Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Manager Logistiek

Hormann - Apeldoorn - 19-02-2021 Naar vacature  

Selecteer de drie categorieën.
Manager Logistiek

Wie zijn wij?

De Hörmann-groep Is een groeiende internationale onderneming voor de bouwmaterialenindustrie en Europa’s marktleider op het terrein van deuren en garagedeuren. Sinds de oprichting in 1935 zijn meer dan 20 miljoen deuren geproduceerd en over de hele wereld geleverd. Met ruim 6000 medewerkers wereldwijd wordt in het 100% familiebedrijf een omzet van ruim 1 miljard euro gerealiseerd.

Op dit moment nog vanuit het verkoopkantoor in Barneveld en vanaf circa eerste kwartaal 2024 vanuit de volledig nieuwe locatie te Apeldoorn, is een enthousiast team van ruim 100 vakbekwame, betrokken medewerkers werkzaam voor de Nederlandse markt, verdeeld naar de aandachtterreinen Woningbouw, Industrie en Aftersales.

Ons motto is ‘kwaliteit zonder compromissen’. Dit geldt voor onze producten én voor onze medewerkers. Iedereen in ons bedrijf is belangrijk; of je nu de producten verkoopt, bestelt of dat je uiteindelijk bezig bent om ze in de vrachtwagens te laden. Iedere medewerker draagt zijn/haar steentje bij in de klanttevredenheid. Onze organisatie is te omschrijven als een nuchtere en platte organisatie waar een prettige werksfeer en teamgevoel bijdragen aan onze successen.

Vanwege verdere uitbouw en professionalisering van het bedrijf en nu reeds voorsorterend op onze nieuwe uitvalsbasis, zijn wij momenteel bezig met de selectieprocedure voor een

MANAGER LOGISTIEK

Kartrekker en hands-on, zelfbewuste aanpakker

Belangrijkste taak- en functiegebieden:

Algemeen: Verantwoordelijk voor de afdeling Logistiek en het volledige logistieke proces. Kartrekker en aanpakker, leidinggevend aan zijn team zowel in het magazijn als op de logistieke planning.

  • Teamleider/‘playing captain’ op alle disciplines binnen het team Logistiek;
  • Aanpakker en hands on motivator, die zijn team aanstuurt, coacht en begeleidt en daar waar nodig zelf bijspringt;
  • Ambassadeur richting team voor wat betreft het H-beleidsplan en de HöNed kernwaarden;
  • Vertegenwoordiger/representant namens het Team Logistiek in, o.a. maandelijkse teamleidersoverleg, halfjaarlijkse brainstormingsessies, bilateraal overleg met directie en andere relevante gelegenheden;
  • Verantwoordelijk voor de teambezetting van de afdeling en eerste aanspreekpunt;
  • Verantwoordelijk voor het totaal van logistieke processen, waaronder: de logistieke planning, het onderdelenmagazijn en de hal, e.e.a. gericht op realisatie van een optimale servicegraad en afhandelingssnelheid;
  • Verantwoordelijk voor de logistieke procedures incl. SAP; de in- en uit stroom van goederen, het materieel, voorraadbeheer en de jaarlijkse tellingen;
  • Supervisie over het gebouwenbeheer, de afspraken met vervoerders en de communicatie rondom leveringsproblematiek;
  • Last but not least: Nadrukkelijk betrokken en initiërend bij de komende verhuizing en m.n. inrichting van de eigen logistiek afdeling, magazijn, onderdelenmagazijn e.d.
Persoonskenmerken:
  • Kartrekker en praktische, stevige en zelfbewuste persoonlijkheid;
  • Sociaal- en communicatief sterk, niet bang moeilijke gesprekken te voeren;
  • Ambitieus en aanpakker, gedreven om met zijn team het beste resultaat te willen behalen;
  • (Interne) relatie- en bruggenbouwer, die zijn team en omgeving weet te motiveren en mee te krijgen;
  • Gezonde dosis mensenkennis, zelfvertrouwen en standvastigheid;
  • Commercieel meedenkend en resultaatgericht;
  • Analytisch, planmatig en gestructureerd;
  • Weet prioriteiten te stellen en behoudt overzicht;
  • Affiniteit met de branche, het product en de techniek is een pré.

Werkervaring:

  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur in een soortgelijke, logistiek gerelateerde functie (ervaring met optimalisatie voorraadbeheer, logistieke planning & logistieke processen);
  • Relevante ervaring met SAP logistieke procedures en affiniteit/interesse zich te verdiepen in de modules;
  • Aantoonbare ervaring met het aansturen van medewerkers;

Opleiding:

  • HBO werk- of denkniveau, bij voorkeur vanuit een logistiek gerelateerde opleidingsachtergrond.

Talenkennis:

  • Perfecte uitdrukkingsvaardigheid in de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.
  • Goede beheersing van de Duitse en/of Engelse taal geldt als pré.

Honorering:

  • Geboden wordt een meer dan goed salaris waaronder een 13e maand, 31 vakantiedagen, een uitstekende pensioenregeling en prima overige arbeidsvoorwaarden. Tevens ruim aandacht en uitgebreid aanbod aan (online)trainingen ter verdere persoonlijke ontwikkeling en -ontplooiing.

Is dit de perfecte functie voor jou? Dan komen wij graag met jou in contact.

meer...



Meer vacatures van Hormann