Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Inkomensconsulent
Inkomensconsulent – Zuid-Holland
2022-09-18T19:41:43+02:00Introductie
Heb jij ervaring als Inkomensconsulent en lijkt het jou leuk om voor 32 tot 36 uur per week een uitdaging aan te gaan bij een gemeente gelegen in Zuid-Holland? Lees dan verder voor meer informatie.Organisatie
Je komt te werken bij een uitdagende en eigentijdse gemeente, die continu in ontwikkeling is. De werkorganisatie kent een actieve en prettige, informele werksfeer en heeft volop ontwikkelingsmogelijkheden. Er wordt resultaatgericht gewerkt en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. De gemeente is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris. Jij gaat aan de slag in het cluster Dienstverlening en daarbij in het team Inkomen. Het team bestaat uit deskundige, zelfstandige en gezellige medewerkers die de dienstverlening hoog in het vaandel hebben staan. Kom jij team Inkomen versterken?Functie
Binnen team Inkomen werken consulenten beheer en poortwachters. Jij bent een Allround Inkomensconsulent die op beide onderdelen ingezet kan worden. De beheerconsulenten beheren een vaste caseload aan cliënten en verrichten alle werkzaamheden op het vlak van rechtmatigheid die hierbij komen kijken. Hiertoe behoren o.a. het verwerken van mutaties, IB-signalen, inkomsten en aanvragen verblijf buitenland; het afhandelen van aanvragen bijzondere bijstand en minimabeleid; heronderzoeken en beëindigingen. De poortwachters handelen aanvragen levensonderhoud af en aanvragen bijzondere bijstand van niet-uitkeringsontvangers. Hiertoe wordt o.a. met alle aanvragers van een uitkering levensonderhoud een intake gehouden, waarbij ook wordt gekeken of er ondersteuningsvragen zijn op andere terreinen (Jeugd, WMO en SHV). Sinds 2020 wordt bij deze gemeente gewerkt met één integrale toegang voor het gehele sociale domein en op casusniveau wordt, waar nodig, intensief samengewerkt met de taakvelden Jeugdzorg, WMO en SHV.Functie eisen
- Je hebt minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
- Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met de afhandeling van aanvragen levensonderhoud;
- Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar in het beheer van een uitkeringsbestand;
- Bij voorkeur heb je aantoonbare werkervaring met Cora en Suite4Werk&Inkomen.
Aanbod
Wij van Marcenbas bieden een uitdagende rol als Allround Inkomensconsulent voor 32 tot 36 uur in de week bij een gemeente gelegen in Zuid-Holland. Binnen de organisatie kom je te werken in een informeel team waarin de sfeer te beschrijven valt als ‘ons kent ons’. Je zal met open armen ontvangen worden en binnen no time op volle toeren meedraaien binnen de organisatie. Je krijgt de kans om mensen daadwerkelijk te helpen en echt een verschil te maken. Door de vele verschillend personen waar je mee te werk gaat ziet geen dag er hetzelfde uit.Dit is een schaal 9 functie (€2.850 – €3.950).
meer...
Meer vacatures van Marcenbas