Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

2 Senior Adviseurs Vastgoed

Gemeente - 's-Hertogenbosch - 14-03-2023 Naar vacature  

Voor de gemeente ’s-Hertogenbosch is Aardoom & de Jong op zoek naar 2 senior adviseurs vastgoed. De nadruk in de ene functie ligt op het beheer en de verwerving van vastgoed in het buitengebied terwijl de andere adviseur zich primair richt op de verwerving van vastgoed in het binnenstedelijke. Hecht je waarde aan een plezierige werksfeer en wil je werken in een gemeente met een actief grondbeleid? Ben je goed in onderhandelen en ben je bestuurlijk sensitief? Reageer dan nu!

2 Senior Adviseurs Vastgoed

(36 uur, ’s-Hertogenbosch)

2 Senior Adviseurs Vastgoed - Gemeente 's-Hertogenbosch

Nieuw

Functieomschrijving

De gemeente ‘s-Hertogenbosch is permanent in ontwikkeling. Er is een forse (en groeiende) taakstelling in de woningbouw, werkgelegenheid en andere ruimtelijke functies. Ter wille van die ruimtevraag wordt door het gemeentelijk grondbedrijf actief vastgoed aan- en verkocht en worden er samenwerkingsverbanden gezocht met marktpartijen. Zowel in het buitengebied als in het stedelijk gebied.

De gemeente is voor de verwerving en ontwikkeling van het vastgoed, binnen het team Verwerving en Beheer van de afdeling Wonen en Grondzaken op zoek naar twee senior vastgoedadviseurs. De functies zullen elkaar – gelet op het gehanteerde 4-ogen-principe – deels overlappen. De nadruk in de ene functie ligt op het beheer en de verwerving van vastgoed in het buitengebied, terwijl bij de andere adviseur zich primair richt op de ontwikkeling in het stedelijke gebied. Daarbij is onderlinge vervangbaarheid een belangrijk uitgangspunt.

Bij deze functie horen de volgende taken:
  • Het participeren in projecten, uitzetten van ontwikkelstrategieën en het voeren van onderhandelingen met ontwikkelaars, bouwers en grondeigenaren met daarbij het nader uitwerken van samen¬werkingsvormen.
  • Het deelnemen en leveren van inhoudelijke input aan ruimtelijke (deel-) projecten.
  • Het voeren van onderhandelingen over – en aankoop van onroerend goed, inclusief het opmaken van overeenkomsten en de voor¬bereiding van de bestuurlijke en notariële afwikkeling.
  • Het redigeren van voorstellen voor – en vragen van politiek, bestuur en/of directie.
  • Verantwoordelijk voor het opstellen van pacht-, gebruiks- en/of huurcontracten.
  • Het vormen van een klankbord voor de collega’s die zich bezighouden met het beheren van winkels, woningen, bedrijfsgebouwen, gronden, enz. die zijn ingebracht in het grondbedrijf en bijspringen bij complexe vraagstukken op dit gebied, zowel binnen als buiten de afdeling.
  • Het op hoofdlijnen aansturen op gestructureerd onderhoud en gebruik op basis van de beoogde toekomstige aanwending.
  • Het optreden als mentor en coach van collega’s binnen het team, in junior of medior functie.
  • Het voeren van de regie bij de verkoop van overtollig vastgoed.

Functie eisen

  • Opleiding op HBO+ of academisch niveau op het gebied van taxatie, verwerving en ontwikkeling van Vastgoed, zoals bijvoorbeeld WO Vastgoedkunde of een M(S)RE-opleiding.
  • Certificering als NRVT-taxateur en/of Rentmeester NVR strekt tot aanbeveling.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring.
  • Uitstekende onderhandelings- en adviesvaardigheden.
  • Kennis en ervaring van onteigening en volledige schadeloosstelling
  • Bestuurlijke sensitiviteit.
  • Goede schriftelijke en communicatieve vaardigheden.
NB Minder ervaren kandidaten op medior niveau worden ook uitgenodigd te solliciteren. Voor ervaren kandidaten bestaat bij bewezen geschiktheid de mogelijkheid op termijn door te groeien naar de functie van coördinator.

