Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Business Manager Klant & Service

Uwv - Amsterdam - 05-10-2021 Naar vacature  

Amsterdam Sloterdijk, 32 - 38 uur

(het formulier is geoptimaliseerd voor desktop gebruik)

Deel dit artikel:

Verstuur deze informatie per mail


U gaat de volgende webpagina doorsturen:
Naam is een verplicht veld
Verkeerd emailadres
Verkeerd emailadres
Verstuur

Wat je gaat doen

Als business manager binnen UWV heb jij een belangrijke, sturende rol binnen onze projecten. Je bent verantwoordelijk voor een inhoudelijk goede start van elk project en uitvoering van deze projecten. En waar projectmanagers vanuit kort cyclische resultaten werken, houd jij de lange termijn plannen in zicht. Eigenlijk ben je dus een projectmanager plus, waarin je acteert vanuit verschillende rollen: initiator, stuurgroepslid, (gedelegeerd) opdrachtgever en/of gemandateerd inhoudsdeskundige; kortom, je bent ambassadeur van onze afdeling Digitale Dienstverlening (DD) binnen de divisie Klant & Service (K&S).

Jouw werkzaamheden

Naast fungeren als vertegenwoordiging van de klant in projecten, stuur jij projectmanagers aan en overtuig jij stakeholders In het nut van bepaalde projecten. Dit doe je in een speelveld, waar je dicht tegen directie aan zit.

Daarnaast neem je vanuit die rol deel aan interne en externe overleggen. Je hebt een adviesrol richting MT DD en de directie van K&S voor verandervraagstukken, strategische vraagstukken en innovatie van producten op het terrein van Digitale Dienstverlening. Je formuleert helder de businessvraag die past binnen de digitale klantformules, zodat een veranderingstraject gestart kan worden.

Voorbeeldprojecten

Binnen K&S draait alles om het bieden van een nog betere dienstverlening richting onze klant. Dat betekent dat je enerzijds op UWV Informatie Projecten (UIP), welke vanuit divisies geïnitieerd worden. Relevante (nieuwe) wetgeving speelt hierin een belangrijke rol, evenals de mogelijke aanpassingen van deze wetgeving op onze tooling en communicatie.

Anderzijds werk je aan projecten gericht op bijvoorbeeld klantreizen, waar je minder te maken hebt met nieuwe wet- en regelgeving. Als voorbeeld kunnen wij de huidige chatfunctie benoemen. Deze is nu zichtbaar op uwv.nl wanneer je inlogt. Hoe nuttig zou het zijn voor onze klant als je deze chatfunctie ook kan gebruiken zonder in te loggen.

Actuele ontwikkelingen, welke jouw positie nog interessanter maken

Er is meer aandacht vanuit de overheid voor de menselijke maat richting klanten van UWV. Dit betekent ook dat wij de komende jaren meer ruimte krijgen om onze dienstverlening nog persoonlijker en waardevoller te maken. Dit biedt ruimte om klantreizen goed te onderzoeken en steeds meer invulling te geven aan de “één-UWV” beleving.

Wat we van je verwachten

Om succesvol te zijn in deze functie, bezit je de volgende kwaliteiten:
  • Je hebt een afgeronde WO-opleiding;
  • Ervaring binnen een digitale/online/omnichannel omgeving is een dikke pre. Of je begrijpt in ieder geval dat UX en UI invalshoeken belangrijk zijn voor klanten van UWV, rekening houdende interacties en A/B testen;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met het adviseren op het niveau van projectopdrachtgevers, hoger management en Directie;
  • Ervaring in het leidinggeven aan complexe, strategisch georiënteerde organisatieveranderingsprojecten en implementatietrajecten waarbij je gebruik moest maken van je inhoudelijk kennis van het digitale domein.

