Inloggen - Registreer  

Schadebehandelaar

Buko - Barendrecht - 19-04-2024 Naar vacature  

Jij bent en blijft scherp

BUKO is volop in beweging. We groeien als organisatie en daarom zijn we ter uitbreiding van ons team op zoek naar een Schadebehandelaar. In deze nieuwe rol binnen BUKO coördineer jij de afhandeling van alle schades aan onze materialen en schades veroorzaakt door BUKO. Enige ervaring met (wettelijke) aansprakelijkheid is daarom zeer gewenst.

Jouw standplaats is op ons hoofdkantoor in Barendrecht. Af en toe zal je een van onze vestigingen bezoeken. Er is dan een poolauto voor je beschikbaar. Op onze Materieeldienst in Velzen Noord werken een aantal collega’s met wie je regelmatig contact zal hebben. Jullie weten elkaar digitaal maar ook fysiek te vinden.

Jij hebt continue inzicht in de status van schade afhandelingen en werkt nauw samen met je leidinggevende. Dat is onze Coördinator Procurement & Facilities. Ook heb je een kort lijntje met onze verzekeringsexpert. Deze speelt een belangrijke rol in jouw inwerktraject en bij complexere afhandelingen vullen jullie elkaar naadloos aan.

Uren per week:

32-40 uur

Carriereniveau:

HBO

Regio:

Rotterdam

BUKO Bedrijf:

BUKO Verkeer en Veiligheid Hoofdkantoor
Ons landelijke aanspreekpunt voor het
Onderhouden van relaties met verzekeringsmaatschappijen.
Melden van schades bij verzekeringsmaatschappij.
Opvolgen van aansprakelijkheidsschades; veel contact met verschillende partijen intern en extern.
Borgen van procedures voor het melden en opvolgen van schades.
Calculaties en rapportages draaien in Ultimo.
Samenwerken met alle 12 vestigingen en met name met de financiële afdeling en onze Materieeldienst.
Jouw rol
Deze eigenschappen heb jij als Schadebehandelaar
  • Je houdt van gestructureerd werken en snapt het belang van het vastleggen van gemaakte afspraken in systemen.
  • Beheer het proces rondom schadeclaims.
  • Zorg voor een gestroomlijnde administratieve afhandeling van deze processen.
  • Analyseer gegevens om de afhandeling en opvolging van schades te verbeteren en kosten te optimaliseren.
  • Je beoordeelt een situatie objectief en uitvoerig aan de hand van de wet en polisvoorwaarden.
  • Hebt een pro actieve houding in de opvolging van schades.
  • Communiceert gemakkelijk met verschillende type mens, in vervelende situaties behandel je de ander steeds met respect en werk je naar een oplossing.
  • Je bent emotioneel stabiel en laat je niet snel van je stuk brengen.
PAPIEREN
HBO werk- en denkniveau
WFT Schade gecertificeerd (of bereid te halen)
Ervaring met assurantiemakelaars is een grote pré
Aantoonbare ervaring met commerciële en administratieve taken
Je bent analytisch sterk en kritisch
Communicatief ben je sterk in zowel woord als geschrift
Je werkt secuur en punctueel
Rijbewijs B
ARBEIDSVOORWAARDEN
Vrije tijd.
Je hebt 26 vakantiedagen bij een 40-urige werkweek.
Goed geregeld.
Je bouwt pensioen op, ondergebracht bij onze pensioenregeling bij Nationale Nederlanden. Wij betalen de helft van je premie. Verder bieden we je een aanvullende verzekering op het gebied van (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid.

Beloning.
Wij bieden een goed salaris dat is gebaseerd op jouw kennis en ervaring, een mobiele telefoon en laptop.
Goed werkgeverschap
Uit het laatste medewerkers onderzoek blijkt dat 76% ons aanbeveelt als werkgever. Op tevredenheid geven ze ons een 8,0. Daar zijn we enorm trots op!
Aandacht voor vitaliteit en balans.
Elke week vers fruit op je werkplek, er is ruimte voor sportieve initiatieven en we hebben aandacht voor jouw persoonlijke situatie. En kom jij bijvoorbeeld graag op de fiets naar je werk? Maak dan gebruik van ons fietsplan.

WAT WIJ NOG MEER BIEDEN
Een warm ontvangst en een gedegen inwerkperiode.
Met behulp van ons Leermanagement systeem bieden we je alle ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Een zelfstandige functie dus met ruimte voor groei.

Een uitdagende werkplek met betrokken medewerkers bij een groeiend bedrijf.
Modern materiaal, informele werksfeer en regelmatig taart bij de koffie.
Je bent een belangrijke schakel binnen onze organisatie en werkt nauw samen met collega’s op onze financiële afdeling, procurement en logistiek. Voor onze verschillende labels borg jij dat de juiste procedures worden gevolgd. Hierdoor houdt je volledig inzicht in de processen.

Zodra een schade ontstaat neem jij de lead in de communicatie met betrokken partijen. Extern zijn dat particulieren, bedrijven, verzekeringsmaatschappijen. Intern heb jij korte lijnen met projectleiders en regiodirectie. Via onze schade mailbox en een meldpunt op ons intranet worden schades gemeld. Wanneer er sprake is van letselschade nemen onze specialisten op het gebied van Verzuim en KAM de afhandeling voor hun rekening.

Recent zijn we gestart met het geven van workshops over de afhandeling en verwerking van schades. Deze worden goed ontvangen en zullen door jou worden voortgezet.

Zo gaan we met elkaar om

Kennismaken met BUKO is kennismaken met onze principes.
Ze beschrijven hoe we met elkaar en onze klanten omgaan.
Hier staan we voor.
We doen het netjes of niet
We zijn service- en resultaatgericht
We nemen weloverwogen beslissingen
Langetermijnrelaties vormen de basis

Zo ziet onze

sollicitatie­procedure eruit
Lekker duidelijk net als wij
Solliciteren
Je solliciteert via de website en ontvangt een bevestiging in je mailbox.
De voorselectie
Op basis van jouw CV en motivatiebrief maken wij een eerste selectie en hoor je snel van ons.
Het eerste contact
Sluit jouw profiel aan? Dan neemt Hanneke, coördinator recruitment, contact met je op om jouw CV en motivatie door te nemen. Na een telefonisch gesprek ontvang je van ons een afwijzing of een uitnodiging voor het eerste gesprek.

Het eerste gesprek
Jouw eerste kennismakingsgesprek zal plaatsvinden op één van de werklocaties. Bij dit gesprek sluit onze externe schade expert aan, en een van onze collega's.

Assessment
Je gaat een assessment maken waarin je competenties worden getoetst. De uitnodiging voor het assessment krijg je per mail toegestuurd en je kunt het assessment thuis maken achter je eigen pc of laptop. Het assessment bestaat uit drie onderdelen die je los van elkaar kunt maken.

Het tweede gesprek
Tijdens dit gesprek, bespreken we de uitslag van het assessment. Je hebt dit gesprek met HR adviseur Tade en een collega vanuit een van de afdeling Finance.

De terugkoppeling
We bellen jou binnen een week met een terugkoppeling.
Welkom
Wij gaan al het papierwerk voor jou in orde maken, want jij wordt onze nieuwe collega. Welkom bij BUKO.

Solliciteren doe je

op jouw manier
Je mag een brief sturen, een video, een e-mail of ons gewoon bellen: 088-0188018.
Als je ons maar laat weten waarom jij bij BUKO Verkeer en Veiligheid Hoofdkantoor past.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Buko