Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Strategisch adviseur huisvesting s) en) Facility

Politie.nl - Driebergen - 26-05-2023 Naar vacature  

Gaat het om huisvesting en facilitaire zaken, dan staat de politie de komende jaren voor gigantische opgaven. De Landelijke Eenheid wordt gesplitst. En de hoofdlocatie in Driebergen is aan flinke vernieuwing en uitbreiding toe. Hier komen complexe facilitaire en huisvestingsvraagstukken bij kijken. Als strategisch adviseur bij de Landelijke Eenheid ben jij de verbindende schakel tussen de Operatiën en het Politiedienstencentrum, en kijk je vooruit naar de ontwikkelingen die op ons af komen.

Specificaties vacature

Locatie(s):

Driebergen

Organisatieonderdeel:

Landelijke Eenheid

Vakgebied(en):

Facility

Niveau:

HBO

Wat ga je doen?

Jij bent de verbindingsofficier tussen de verschillende diensten van onze eenheid en het Politiedienstencentrum (PDC). Het PDC levert producten en diensten voor de bedrijfsvoering, waaronder de ondersteuning en coördinatie op huisvestingsprojecten. Je werkt nauw samen met de assetmanager en de huisvestingsadviseurs van het PDC. Binnen de eenheid ben je voor zowel de Operatiën als de Dienst Facility Management/Huisvesting het aanspreekpunt bij complexe (huisvestings)vraagstukken. Je maakt deel uit van de bedrijfsvoering van de Landelijke Eenheid die voor de regie op diverse opgaven in werking wordt gebracht. Hier werk je nauw samen met je - eveneens nieuwe - collega-projectmanagers die zich richten op portefeuilles als IV, Financiën en HRM.

Naast de inventarisatie van de huisvestingsbehoeften van de verschillende diensten van de Landelijke Eenheid, richt je je ook op overige facilitaire vraagstukken die huisvesting raken. Je haalt de vraag op binnen de eenheid, vertaalt deze door richting het PDC en bewaakt de acties en afspraken. De Landelijke Eenheid kent een diverse portefeuille van kantoren én specials zoals hypermoderne meldkamers, landingsplaatsen voor helikopters en parkeerplekken voor de vele politieauto’s. Je overziet de gehele portefeuille, kijkt vooruit en denkt mee over wat nodig is. Hiervoor breng je de acties en prioritering in kaart. Ook neem je deel aan stuur- en projectgroepen en diverse huisvestingstafels en leid je de diverse projecten in goede banen.

Afhankelijk van de fase binnen een project pas je je rol aan en verbind je verschillende disciplines met elkaar. Vanuit je rol van opdrachtgever heb je intensief contact met het PDC dat de uitvoering voor je coördineert. Een unieke functie waarin je de komende jaren je stempel drukt op het integrale beleid op het gebied van facilitair en huisvesting. De verwachtingen vanuit de leiding zijn hoog. Hoe je die waarmaakt? Dat bepaal je zelf!

Jouw werkzaamheden op een rij zijn het:
  • ondersteunen en begeleiden van de eenheidsleiding en het hoofd Bedrijfsvoering bij nieuw-, verbouw- en renovatieprojecten.
  • coördineren van de verschillende projecten. Hierbij werk je nauw samen met diverse leidinggevenden van de Landelijke Eenheid enerzijds en het Politiedienstencentrum anderzijds.
  • onderhouden van contacten met stakeholders (intern en extern), opstellen van presentaties en bijdragen aan diverse verbetertrajecten.
  • reguleren van de vraagarticulatie vanuit verbinding tussen de Landelijke Eenheid én de andere eenheden vanwege de landelijke spreiding van onze huisvestingslocaties.
  • leiden van diverse gebruikersgroepen en ophalen van de behoefte.

Waar ga je werken?

Je komt terecht in een nieuw team waarin jij en je collega-projectmanagers de regie houden op de uitdagende opgaven binnen facilitair en huisvesting. Je werkt nauw samen met de projectleiders van het Politiedienstencentrum, bedrijfsvoeringsregisseurs en (plaatsvervangend) diensthoofden van de verschillende diensten binnen de Landelijke Eenheid. Daarnaast schakel je met het (sector)hoofd Bedrijfsvoering.

Wie ben jij?

Jij bent een professional met een heldere visie op de doorontwikkeling van huisvesting en facilitair binnen een organisatie. Aangezien de besluitvorming vanuit de leiding of zelfs vanuit Den Haag invloed kan hebben op de voortgang van jouw werk, ben je je bewust van de politiek-bestuurlijke omgeving waarin je werkzaam bent. Daarnaast ben je sterk in analyseren en communiceer jij als netwerker pur sang makkelijk op verschillende niveaus en met uiteenlopende stakeholders.

Verder heb je:
  • een hbo-diploma;
  • aantoonbare ervaring in de sturing op complexe en grote projecten;
  • ervaring met stakeholdermanagement in een complexe organisatie;
  • een rijbewijs B, aangezien je naar de verschillende locaties in het land reist.

Wat wij bieden

De standplaats is Driebergen. Er is ruimte voor 1 fte. Het betreft een functie voor 36 uur per week.
Omdat goede mensen belangrijk zijn binnen de politie investeren we in jouw toekomst. We bieden uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden en een aanstelling in tijdelijke dienst voor een proeftijd van een jaar. Bij voldoende functioneren wordt de aanstelling na een jaar omgezet in een vaste aanstelling.

Verder kun je het volgende van ons verwachten:
  • een bruto maandsalaris van minimaal € 4.505,- en maximaal € 6.369,- (schaal 12 Bbp) op basis van een 36-urige werkweek;
  • 8% vakantie- en 8,33% eindejaarsuitkering;
  • goede pensioenregeling en betaald ouderschapsverlof (
).
De formele functie binnen het functiegebouw van de politie is
, werkterrein facilitair.

Interesse?

Bel of mail met Ronald Tienhoven, teamchef Politieprofessie (06 - 27 88 79 44,
) als je meer informatie over de functie wilt. Voor vragen over de sollicitatieprocedure bel je het Frontoffice Recruitment & Selectie op 088 - 66 22 300.

Solliciteer uiterlijk 8 juni 2023 via de sollicitatiebutton.

Wat verder belangrijk is

  • Een betrouwbaarheidsonderzoek maakt deel uit van de selectieprocedure.
  • De politie zet in op vernieuwing en cultuurverschillen binnen teams. Divers samengestelde teams presteren beter. Daarom werken we hard aan een open en veilige cultuur waarin divers talent tot bloei komt.
  • In de regel werk je binnen kantoortijden, maar gezien de aard van de functie werk je bij uitzondering, bijvoorbeeld tijdens oplevermomenten, ook buiten kantoortijden.
meer...



Meer vacatures van Politie.nl