Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Verhuurmedewerker

Wonen Zuid - Heerlen - 25-03-2023 Naar vacature  

32 - 36 uur mbo+/hbo Heerlen en/of Roermond
Wij zijn een sociale verhuurder met circa 14.000 woningen in Midden- en Zuid-Limburg. Onze droom is dat iedereen prettig kan wonen. Wij helpen mensen daarbij. Prettig wonen begint immers met een fijne en veilige woning, zonder mankementen. Wij zijn op zoek naar twee enthousiaste en betrokken collega's om ons voor de duur van twee jaar extra werkzaamheden uit handen te kunnen nemen. Jij misschien?

Hoe draag jij bij aan prettig wonen? Het verhuurteam is het visitekaartje naar onze huurders. Als verhuurmedewerker zorg je dat onze huurders zich op een perfecte manier ondersteund en geholpen voelen, binnen de mogelijkheden die ons woonruimteverdelingsbeleid daartoe biedt. Zo koppel je bijvoorbeeld vrijkomende woningen aan daarbij passende doelgroep(en), je denkt mee over het adverteren daarvan, je geeft informatie over die woningen aan mogelijke huurders. Samen met de technisch beheerders zorg je dat de woning ook technisch in orde is. Natuurlijk zorg je voor een correcte administratieve voorbereiding en afhandeling van nieuwe verhuringen. En je denkt mee over oplossingen voor kwaliteitsverbetering, moeilijk verhuurbare woningen of specifieke doelgroepen.

Wat krijg je er voor terug?
Een tijdelijk contract voor 32 tot 36 uur per week,voor twee jaar. Een salaris van € 3229 tot € 4196 bruto per maand conform schaal H van de CAO Woondiensten, afhankelijk van jouw ervaring. Een eindejaarsuitkering van 6% van het in dat jaar verdiende bruto jaarloon. Een laptop en een telefoon in bruikleen. Volop mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen.

088 - 66 53 653 wonen-zuid.nl
Klantgericht OndernemendSamenwerken

Zo werken wij aan wonen:
Wat verwachten we van jou?
Je hebt minimaal een mbo+-opleiding afgerond. Je hebt kennis van huurrecht. Om snel meters te kunnen maken is het prettig als je al wat jaren ervaring hebt in een soortgelijke functie, bij een corporatie of in een andere servicegerichte omgeving. Heb je die ervaring nog niet? Voel je dan toch vrij om te reageren! Dynamics Empire is ons primair systeem voor de administratieve verwerking van gegevens. Ervaring daarmee is fijn. Je bent flexibel wat je werkplek betreft: wij hebben je nodig in onze beide kantoren, in Heerlen en/of in Roermond.

Verder vinden wij het volgende belangrijk: Je bent servicegericht en flexibel. Je denkt altijd creatief mee in mogelijke oplossingen, ook als de uitvoering daarvan niet bij ons ligt.Je benadert onze klanten zoals je zelf benaderd zou willen worden. Je bent handig en punctueel met de computer en weet zaken administratief correct te verwerken, zodat onze dossiers actueel zijn. Je zoekt actief naar mogelijkheden om onze serviceverlening op een hoger plan te brengen. Natuurlijk ben je een teamplayer!

Ben je enthousiast geworden? Nog vragen over deze functie?
Stuur dan je motivatie met een actueel CV uiterlijk 9 april naar sollicitatie@wonen-zuid.nl. Vermeld als onderwerp “Sollicitatie verhuurmedewerker”. De selectiegesprekken zijn gepland op 18 en 25 april.

Bekijk het functieprofiel op onze website. Voor andere vragen over de functie kun je terecht bij Carla Smits (coördinator verhuur), telefonisch via 088 - 665 35 88 of per mail via c.smits@wonen-zuid.nl

Deze vacature is alleen bedoeld voor sollicitanten, niet voor partijen die hun werving-, selectie- of personeelsdiensten aan willen bieden. Delen van deze vacature via social media mag natuurlijk altijd en overal!

Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
VERHUURMEDEWERKER
Opgesteld door EVZ organisatie-advies 1
FUNCTIEPROFIEL
Wonen Zuid Datum: juli 2022
Context Het team Verhuur is verantwoordelijk voor het vormgeven en realiseren van het verhuurproces binnen de gebieden en/of voor de diverse doelgroepen. Daarnaast levert het team een bijdrage aan het vormgeven van verhuur in vastgoed investeringsprojecten (input plan en begeleiding nieuwe verhuur). Het team bestaat uit verhuurmedewerkers, projectondersteuners, een energiecoach en de coördinator verhuur. De verhuurmedewerkers zijn verantwoordelijk voor het realiseren van het verhuurproces binnen het eigen werkgebied en/of voor de diverse doelgroepen. Dit doen zij door het toewijzen van vrijkomende woningen aan kandidaten vanuit de verschillende doelgroepen, vanaf het aanbieden van vrijkomende woningen tot en met het tijdig verhuren aan de nieuwe huurder; een en ander conform het beleid van Wonen Zuid en rekening houdend met gemaakte (prestatie)afspraken met partijen. Daarbij vertegenwoordigen zij Wonen Zuid in het overleg met externe partijen, het afstemmen van lopende zaken en mogelijke issues over de verhuur van woningen aan betreffende doelgroepen. Vanuit inzicht in de woonwensen van (potentiële) huurders en de verhuurbaarheid van bestaande complexen wordt input geleverd op de (voorgenomen) invulling van vastgoedprojecten. Dat kan zijn bij nieuwbouw, maar ook bestaande complexen (kwaliteitsniveau, plattegronden, doelgroep, huurprijsniveau). De verhuurmedewerker is lid van het interventieteam met als doel handelend op te treden bij incidenten. De kernwaarden van Wonen Zuid zijn: klantgerichtheid, ondernemen en samenwerken. Voor het ontwikkelen en het vernieuwen van diensten en/of producten en processen, wordt er binnen Wonen Zuid gewerkt volgens de principes van projectmatig werken, waarbij medewerkers vanuit hun rol, kennis en kunde een bijdrage leveren. Direct leidinggevende: manager verhuur & sociaal beheer Functioneel leidinggevende: coördinator verhuur Geeft leiding aan: niet van toepassing Resultaatprofiel