Organisatie

Met haar circa 150.000 inwoners is ’s-Hertogenbosch een dynamische gemeente. Een stad waar mensen zich thuis voelen. Geliefd om haar gezichtsbepalende cultuurhistorie, om haar Bourgondische levendigheid. De afgelopen decennia ook meer en meer om haar moderne, dynamische en bedrijvige karakter. Een stad met een sterke identiteit. Ook opgebouwd vanuit haar functie als hoofdstad van Brabant. Een ontmoetingsstad bij uitstek. Met een centrumfunctie in een economisch belangrijke regio, een sportieve en culturele uitstraling en een rijke schakering aan bedrijven. Het is een gemeente in beweging, met zo’n 100.000 arbeidsplaatsen en een grote vraag naar woon-en werklocaties in schaarse ruimte. Het culturele profiel wordt versterkt doordat de stad blijft investeren in het eigentijdse en het historische. Kenmerkend is de aanwezigheid van het karakteristieke water in de stad, de Binnendieze, de Zuid Willemsvaart, de Dommel en de Aa. De stad is omgeven door prachtige stukjes natuur, zoals het Bossche Broek en de Gement, die zorgen voor een prettig leefklimaat en een groene oase te midden van stedelijkheid.

Sector Stadsontwikkeling

De sector Stadsontwikkeling houdt zich bezig met de voorbereiding en uitvoering van het beleid op het gebied van economie, energietransitie, ruimte, grondbedrijf, mobiliteit, leefomgeving, erfgoed en woningbouw. Samen met de inwoners, initiatiefnemers en andere stakeholders werkt de sector aan de ontwikkelingen op deze terreinen. De afdeling Wonen & Grondzaken bestaat uit vier teams, Wonen, Uitgifte & Juridische Zaken, Planeconomie en Verwerving & Beheer.

Het is een dynamische sector met circa 230 gemotiveerde en gedreven medewerkers, die trots zijn op hun werk en hun stad. Er is een hands-on cultuur en er wordt gedacht en gehandeld vanuit kansen. In deze sector staat ondernemerschap hoog in het vaandel, waarmee een grote bijdrage geleverd wordt aan de totstandkoming van aansprekende plannen in ’s-Hertogenbosch.

Afdeling

Het gemeentelijk grondbeleid speelt een cruciale rol bij het vormgeven van de stedelijke bouwambitie. Het team Verwerving & Beheer bestaat (op volle sterkte) uit 3 rentmeesters / vastgoedadviseurs, een vastgoedjurist, een beheerder gebouwen en een administratieve ondersteuner. Zowel binnen de afdeling als het team heerst een collegiale en informele sfeer

Arbeidsvoorwaarden

De gemeente ‘s-Hertogenbosch biedt een uitdagende functie in een prettige werkomgeving, waarin open en direct communiceren, resultaat- en klantgerichtheid belangrijk zijn. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf zowel op professioneel als persoonlijk vlak te ontwikkelen. Daarnaast zit hybride werken in het DNA van de gemeente en zijn er uitstekende mogelijkheden om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken.

De gemeente ‘s-Hertogenbosch biedt een contract voor 12 maanden met de intentie om het contract om te zetten naar onbepaalde tijd. Het betreft hier in beginsel een fulltime functie met een salaris in (uitloop)schaal 12 van maximaal € 6.103,-, bruto per maand (in dit bedrag is de verhoging op basis van de nieuwe CAO nog niet meegenomen). Verder krijg je:

  • een prachtige werkplek: werken in ’s-Hertogenbosch is ‘vrij bijzonder, en bijzonder vrij’: lees hier meer;
  • de mogelijkheid om meer uren per week te werken en daarmee verlof te sparen;
  • prima mogelijkheden om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken;
  • een vrij besteedbaar keuzebudget van 17,05% (opgebouwd uit vakantiegeld, bovenwettelijk verlof en eindejaarsuitkering) van je salaris;
  • een tegemoetkoming van 80% van de kosten indien je met het openbaar vervoer naar je werk komt;
  • een iPhone;
  • aansluiting bij ABP-keuzepensioenfonds.

Procedure

Bij de werving en selectie laat de gemeente ‘s-Hertogenbosch zich bijstaan door het bureau Aardoom & de Jong. Een referentiecheck en diplomacheck maken deel uit van deze procedure, een assessment kan hier ook onderdeel van uitmaken.

meer...



Meer vacatures van Gemeente