Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Senior Adviseur Financial Control

Utrecht - 04-12-2022 Naar vacature  

Reageer uiterlijk 23-12-2022
Utrecht is een van de snelst groeiende steden van Nederland. Dit vraagt van de gemeente dat ze een sterke focus heeft op het begeleiden van deze groei zodat de stad aantrekkelijk, leefbaar en inspirerend is én blijft voor de inwoners, ondernemers en bezoekers.

Het organisatieonderdeel Vastgoed Gemeente Utrecht (VGU) beheert het vastgoed van de gemeente Utrecht. Van schoolgebouwen tot sportaccommodaties, van monumenten als de Domtoren tot buurthuizen en van (fiets)parkeervoorzieningen tot theaters en podia. Het gaat om zo’n 1000 panden en zo’n 326 hectare grond. Als Senior Financial Controller is jouw inzet van cruciaal belang voor bedrijfsvoering van VGU en daarmee draag jij achter de schermen bij aan iets waar wij heel erg naar uitkijken. Het langzaam maar zeker uitpakken van onze Domtoren, de trots van de stad!

Dit is je werk

Als Senior Financial Controller zorg je, samen met je collega’s, voor goede advisering en ondersteuning van de opgaven en projecten binnen VGU. Je bent verantwoordelijk voor actuele, relevante financiële informatie en je zorgt voor de eerste analyses. Onderdeel hiervan is de inrichting van beheerst datamanagement.

Daarnaast werk je mee aan het opstellen van de Planning & Control producten en je bent verantwoordelijk voor het P&C proces. In deze rol heb je veel contact met andere financiële afdelingen binnen de gemeente. Bij het opstellen van de P&C kalender hou je daarbij rekening met de balans tussen de regelgeving binnen de gemeente en de uitvoering binnen VGU.

Je komt te werken in een team met tien controllers, waarvan twee directe collega’s. De exacte werkverdeling werken jullie gezamenlijk uit. De werkzaamheden van het cluster bestaan in hoofdlijnen uit:

  • Het opstellen en beheren van stukken van de P&C cyclus, en het coördineren van het proces. Dit geldt zowel de interne cyclus van VGU als die van de gemeente.
  • Zorgdragen voor actuele, betrouwbare en relevante (financiële) informatie zodat er goede sturing kan worden gegeven.
  • Het opstellen en bespreken van financiële analyses.
  • Het doorontwikkelen van geautomatiseerde dashboards, waarbij ook wordt gekeken naar de kwaliteit van de gegevensregistratie.
  • Het mede ontwikkelen en beheren van kaders en richtlijnen in samenwerking met concern.
  • Het coördineren van de werkzaamheden van de accountant.
  • Signaleren en adviseren ter verbetering van bedrijfsvoerings- en/of ontwikkelingsprocessen.
  • Het fungeren als loket naar de administratie, zodat de inrichting hiervan de rapportages optimaal ondersteunt.

Dit is je werkplek

Binnen de VGU staat het team business control voor een beheersbare uitvoering van de ambitie, waarbij advies en de kritische blik hand in hand gaan. Het team bestaat uit elf medewerkers, opgedeeld in drie clusters: business control, project control en financial control. De vacature betreft het cluster financial control. Dit cluster staat primair opgesteld voor een goed werkende P&C cyclus en het opstellen en analyseren van rapportages.

In 2023 ligt de focus op de verdere professionalisering van de processen en de doorontwikkeling van de informatie- en rapportagesystemen. Daarnaast is in 2023 de migratie van het huidige SAP-systeem naar SAP S4/HANA een belangrijk project waar het team zwaar in gaat participeren.

Ook goed om te weten, de gemeente Utrecht is een inclusieve organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers inzet om betere resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit als kracht. Naast je kwaliteiten, talenten en motivatie breng je ook jouw leeftijd, geaardheid, achtergrond of arbeidsbeperking mee. Je bent van harte welkom!

Dit bieden we je

  • Een 36-urige werkweek met een bruto maandsalaris tussen de € 4.447 en € 6.103 op basis van 36 uur (schaal 12).
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van extra verlofuren. De hoogte van het Individueel Keuze Budget (IKB) is 17,05% van je salaris.
  • Flexibiliteit in keuze van werkplek (thuiswerken) en werktijden.
  • De mogelijkheid 32 uur of 4x9 uur te werken is bespreekbaar.
  • Uitstekende doorgroei en ontwikkelingsmogelijkheden.
  • Vele andere voordelen: zoals sporten met collega’s, deelnemen aan verschillende netwerken en activiteiten.
  • Voor een overzicht van alle overige arbeidsvoorwaarden, zoals reiskostenvergoeding klik

Dit is jouw inbreng

  • Je beschikt over een HBO of WO werk- en denkniveau in financieel/economische richting.
  • Je hebt circa 5 tot 10 jaar recente en relevante werkervaring in een vergelijkbare functie, waarvan bij voorkeur 2 tot 4 jaar binnen de lokale overheid.
  • Je hebt zicht op de wijze waarop rapportages tot stand komen en draagt zelfstandig verbeteringen aan in dit proces.
  • Je hebt affiniteit met ICT en business intelligence. Kennis van SAP en SAP Real Estate komt meer dan goed van pas. Daarnaast is kennis van Lias een pré en uiteraard heb je gedegen Excel kennis.
  • Je hebt ruime ervaring met de typische P&C producten als begroting en jaarrekening en met de daarbij behorende financieel technische werkzaamheden.
  • Je kunt zelfstandig projecten trekken en weet snel en helder te adviseren in een complexe omgeving met belangentegenstellingen.
  • Je kunt goed communiceren en schakelt moeiteloos tussen verschillende gesprekspartners zoals controllers, informatiemanagers en stafafdelingen.
meer...



Meer vacatures van Utrecht