Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Content creator
De Bosrand is een uniek familiebedrijf, opgericht in 1980. Wij, de zes kinderen, werken samen met onze ouders in het bedrijf. Inmiddels hebben wij vijf tuincentra, twee groothandels, een distributiecentrum, een outlet en eigen kwekerijen. Ons tuincentrum kent onder andere een groot assortiment aan bloemen, planten, sfeerartikelen, een gezellig tuinrestaurant en een dierenafdeling. De Bosrand is een vernieuwend en groeiend bedrijf dat mensen wil inspireren en informeren over huis, tuin en dier. Wij willen iedereen laten genieten van een sfeervolle groene leefomgeving. Wij blijven investeren in de toekomst van het bedrijf en in ons team, zodat ook de volgende generatie trots kan zijn op De Bosrand en een bezoek aan onze winkels een mooie beleving blijft. Kom jij ons daarbij helpen en het team versterken?
Wat ga je doen?
Ter uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een creatieve content creator die het leuk vindt om dagelijks aan de slag te gaan met het creëren, verspreiden en vindbaar maken van onze content. Dit alles met als doel om onze organisatie beter te positioneren en meer zichtbaar te maken bij onze doelgroep.Je bent in deze functie niet alleen verantwoordelijk voor de creatie van content, maar je moet er ook voor zorgen dat de content op het juiste moment, op de juiste kanalen terechtkomt en vindbaar is. Je bent op de hoogte van alle ins en outs op het gebied van sociale media en vindt het leuk om aan de slag te gaan met het fotograferen van unieke sfeer- en productfoto’s.
- Maken van content planningen/kalenders
- Onderwerpen en invalshoeken bedenken voor onze content
- Schrijven van (online) blogs, artikelen en nieuwsbrieven
- Verzamelen en produceren van beeldmateriaal
- Ontwikkelen van grafisch beeldmateriaal (dtp)
- Produceren en editen van video’s
- Zorgen dat online uitingen SEO proof zijn
- Verspreiden van de content op interne en externe kanalen
- Monitoren en analyseren van de verspreide content
- Stimuleren van interactie met de doelgroep, bijvoorbeeld via sociale media
- Beheren van content op de website en sociale mediakanalen
Hoe ziet jouw dag eruit?
Ben je benieuwd hoe een dag als content creator bij ons eruit ziet? Check dan de agenda voor vandaag.08.30 uur
Het is vandaag maandag en er staan weer wat mooie opdrachten op je te wachten deze week. Maar eerst een goeie kop koffie! Je zet je computer aan en start met het lezen van alle mailtjes die dit weekend binnen zijn gekomen.
09:00 uur
Tijd voor de daily stand up. We trappen af met een algemene update en daarna bespreek je met je collega’s hoe het vorige week ging – wat goed ging en waar je tegenaan liep – en wat jouw doel is van vandaag.
09.15 uur
Uit een analyse van onze social mediakanalen blijkt dat er veel vragen zijn binnengekomen over de aanschaf van een nieuwe loungeset voor in de tuin. Je merkt dat wij nog geen handige ‘keuzehulp blog’ hebben geschreven over dit onderwerp. Je gaat hier direct mee aan de slag. Uiteraard zorg je ervoor dat je de juiste zoekwoorden op een slimme manier in het artikel verwerkt, zodat we op Google makkelijk gevonden kunnen worden op dit onderwerp.
11.00 uur
Je collega van de horeca-afdeling hangt aan de telefoon. Hij heeft ontdekt dat er in het restaurant een verkeerde tekst en prijs op de informatieschermen staat van een lopende lunchactie. Aan jou de taak om met spoed de content aan te passen, zodat de klanten de juiste informatie te zien krijgen.
11.30 uur
Frisse lucht nodig! Samen met een collega loop je even naar buiten en klets je onder het genot van een kopje koffie over wat je dit weekend gedaan hebt.
13.00 uur
Je blog over de loungesets is af en het is tijd om te lunchen. Samen met je collega’s eet je de boterhammen op die je vanochtend hebt gesmeerd en ben je klaar voor de rest van de middag.
13.30 uur
In Asana, ons projectmanagementsysteem, zie je staan dat er nieuwe sfeerfoto’s gemaakt moeten worden van een aantal kamerplanten. Je loopt de winkel in en pakt een aantal planten en accessoires bij elkaar om in de fotostudio te gekke sfeerfoto’s te schieten.
15.00 uur
Je gaat weer terug naar je iMac en upload de zojuist gemaakte sfeerfoto’s. Je bent een alleskunner in Photoshop en weet precies wat je moet doen om de beelden visueel aantrekkelijk te maken.
17.00 uur
Je stuurt de bewerkte foto’s naar je collega, zodat ze klaargezet kunnen worden voor publicatie op de website en onze sociale mediakanalen. Het laatste half uur check je nog even of er nieuwe werkzaamheden bij zijn gekomen voor de rest van de week en stemt je eigen planning hierop af.
17.30 uur
Nog even een laatste check of je alle spoedmailtjes hebt beantwoord en dan is het tijd om te gaan. Geniet van je avond en tot morgen.
Waar kun jij op rekenen?
Als onderdeel van De Bosrand familie:
- Werk je in een enthousiast en jong team
- Heb je een afwisselende baan
- Kom je in een warm bad van leuke collega’s terecht
- Zijn er kansen (en budget) voor persoonlijke en professionele groei
- Is er een personeelskorting op het assortiment
- Is er een collectieve korting op de zorgverzekering
- Ontvang je een marktconform salaris
Wat maakt jou de perfecte kandidaat?
- HBO werk- en denkniveau
- Adobe Creative Cloud kent voor jou geen geheimen (Premiere Pro is geen must, wel een pré)
- Haalt plezier uit samenwerken met ons mediabureau en je staat open voor suggesties hoe je kunt verbeteren
- Minimaal twee jaar relevante werkervaring in het creëren van content
- Een ster in timemanagement en je bent in staat om met deadlines te werken
- Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden in het Nederlands
- Combineert creativiteit met een commerciële drive
- Een groot verantwoordelijkheidsgevoel en ruime mate van zelfstandigheid
- Goede fotografische vaardigheden en een creatieve geest
Meer vacatures van Tuincentrum De Bosrand