RESULTAATGEBIED RESULTAATINDICATOREN
Bepalen aanbieding vrije woning Het dossier van een vrijgekomen woning wordt beoordeeld en rekening houdend met de prestatieafspraken en het verhuurbeleid is de wijze waarop de vrijkomende woning wordt aangeboden vastgesteld (doelgroep, huurprijs, voorwaarden e.d.) en gerealiseerd, ook in overleg met technisch beheer (vrijkomen woningen).

  • passend aanbod van vrijkomende woningen; - realisatie van prestatieafspraken met derden; - conform huurbeleid; - inspelend op vraag en aanbod woningmarkt.
Regie op tijdige verhuur De toewijzing van woningen aan passende kandidaten is begeleid (informatievoorziening, bezichtiging e.d.) en er zijn eenduidige afspraken gemaakt over het aangaan van de huurovereenkomst.

  • kwaliteit dienstverlening (potentiële) huurders; - eenduidige vastlegging afspraken; - huurderving/leegstand in tijd en geld conform doelstellingen
Afstemming externe stakeholders De operationele verhuur van woningen aan specifieke doelgroepen (statushouders, begeleid wonen e.d.) en het realiseren van (prestatie)afspraken wordt periodiek afgestemd met vertegenwoordigers van betreffende stakeholders met als doel het afhandelen van verhuur en bespreken/oplossen van zich voordoende issues.

  • effectieve afstemming/samenwerking met stakeholders over voortgang/realisatie (prestatie)afspraken over verhuur;
  • effectieve oplossing (dreigende) issues rond individuele woningverhuur;
  • juiste behartiging van belangen Wonen Zuid
Input assetmanagement Vanuit het perspectief van de klant wordt op basis van inzicht in verhuurbaarheid van complexen en klantcontacten input geleverd aan de invulling van strategieën voor bestaande complexen, alsook de ontwikkeling van nieuwe complexen; e.e.a. ten aanzien van verhuurbaarheid, kwaliteit, doelgroep e.d.

  • onderbouwde inzichten/voorstellen vanuit klantperspectief; - overname voorstellen/overwegingen; - effectieve samenwerking en afstemming met betrokkenen
intern.
Sloop en vervangende huisvesting In geval van sloop en doorstroming zijn gesprekken gevoerd met individuele bewoners met als doel het krijgen van acceptatie en zo nodig instemming voor het beëindigen van het huurcontract en aanbieden van vervangende woonruimte; e.e.a. binnen de met bewonersvertegenwoordigers afgesloten ‘sociaal plan’.

  • inspelend op beleving, weerstand bij individuele bewoners; - verkregen draagvlak, acceptatie individuele bewoners.
VERHUURMEDEWERKER
Opgesteld door EVZ organisatie-advies 2
Interne samenwerking Binnen de organisatie wordt effectief samengewerkt met aandacht voor elkaars belangen en behoeften, waarbij ook (dreigende) issues tijdig worden afgestemd en opgelost. Er is (h)erkenning van overlap tussen de interne processen en daar wordt op geacteerd.

  • samenwerking (intern) wordt actief opgezocht; - issues tijdig geadresseerd.
Optimalisatie dienstverlening verhuurproces Op basis van in de praktijk ervaren (structurele) knel- en verbeterpunten is input gegeven voor optimalisatie en verbetering.

  • inzicht in knel- en verbeterpunten; - kwaliteit bijdragen/input oplossingen; - implementatie optimalisaties/verbeteringen conform plan.
Registratie en administratie Relevante informatie omtrent de verhuringen, bevindingen en afspraken zijn correct en tijdig gedocumenteerd in daarvoor bestemde systemen.

  • conform procedures, wet- en regelgeving; - tijdige, juiste en volledige verwerking; - beschikbaarheid, traceerbaarheid informatie/afspraken.
FUNCTIEGROEP H
Competentieprofiel
KENNIS EN ERVARING
  • MBO+/HBO werk-/denkniveau; - kennis van het proces van verhuur en daarbij horende (administratieve) aspecten; - kennis en ervaring met het verhuren van woningen conform geldende kaders en prestatieafspraken; - inzicht in de factoren van invloed op een klantgerichte en effectieve verhuur van woningen ter onderbouwing van
complexstrategieën en ontwikkeling nieuwe complexen; - inzicht in de rol en bijdragen van externe stakeholders en met hen gemaakte afspraken over de toewijzing van woningen; - kennis van gehanteerde digitale systemen en procedures.

COMPETENTIES EN GEDRAGSVOORBEELDEN
Klantgerichtheid (service oriëntatie) Een hoge prioriteit geven aan tevredenheid van klanten of interne medewerkers en aan het verlenen van service of hulp en daarnaar handelen. - reageert snel en adequaat op vragen, verzoeken en

meer...



Meer vacatures van Wonen Zuid