Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
(Digital) Marketing Manager
Functie omschrijving
Hier draait marketing om het vertalen van de visie en emotie van de verschillende concepten naar een strategie om muziek, DJ’s, fashion, kunst, fans en bezoekers offline en online met elkaar te verbinden en relaties te ontwikkelen.Als marketingmanager ben je verantwoordelijk voor het realiseren van projectresultaten en - doelstellingen binnen het budget. Je hebt een leidinggevende rol bij het creeëren van brand awareness van onze concepten en brand bewaking van de events die wij over de grens brengen, het ontwikkelen van marketingcampagnes, merkactivaties en het aangaan van commerciële samenwerkingen en sponsorcontracten. Tevens behoort het begeleiden van de on/off marketing, public affairs en public relations tot jouw verantwoordelijkheden.
Taken/verantwoordelijkheden:
- Uitvoering van campagnes en marketingactiviteiten
- Analyse, optimalisatie en rapporteren van campagnes
- Doelgroepanalyse, concurrentieanalyse, profilering en Keyword analyse
- Verzamelen van gegevens van sociale media, e-mail marketing, zoekmachinemarketing en andere relevante kanalen en deze in bruikbare formats omzetten.
- Voorbereiden van projectplannen en planningen maken.
- Coördinatie van agentschappen, mediapartners en sponsors mbt content en technische dienstverlening op het gebied van socials, zoekmachines, e-mail, Web en mobile
- Ontwerpen en monitoren van de online marketingplannen
- Genereren en optimaliseren van traffic en conversies
- Identificatie en optimalisatie van relevante contactpunten in de digitale ‘reis’ van onze fans
- Beheren en optimaliseren van onze geldvrije-, merchandise en ticketing activiteiten.
- Marketingontwerp, productontwerp, prijsstelling, communicatie/reclame/promotie, distributie/verkoop
- Verantwoordelijk voor de inhoud en strategische positionering van onze marketing
- Bouwen en begeleiden van marketing-relevante processen, afgestemd op de behoeften van de klant
- Controle van opinieleiders
- Ondersteuning van de salesafdeling bij alle marketing gerelateerde vraagstukken
Functie eisen
Je bent een flexibele en gedreven persoonlijkheid en hebt affiniteit met dance. Projectmatig en onder druk werken is jou niet vreemd, je bent creatief en resultaatgericht. Daarnaast ben je op de hoogte van relevante ontwikkelingen en trends binnen de entertainmentmarkt en beschik je over een (internationaal) netwerk.GEWENSTE VAARDIGHEDEN
- Commerciële opleiding/ marketing op HBO niveau
- Ervaring met projectmatig werken
- 5-10 jaar relevante werkervaring
- Goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
- Affiniteit met entertainment business/ dance scene
Creativiteit
Originele of nieuwe ideeën en oplossingen kunnen bedenken; invalshoeken vinden die afwijken van de gevestigde denkpatronen.- herkent de waarde van de ideeën van anderen
- herschikt ideeën en gegevens om zo te komen tot een vernieuwend idee of alternatieve aanpak
- praat in termen van mogelijkheden in plaats van problemen
- verbindt concepten en denkwijzen uit verschillende vakgebieden met elkaar
Omgevingsbewustzijn
Op de hoogte zijn van relevante maatschappelijke, politieke en vakinhoudelijke ontwikkelingen en trends en deze kennis benutten ten behoeve van de eigen organisatie.- doet voorstellen voor verbeteringen op basis van kennis van de markt en de relevante ontwikkelingen daarin; speelt in op toekomstige ontwikkelingen
- neemt actief deel aan netwerken met het doel kennis op te doen over trends, beleid, toekomstige ontwikkelingen die relevant zijn voor de eigen organisatie en haar werkterrein
- volgt actief de maatschappelijke ontwikkelingen die relevant zijn voor de organisatie en haar werkterrein
Plannen en organiseren
Doelen en prioriteiten bepalen en benodigde acties, tijd en middelen aangeven om deze doelen te verwezenlijken.- geeft aan wat de belangrijkste momenten zijn waarop besluitvorming dient plaats te vinden
- zet mensen en middelen effectief in
- bepaalt strategische en realistische doelen voor de middellange en langere termijn
Resultaatgerichtheid
Concrete en gerichte acties ondernemen om doelstellingen te behalen of te overstijgen.- legt de lat hoog, formuleert uitdagende (maar haalbare) doelstellingen
- communiceert op regelmatige basis met alle betrokkenen over de stand van zaken
- ontwikkelt een doelgericht en concreet actieplan met doelen, mensen, middelen, timing enzovoort
- spreekt anderen aan op het bereiken van de doelstellingen wanneer dit nodig blijkt
Vakgerichtheid
Zelfstandig uitvoeren van werkzaamheden volgens de professionele standaarden van zijn vak. Zichzelf ontwikkelen in zijn vakgebied. Zijn vak beheersen.- ziet wat voorrang heeft en past waar nodig de werkvolgorde aan
- deelt aanwezige kennis, ideeën en inzichten met anderen
- is alert op nieuwe trends en ontwikkelingen op zijn vakgebied en/of zaken die daar verband mee houden en houdt zijn kennis daarover bij
- leert van anderen over zaken op zijn vakgebied en past nieuwe methoden en technieken toe binnen zijn eigen werk.
Bedrijfsprofiel
We are a globally operating Dutch events company producing, developing and promoting international festivals and rave concepts with offices in Amsterdam, Los Angeles, Cologne, Hong Kong and Bucharest. This company produces indoor and outdoor festivals, stadium shows and world tours including AMF, A State of Trance (ASOT), SAGA, Armin Only (the Imagine, Mirage, Intense and Embrace editions), Electronic Family, We Are Connected, New Horizons, The Flying Dutch, I AM Hardwell, A Day at the Park, Secret Project, Live Now and many more. These events together accommodate over 100,000 dance music fans worldwide every year.meer...
Meer vacatures van Match in Media