Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Senior UX Researcher - Customer & Digital Experience

Abn Amro - Amsterdam - 08-04-2022 Naar vacature  

Geld is een groot, emotioneel deel van het leven en vaak ook nog eens heel complex. Ondertussen verandert de manier waarop we bankieren met de dag. Daarom zijn we binnen Customer and Digital Experience (CDX) met een grote club van bevlogen en creatieve professionals continue bezig om betekenisvolle nieuwe oplossingen te ontwikkelen voor onze klanten. Binnen de bank is het heel duidelijk dat killer UX een voorwaarde is om het verschil te maken en daarom is onderzoek doen onder onze klanten essentieel.

Je werk

Binnen CDX hebben wij Design Thinking omarmt. Als Sr UX Researcher ben je dé go-to person voor onderzoek op (product)strategisch, tactisch en operationeel niveau. Daarnaast leid je zelfstandig Discovery of Design Sprints van A-Z vanuit onderzoeksperspectief. Drie voorbeelden van onderwerpen die je kunt tegenkomen zijn:

  • Wat zijn de behoeftes van ouders & kinderen als kinderen 18 jaar worden en officieel financieel volwassen zijn?
  • Welke levensgebeurtenissen doorlopen ondernemers gedurende de start-, groei-, en verkoopfase van hun onderneming? En hoe kunnen wij hierop inspelen?
  • Hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze klanten zich online willen en kunnen identificeren via chat?
Zo ziet jouw werkweek eruit:
Maandag: Een UX-designer vanuit het team Wonen mailt met de vraag of je mee kunt denken over een onderzoek. Je plant een intake in waarin je de aanvragers challenged op hun behoeften. Je bent kritisch en bepaalt of onderzoek nu inderdaad de juiste stap is en in welke vorm – en welke kansen je nog meer ziet. Je vat alles samen in een onderzoeksopzet.

Dinsdag: Vandaag sta je in de spotlight, want je organiseert samen met de facilitator de afrondende sessie van een Discovery Sprint. Vorige week heb je klanten met een betaalachterstand geïnterviewd in het UX Lab en een rapportage geschreven. Nu deel je je bevindingen en aanbevelingen met het team. Je doet dit visueel en je motiveert zo je teamleden om kansen & verbeterpunten aan te pakken.

Woensdag: Je bent net bezig om je mailbox op te schonen, als er een collega bij jou in de lucht komt met een wat praktische, onderzoeksgerelateerde vraag. Je weet het eigenlijk zelf ook niet, maar gaat samen op zoek naar het antwoord. In de middag monitor je een lopende wervingen bij het respondentbureau en help je een UX designer met het reviewen van zijn gespreksleidraad.

Donderdag: Vandaag bereid je een groot onderzoek voor met zowel een kwalitatieve als een kwantitatieve component. Je stelt een eerste versie van een gespreksleidraad op en hebt een briefingscall met het onderzoeksbureau dat je in de arm hebt genomen voor het kwantitatieve deel.

Vrijdag: Je hoorde eerder deze week dat een collega-onderzoeker een nieuwe methode heeft uitgeprobeerd. Vandaag spreek je haar om te kijken of deze methode iets is voor een van jouw projecten. Met een propositiemarketeer heb je verder een blok ingepland om gebruikersdata te ‘crunchen’ die je vorige week hebt aangevraagd bij de afdeling Advanced Analytics.

Werkomgeving

Als Senior UX Researcher maak je deel uit van het Customer & Market Insights (C&MI) team – bestaande uit verschillende research experts – en werk je samen met twee andere Senior UX Researchers. Ieder heeft een eigen focus op een aantal onderwerpen, denk bijvoorbeeld aan hypotheken, fraude, beleggen, verzekeren, zelfredzaamheid of de app. Je ResearchOps collega ondersteunt je bij de planning en coördinatie van je onderzoeksprojecten.

Je profiel

  • Je hebt 3+ jaar aantoonbare werkervaring als UX researcher;
  • Je bent in staat om zelfstandig kwalitatief/kwantitatief onderzoek en discovery en design sprints op te zetten, leiden en uitvoeren. Hierbij moet je methodologisch goed onderlegd zijn: zowel de juiste onderzoeksmethoden kiezen als een passend output-format. Denk hierbij aan Customer Journey Mapping, Affinity Mapping, Empathy Mapping etc.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met Design Thinking, mixed research methods en werken in een Agile een multidisciplinaire omgeving is een pre;
  • Je weet je boodschap te verkondigen op een duidelijke, maar plezierige manier en weet hiermee mensen te beïnvloeden;
  • Je bent in staat om de status quo the challengen en collega's mee te nemen in nieuwe richtingen, perspectieven en manieren van werken;
  • Je bent full-time beschikbaar (36-40u);
  • Je beheerst zowel de Nederlandse als Engelse taal in woord en geschrift.

Wij bieden

  • Een dynamische en professionele omgeving met volop kansen om te leren en ontwikkelen waarin jij zelf kan bepalen hoe jij wilt groeien en wij jou zullen motiveren en helpen om jouw doelen te halen.
  • Wij bieden je de vrijheid om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken en veel ruimte om te groeien.
  • Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen.
  • Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar en een brede selectie aan trainingen en cursussen.
  • Een goede pensioenregeling.
  • Een internetvergoeding van EUR 25,- per maand en een thuiswerkvergoeding van EUR 2,- per thuiswerkdag. Ook bieden we je benodigdheden om thuis te werken, denk aan bureau, beeldscherm e.d.
meer...



Meer vacatures van Abn Amro