Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Communicatieadviseur it

Overheidzzp - Rotterdam - 25-04-2024 Naar vacature  

Sluit op 08-05-2024 07:00
ZZP (of detachering)
08-05-2024
  • 08-05-2025
Noord-Holland
36 uur per week
12 maanden (exclusief verlenging)
Delen

Over de opdracht

In het kort: Je gaat als Support Specialist Communicatie bij Waternet verantwoordelijk zijn voor het communiceren van veranderingen en nieuws van de IT-afdeling naar medewerkers en leidinggevenden, en vice versa. Je werkt binnen het team Digital Workplace en onderhoudt contacten met verschillende specialisten om de communicatie soepel te laten verlopen.

Beschrijving van de rol
Binnen het team Digital Workplace zoeken we een Specialist Communicatie Support. Je bent verantwoordelijk voor het overbrengen van communicatie van de Werkplek-oplossing naar de gebruikers, leidinggevenden en andere betrokkenen, en vice versa. Jouw taak is om veranderingen, verzoeken en nieuws vanuit de teams op een begrijpelijke manier via de juiste kanalen aan de beoogde ontvangers aan te bieden.

Beschrijving van de vereisten
We zijn op zoek naar een ervaren IT-communicatiespecialist die communicatief vaardig en proactief is, verantwoordelijkheid neemt, zaken afrondt en een breed oplossend vermogen heeft. Om deze rol succesvol te vervullen, maak je gebruik van jouw kennis en ervaring om te communiceren over lopende zaken en veranderingen voor de interne collega’s van Waternet op het gebied van IT. Het is essentieel dat je goed kunt samenwerken met andere specialisten tijdens je dagelijkse werkzaamheden.

Jouw taken omvatten onder andere:
  • Het opstellen van alle communicatie van en naar de gebruikers van de werkplek, zoals nieuwsberichten, aankondigingen van werkzaamheden, specifieke gebruikers-e-mails, handleidingen, kennisitems en standaard teksten.
  • Het verwerken van reacties op communicatie-uitingen, het analyseren ervan en het verkrijgen van de juiste informatie bij de betrokken personen indien nodig.
  • Het onderhouden van contacten met leidinggevenden van de Werkplek-oplossing om inzicht te krijgen in lopende zaken en hen te voorzien van advies over communicatiemogelijkheden.
  • Het assisteren bij het plannen van afspraken voor gebruikers die onze afdeling bezoeken voor ondersteuning, zodat de juiste service kan worden geboden.
  • Het ondersteunen van de afdeling Infrastructuur & Werkplek bij afdelingsbrede communicatie, zoals nieuwsberichten en informatiesessies.
Beschrijving van het team
De ICT-organisatie van Waternet is ondergebracht bij de afdeling Infrastructuur & Werkplek, met 2 solutions: Infrastructuur en Werkplek. De solution waar je deel van uitmaakt is Werkplek, verantwoordelijk voor alle digitale werkplekken van de medewerkers van Waternet met als doelstelling: “Iedereen kan altijd en overal veilig werken”. Solution Werkplek bestaat uit 3 teams: Service, Support en Desktop, met in totaal 34 FTE. Binnen de gehele afdeling I&W wordt Agile gewerkt, zowel met Scrum als Kanban.

Team Service Werkplek verzorgt alle 2e-lijns werkzaamheden en ondersteunt collega’s bij het gebruik van ICT-producten door storingen op te lossen en meldingen af te handelen. Team Support Werkplek is onder andere verantwoordelijk voor decentrale hardware, registratie en inkoop binnen Waternet. Team Customer Desktop houdt zich bezig met mobile device management, het packagen van applicaties en de 3e lijns servicedeskvragen. Naast een VDI-werkplek gebaseerd op VMware Horizon, wordt er ook gebruik gemaakt van laptops met Windows 10, beheerd door Microsoft Intune, Ivanti Automation en Workspace Control (voorheen RES).

Eisen

LET OP: Het is voor onze opdrachtgever noodzakelijk dat je aan al de gestelde functie-eisen kunt voldoen. Dit moet overtuigend blijken uit je CV. Alleen dan is reageren op deze opdracht zinvol.

  • 1. eis-1: HBO werk- en denkniveau – 2. eis-2: In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie in de IT-sector – 3. eis-3: Minimaal 3 jaar ervaring met schrijven van interne communicatie in een complexe organisatie – 4. eis-4: Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift – 5. eis-5: De kandidaat dient te beschikken over de volgende competenties: – Je bent zelfstandig, pragmatisch ingesteld en in staat om onder druk te presteren. – Je hebt een groot probleemoplossend vermogen, bent flexibel en je hebt een praktische instelling. Je bent accuraat, proactief, communicatief vaardig en schrijft gemakkelijk. Je weet je weg te vinden in een complexe organisatie, je bent niet snel gek te krijgen en je weet wat er speelt op IT-gebied.

Wensen

LET OP: Op basis van de wensen van onze opdrachtgever wordt bepaald of je eventueel wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek. Het is dus noodzakelijk dat je ook op de wensen een sterke match hebt.

  • In het bezit van een HBO opleiding communicatie, – Ervaring als communicatieadviseur bij een overheidsorganisatie. – Ervaring met Agile werken.

Procedure

De sluitingsdatum van deze opdracht is de
harde deadline
van onze opdrachtgever.
  • Om je krachtig voor te kunnen dragen hebben wij minimaal

één werkdag

nodig om samen met jou alle bescheiden in orde te maken.
  • Wanneer je interesse hebt in deze opdracht en overtuigd bent van een sterke match, reageer dan direct!
  • Naast een

actueel en op de opdracht gericht CV

zullen wij altijd vragen om een bondige

persoonlijke motivatiebrief

(inclusief een toelichting per functie-eis en -wens) en een

indicatief uurtarief.

Op basis van deze informatie kunnen wij voor je aan de slag! We nemen contact met je op om alle verdere details goed door te nemen en duidelijke afspraken met je te maken.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Overheidzzp