Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Controller - Gemeente Maashorst
€ 7269 per maand maximaal
Dienstverband:
Full-time
Maak het in Maashorst als …
Concerncontroller
Uden | 32-36 uur | maximaal € 7.269 (schaal 13 + arbeidsmarkttoelage)’n Goeie baan barstensvol:
- Impact: je levert een bijdrage aan het beter maken van een organisatie met grote ambities.
- Autonomie: je bent de eerste adviseur van de gemeentesecretaris (tevens jouw leidinggevende) en het directieteam en rapporteert rechtstreeks aan het college van B&W. Daarbij heb je veel contacten in de hele organisatie.
- Avontuur: je pioniert in een nieuwe gemeente.
Ben jij op je best als sparringpartner die schakelt met veel verschillende partijen en zo draagvlak creëert voor vraagstukken? Mooi, want dat is precies hoe jouw functie als concerncontroller er straks uitziet. Onze organisatie beter maken: dat is jouw doel. Je krijgt bij ons de vrijheid om onafhankelijk te adviseren over alles wat raakt aan rechtmatigheid, doelmatigheid en doeltreffendheid. Daarbij beweeg jij je door onze hele organisatie en heb je contact met ons directieteam, ons bestuur, de ruim twintig teammanagers en andere sleutelfiguren in onze organisatie.
Onze nieuwe gemeente kent flinke uitdagingen. Hoe blijven we bijvoorbeeld organisatorisch in control met zoveel nieuwe mensen aan boord? Ons college van B&W is voortvarend aan de slag gegaan; er ligt een uitvoeringsprogramma waarmee we als gemeente de opgaven voor de komende jaren oppakken. Tegelijkertijd is het belangrijk dat we grip krijgen en houden op de uitgaven in bijvoorbeeld het sociaal domein. Hoe matchen we dat? En welke risico’s kunnen we nemen om het belang van onze inwoners, ondernemers en kostbare natuur te dienen? Jij denkt hierin constructief mee, onderzoekt, wijst ons op relevante (externe) ontwikkelingen, leidt controlprojecten en stelt kaders. Daarnaast geef je leiding aan het team Concerncontrol.
Zo lever je een belangrijke bijdrage aan de doorontwikkeling van de onafhankelijke controlfunctie voor Maashorst.
Je doet het samen met …
Je geeft leiding aan en werkt nauw samen met je collega’s van Concerncontrol: een juridisch adviseur, een adviseur planning en control en de directiesecretaris. We zijn allemaal gedreven om Maashorst verder te professionaliseren en gaan graag de dialoog aan. Met elkaar én met andere relevante spelers. Zoals de collega’s van het team Financiën, die financieel adviseren en de producten in de planning-en-controlcyclus verzorgen. Als concerncontroller heb je veel contact met de managers en collega’s van alle teams in de drie domeinen (Ruimte, Sociaal en Dienstverlening). En natuurlijk met het directieteam en bestuur.
Van politiek tot beleid tot uitvoering: jij zit erbovenop!
Dit zijn wij
Even voorstellen. Wij zijn Maashorst. Een splinternieuwe gemeente met zes bruisende kernen, omgeven door natuur zoals je die nergens anders tegenkomt. Bij ons vind je het beste van twee werelden: alle voorzieningen in de buurt en toch ruimtelijk en omringd door groen wonen en werken. Dat we nieuw zijn, betekent dat we nog volop aan het uitvinden zijn wie we zijn en welke weg we gaan bewandelen. Spannend? Ja, soms wel. Maar het biedt ook ontzettend veel kansen. Dit is precies de fase waarin jij mee kan en mag bouwen.
Dus wil je écht impact maken? Dan is dit het moment om in te stappen.
Over impact gesproken: Maashorst barst van de ambities! In onze eigen gloednieuwe organisatie én in onze prachtige gemeente, waar natuurliefhebbers en levensgenieters ondergedompeld worden in ‘goei leven’. Om een van onze ambities te noemen: Maashorst als toeristische streek op de kaart zetten. Letterlijk. We willen dat heel Nederland in 2026 weet waar Maashorst ligt. Ja, echt! Deze en andere plannen verwezenlijken we graag met een stel vrijzinnige pioniers, die zin hebben in een oer-Brabants avontuur.
Zie jij het al voor je? Dan ontmoeten we je graag. De soep staat klaar.
En naast de soep krijg je van ons …
- Goeie voorwaarden, waaronder een individueel keuzebudget van 17,05% van je salaris dat vrij is in te zetten voor bijvoorbeeld extra verlof of geld, 26 verlofdagen, pensioenopbouw en zicht op een vast contract.
- Veel vrijheid om werk en privé te combineren.
- Uitstekende opleidingsmogelijkheden.
- Ondersteuning om prettig thuis te werken én een splinternieuwe werkomgeving in het levendige hart van Uden.
- Gemoedelijk samenwerken en veel gezelligheid (onder meer door de actieve personeelsvereniging).
- Een werkgever en manager met oprechte aandacht voor jou.
Werken in Maashorst past bij jou als je het leuk vindt om bij te dragen aan de ontwikkeling van onze nieuwe gemeente en ertegen kunt dat dit soms gepaard gaat met wat turbulentie.
Het belangrijkste? Dat je verantwoordelijkheid neemt en energie toevoegt aan ons team. Om succesvol te zijn in deze functie breng je daarnaast het volgende mee:
- Een achtergrond in bestuurskunde, bedrijfskunde of een financieel-economische richting op hbo- of wo-niveau. Een opleiding tot controller is een pré.
- Ervaring met concerncontrol en financiën binnen of voor een gemeente of non-profitorganisatie.
- Lef en een ondernemende instelling: je bent gedreven om Maashorst verder te brengen en durft daarbij ook risico’s te nemen, waarbij je niet standaard voor de meest veilige optie gaat.
- De kwaliteiten en politiek-bestuurlijke antenne om effectief strategisch te adviseren aan gemeentebestuur en directie.
- Verschillende communicatie- en coachingsstijlen, waardoor je goed kunt samenwerken op alle niveaus. Ook inspireer je liever dan dat je overtuigt.
We zijn benieuwd naar jou! Upload uiterlijk 11 december a.s. je motivatie en cv via het sollicitatieformulier hieronder. Binnen 5 werkdagen hoor je van ons of je wordt uitgenodigd voor een kennismaking.
Het eerste gesprek vindt plaats op donderdag 13 januari 2023 op het gemeentehuis van Maashorst. Een tweede gesprek zal plaatvinden op donderdag 19 januari 2023.
Goed om te weten
Een assessment maakt mogelijk deel uit van de procedure.
Meer informatie
- Over de vacature: Dagmar van Deurzen, gemeentesecretaris, 0413 – 28 14 10 of
- Over de procedure: Manon Nicols, HR adviseur, 06 – 432 12 826 of
Meer vacatures van Gemeentefinancials.nl