Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Accountmanager Leasing
(40 uur per week)
Als Accountmanager Leasing ben je verantwoordelijk voor het vertegenwoordigen van de totale propositie van Kia binnen de B2B markt: voornamelijk voor Leasing bedrijven. Hierin is belangrijk om een balans te vinden tussen verkoop, aanbod, toekomstige mobiliteitsdiensten en het behalen van de CO2-doelstelling. Actief ondersteunen door gedetailleerde marktfeedback te geven in termen van behoeften, potentieel en actieplan indien van toepassing.Wat ga je doen:
Het verwerven van nieuwe key accounts om solide parkings te realiseren bij wagenparkeigenaren;
Om contracten met wagenparkeigenaren af te ronden:
onderhandelen met hun inkoop- en financiële afdelingen over volumes
bereiken van een gezond modelmixvolume (incl. geëlektrificeerd als MHEV/HEV/PHEV/EV ramp-up)
offertes maken, marges berekenen, rekening houden met budget
bonus gedreven volume programma's/realisatie van kick-back constructies
Verantwoordelijk voor het onderhouden van goede klantrelaties met de directie van fleetowners
Op een gestructureerde manier verkoopactiviteiten en incentives naar fleetowners ontwikkelen om de verkoop in de fleet- en leasemarkt te vergroten
Verantwoordelijk voor het up-to-date houden van de bijbehorende administratie, inclusief contracten en communicatie richting dealernetwerk
Ervoor zorgen dat Europese afspraken kunnen worden aangepast aan de Nederlandse markt en de impact op de lokale afspraken kunnen berekenen en monitoren
Specialisatie: Leasing & Private Lease (retail channels)
Verantwoordelijk voor grote leasemaatschappijen (o.a. Leaseplan, Athlon, Alphabet) inclusief Private Lease retailkanalen (Non-Captive)
Opstellen mid-term plan per grote Leasemaatschappij en opvolging (ambitie volume, modelmix, bonusregeling, split B2B/B2C)
Commerciële acties opzetten met leasemaatschappijen (B2B en B2C)
Voorbereiden van financiële goedkeuring inclusief duidelijke en gestructureerde CPU
Opstellen van volumeprognose voor het hele jaar als onderdeel van BP om te worden afgestemd op andere leasingkanalen als Private Lease Captive
Plannen maken voor toekomstige activiteiten als e-Mobility-diensten en Connected/Shared mobility binnen non-captive leasing
Opzetten restwaardebijeenkomsten met leasemaatschappijen en restwaarde bepalers (Autotelex)
Management informeren over incentive en volumeprognose
Organiseren van roadshows en evenementen in samenwerking met leasemaatschappijen om volume in B2B kanaal te vergroten
Wie ben je:
Een relevante opleiding op HBO-niveau, zoals commerciële/bedrijfseconomie;
Je hebt kennis van VNA Leasing
Je hebt kennis van en ervaring met MS Office;
Ervaring en bewezen resultaten in een commerciële rol in de automotive sector bij voorkeur bij een leasemaatschappij;
Je hebt ervaring met communiceren op Dealermanagementniveau;
Je hebt een goed inzicht in cijfers;
Je werkt nauwkeurig en bent goed met deadlines;
Je bent in het bezit van uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel in het Nederlands als Engels.
Wat bieden wij jou:
Binnen Kia zijn wij volop in beweging met als doel te bouwen aan een nieuwe toekomst door creatief te denken en uitdagingen direct aan te gaan en dromen te verwezenlijken. Heb jij zin en energie om hier aan mee te bouwen? Dan is Kia misschien wel dé werkgever
voor jou! Wij bieden een uitdagende baan met een prima pakket aan arbeidsvoorwaarden, waaronder een marktconform salaris, 24 vakantiedagen en 13 adv-dagen en de mogelijkheid om voordelig een Kia te rijden.
meer...
Meer vacatures van HireHive