c.q. procedures om tijdige en volledige informatie te verkrijgen;
- Verzorgen van gedetailleerde informatie/kengetallenrapportages rekening houdend met (fiscale) wet- en regelgeving;
- Voorbereiden van de opstelling van de jaarrekening.
Hier herken jij jezelf in als Manager Financiële Administratie:
Je bent resultaatgericht en je bent communicatief vaardig. Je hebt passie voor financiën en je bent analytisch ingesteld. Je bent leergierig ingesteld en je brengt zowel jezelf als het team naar een hoger niveau.Verder vragen wij van jou:
- Een afgeronde HBO opleiding in een financiële richting;
- Een aantal jaar werkervaring in een relevante functie;
- Kennis van geautomatiseerde systemen, zoals MS-oficcie en ERP-systemen;
Over Frimex
Frimex is actief als merkonafhankelijke installatiedienstverlener binnen de food en non-food retail markt. Frimex (330 fte) bestaat uit de business units: Frimex Installatie (200 fte) en Frimex Service (130 fte). Frimex Installatie adviseert, engineert en realiseert projecten en Frimex Service pleegt preventief en correctief onderhoud op het gebied van koeltechniek, elektrotechniek, klimaatbeheersing en keuken & horeca apparatuur.Wij zijn op zoek naar mensen die proactief zijn en zelf op zoek gaan naar de oplossing op een innovatieve wijze. Medewerkers van Frimex werken met passie en zijn betrouwbaar, daarom zorgen wij ervoor dat de winkel ‘altijd op tijd open gaat’, afspraak is immers afspraak.
Wat mag je van ons verwachten?
Je kunt rekenen op een fijne werkomgeving waar collega’s elke dag met plezier het bed uit komen om voor onze klanten het maximale resultaat te behalen. Je komt terecht in een organisatie waarin jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Wij luisteren naar jouw ambities en zorgen ervoor dat jij alle tools aangereikt krijgt om deze ambities te realiseren. Denk hierbij aan het volgen van een opleiding en een cursus. In de nabije toekomst zullen wij zelfs een eigen opleidingcentrum inrichten in onze productiehal in Moordrecht.Hiernaast kun je denken aan de volgende arbeidsvoorwaarden:
- Maar liefst 26 vakantiedagen en nog eens 13 ADV-dagen;
- Laptop en telefoon van de zaak;
- De mogelijkheid om jouw vakantiedagen in te wisselen voor aankopen bij MediaMarkt;
- Winstdeling aan het einde van het jaar;
- Korting op onder andere je ziektekosten- en autoverzekering;
- Verjaardagsuitkering;
- Korting op jouw abonnement bij de sportschool;
- Een gezellige bar waar je op vrijdagmiddag terecht kunt voor een borrel.
Ja, ik heb interesse!
We zijn benieuwd naar jouw motivatie; waarom je geschikt bent voor deze functie en waarom je dit graag wilt. Wil je meer informatie of solliciteren? Neem dan contact op met HR Adviseur Jasmijn van Oorschot of Denise Brederode viameer...
Meer vacatures van Frimex