Als persoon bezit jij de volgende competenties:
  • Je leidt graag de verandering en je weet je aan te passen tot geaccepteerd en gevraagd gesprekspartner voor het digitale domein. Soms is dat onze directie, zeer regelmatig ons management en medewerkers;
  • Je bent een stevige netwerker die de behoefte vanuit divisies begrijpt en deze weet door te vertalen naar digitale dienstverlening;
  • Je hebt gedegen kennis van het werkveld en toont daarbij initiatief, je bent proactief en weet ook anderen uit te dagen om initiatief te nemen;
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en je doet je werk met enthousiasme en plezier. Je bent hierin een teamspeler, die verbinding zoekt.

Wat je van ons kan verwachten

Werken bij UWV betekent niet alleen werken aan zinhoud, maar ook aandacht bieden voor de ontwikkeling van jezelf als professional. Daarnaast bieden wij een goede werk-privé balans en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden.

Je komt in een dynamische en complexe werkomgeving op loopafstand van station Amsterdam Sloterdijk. Eigen initiatief nemen en samenwerken staat bij ons hoog in het vaandel. De functie van Business Manager is afwisselend en veelzijdig. Daarnaast krijg je de kans bij te dragen aan het perspectief van onze klanten.

Verder kun je het volgende van ons verwachten:
  • Een salaris dat ligt tussen € 4.340,74 en € 5.748,53 bruto bij een 38-urige werkweek. Bij inschaling wordt gekeken naar het aantal jaar ervaring in een vergelijkbare functie en wordt eveneens een vergelijking getrokken met aanwezige business managers in het team. Houd er mee rekening dat wij je daardoor niet bovenaan de salarisschaal zullen belonen, echter je wel hier heen kunt groeien, mits je prestaties daar uiteraard reden toe geven;
  • 8% vakantiegeld, uitgekeerd in mei;
  • Een 13e maand, uitgekeerd in december;
  • Aantrekkelijke pensioenvoorzieningen;
  • Interessante studiemogelijkheden (All you can Learn), welke aansluiten bij jouw persoonlijk ontwikkelplan. Hierin kan je denken aan 1.200 online cursussen en 800 klassikale opties, varrierende van vakinhoudelijke cursussen tot taallessen in Engels of Duits;
  • Een werkplek die goed te bereiken is met het OV;
  • Een (gedeeltelijke) reiskostenvergoeding.
De functie van Business Manager wordt ingevuld voor 32 uur tot maximaal 38 uur, waarbij in eerste instantie een dienstverband voor een jaar wordt aangegaan, met uitzicht op een vaste aanstelling.

Iets meer over Klant & Service binnen ons bedrijf

Werken bij UWV

Waar of in welke functie je ook werkt bij UWV, je draagt bij aan iets dat groter is dan jezelf. Het is altijd zinvol én inhoudelijk uitdagend: werk met zinhoud noemen we dat.

UWV wil iedere klant (een uitkeringsgerechtigde of werkgever die contact wil met het UWV om welke reden dan ook) zo goed en snel mogelijk van dienst zijn. De divisie ‘Klant & Service’ werkt er iedere dag aan om haar klanten een persoonlijke en waardevolle dienstverlening te bieden.

De divisie waar je komt te werken

De divisie Klant & Service (K&S) bestaat uit ongeveer 1.300 medewerkers en is verantwoordelijk voor alle communicatie met klanten van het UWV via digitale kanalen en telefoon. De klant kiest het kanaal.

Onze missie is het realiseren van moderne dienstverlening; klantgericht en efficiënt. Om onze missie te realiseren en de dienstverlening continue te verbeteren is de K&S organisatie volop in ontwikkeling door o.a. een effectieve omnichannel strategie te implementeren.

De afdeling Business Management

Als businessmanager kom je te werken bij de afdeling Digitale Dienstverlening van Klant & Service. De afdeling zorgt voor een optimaal presterend digitaal kanaal en voor juiste content voor zowel het digitale kanaal als voor de meer traditionele vormen van klantcommunicatie. Daarnaast zorgt een kleine groep voor een optimaal presterend digitaal kanaal naar UWV-medewerkers (kenniscommunicatie).

meer...



Meer vacatures van Uwv