Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Treasurer - Gemeente Haarlemmermeer

Gemeente Haarlemmermeer - via Werkenoverheid - 10-04-2024 Naar vacature  

Gemeente Haarlemmermeer

Functie omschrijving

Treasurer

HBO/WO | € 4.211 - € 5.997 | Schaal 11 | jaarcontract met uitzicht op vast contract | 32-36 uur

Bij de gemeente Haarlemmermeer zet jij je dagelijks in voor ruim 160.000 inwoners. Met jouw expertise, ambitie en energie kun je dus écht het verschil maken. Dat doe je samen met meer dan 1.200 collega’s. Bij Haarlemmermeer vind je stedelijke dynamiek én een dorps karakter. Daartussen vind je prachtige natuur, rijke historie en landbouwgrond. Dat betekent dat je in je werk in aanraking komt met allerlei onderwerpen, belangen en uitdagingen. De komende jaren blijft Haarlemmermeer sterk groeien en ook onze maatschappij staat niet stil. Er is dus genoeg te doen waarbij we jouw kennis, daadkracht en visie goed kunnen gebruiken. Kom jij met ons in beweging en daag je ons uit met jouw frisse blik?

Werken als treasurer bij gemeente Haarlemmermeer betekent …

  • Je bent medeverantwoordelijk voor het financieringsbeleid van onze gemeente
  • Je adviseert alle onderdelen binnen de gemeentelijke organisatie bij financieringsvraagstukken, je gaat op de zeepkist staan!
  • Je zorgt voor het aantrekken en uitzetten van liquide middelen
  • Je krijgt energie van meedoen op de inhoud en het samenwerken met collega’s

De kern van jouw functie

Als treasurer van de gemeente Haarlemmermeer leg je je toe op het sturen en beheersen, het verantwoorden over en het toezicht houden op de financiële vermogenswaarden, de financiële posities en de hieraan verbonden risico’s.

Je zorgt voor duurzame toegang tot financiële markten tegen acceptabele condities, zodat er te allen tijde voldoende middelen zijn om de gemeentelijke taken uit te voeren. Je houdt je bezig met het opstellen en uitvoeren van het treasurybeleid en het strategisch adviseren. Je levert voor de planning en control producten cijfers en beleidsteksten op. Daarnaast bewaak je de positie van garanties en borgstellingen.

Je fungeert als gesprekspartner die kan schakelen op verschillende belangen, je bent deskundig op je vakgebied en geeft zowel gevraagd en ongevraagd advies. Je geeft richting aan de betrokken collega’s zodat deze kwalitatief goed kunnen blijven inspelen op de financieringsmogelijkheden.

Jij denkt mee en tegelijkertijd bewaak je de financiële positie van de gemeente op het gebied van financiering; hierbij fungeer je als een spin in het web!

We doen het samen!

Je maakt als Treasurer onderdeel uit van het cluster Financiën & Administratie (F&A). F&A adviseert bestuur, directie en de andere clusters, stelt de bestuurlijke P&C-producten en het financieel beleid op en levert ondersteunende diensten en producten aan de organisatie. Kenmerkend voor F&A zijn een open en persoonlijke benadering, deskundigheid, innovatievermogen en een proactieve en initiatiefrijke houding. Je werkt nauw samen met diverse betrokkenen, waaronder de domeindirecteur en de clustermanager. Je maakt binnen cluster Financiën & Administratie (F&A) onderdeel uit van het team Planning en Control, Beleid (PCB), waarin je samen met de specialisten op het gebied van Planning en Control en Verbonden Partijen binnen dit team werkt aan een goede balans tussen het uitvoeren van het treasurybeleid en het bewaken van de financiële positie en risico’s.

Aanbod

  • Een warm welkom, goede begeleiding en grote collegiale betrokkenheid.
  • Een salaris tussen de € 4.211,- en € 5.997,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto maandsalaris dat je kunt laten uitbetalen of waarmee je bijvoorbeeld extra vakantiedagen kunt kopen.
  • Een goed pakket met secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een ABP-pensioenregeling.
  • Werken waar en wanneer je wilt en flexibele begin en eindtijden, afhankelijk van je functie. Ondersteund met een telefoon en laptop.
  • Professionele groei met onze leerportaal Bouw aan Jezelf, loopbaancoaching en Het Goede Gesprek.
  • Persoonlijke vitaliteit dankzij het MEERVitaal-programma en uiteenlopende activiteiten, zoals de maand van de vitaliteit, ondersteuning bij mantelzorg, workshops voor ouders met jonge kinderen en veel meer.
  • Jonge Ambtenaren: een netwerk met en voor alle nieuwe collega’s (jong én oud).

Dit zoeken we in jou:

  • Je beschikt over ervaring op het gebied van treasury, een brede visie op dit vakgebied en goede kennis van de geld- en kapitaalmarkt en van geautomatiseerde gegevensverwerking;
  • Je beschikt over een proactieve, initiatiefrijke houding, oplossingsgerichtheid en sterke adviesvaardigheid als treasurer;
  • Je bent in staat het integrale beeld te zien, dat uit te dragen en betrokkenen en processen met elkaar te verbinden
Verder heb je:
  • een afgeronde financiële opleiding op HBO of WO-niveau;
  • minimaal 3 jaar relevante werkervaring binnen de lokale overheid;
  • relevante werkervaring met daarbij ervaring in het adviseren aan directie en management en in het opstellen van bestuurlijke adviezen;
  • Kennis en ervaring met de planning en control cyclus.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Gemeente Haarlemmermeer