Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Data Specialist Customer Experience

Abn Amro - Amsterdam - 04-12-2022 Naar vacature  

Bij Customer & Digital Engagement (CDE) bedenken en bouwen we de online winkel van ABN AMRO. Vanuit de overtuiging dat bankieren altijd makkelijker en persoonlijker kan, ontwikkelen we oplossingen die klanten meer regie over hun bankzaken geven. En daar kun jij bij helpen!

Als Database marketeer zorg je samen met je collega's in het E-commerce & Engagement Team Digital Service dat onze klanten nog makkelijker en met plezier zelf digitaal kunnen bankieren.

E-commerce en engagement bestaat uit 15 teams. Jij werkt binnen Digital Service in een multidisciplinair team en hebt alle expertises om je heen om ideeën van A tot Z uit te werken. Denk aan data analisten, copywriters, online marketeers en een visual designer.

Het voornaamste doel van team Digital Service is het digitaal zelfredzaam maken van onze klanten. Hiervoor maken we klanten bekend met de vele digitale mogelijkheden die we als ABN AMRO bieden, begeleiden we klanten naar het juiste digitale kanaal en zorgen we ervoor dat zijn digitale journey zo goed mogelijk verloopt. Het is een team met veel dynamiek. Er wordt hard gewerkt, maar er gaat vooral geen dag voorbij dat er niet wordt gelachen.

Werken bij de E-commerce & Engagement afdeling van ABN AMRO is niet alleen toegang tot een van de grootste databases van Nederland en werken met de beste tools. Het is ook continu aandacht voor persoonlijke ontwikkeling, aanleren van nieuwe vaardigheden, je eigen resultaten evalueren, ruimte om je eigen verbeterprojecten op te starten, dagelijks sparren met getalenteerde vakidioten en werken in een informele maar intellectuele omgeving. En vooral heel veel plezier maken bij het bedienen van onze 5 miljoen klanten.

Je werk

Als Database marketeer zoek je kansen om optimale klantbeleving te realiseren en deze kansen te benutten in campagnes. Welke klanten worden benaderd met welke boodschap en in welk digitaal kanaal?

Je ontwikkelt samen met marketeers en communicatiespecialisten de campagnes en maakt de dataselecties. Data is het begin- én eindpunt om te waarborgen dat de klant altijd centraal staat, en dat er wordt gehandeld in het belang van de klant. Uiteraard worden door jou de resultaten van de marketingactiviteiten scherp geëvalueerd met dashboards, en neem je de inzichten weer mee naar andere campagnes.

Werkomgeving

Je bent binnen het team Digital Service verantwoordelijk voor:
  • Het bijdragen aan de commerciële- en servicedoelstellingen door het selecteren van de juiste klantgroepen t.b.v. de één-op-één marketing
  • Het evalueren en visualiseren van campagneresultaten
  • Het creëren van inzichten op basis van data-analyse
  • De coördinatie van een deel van het team en stakeholders van andere afdelingen om de campagnes te realiseren
  • Een strakke Agile planning
  • Werken bij de E-commerce & Engagement afdeling van ABN AMRO is niet alleen toegang tot een van de grootste databases van Nederland en werken met de beste tools. Het is ook continu aandacht voor persoonlijke ontwikkeling, aanleren van nieuwe vaardigheden, je eigen resultaten evalueren, ruimte om je eigen verbeterprojecten op te starten, dagelijks sparren met getalenteerde vakidioten en werken in een informele maar intellectuele omgeving. En vooral heel veel plezier maken bij het bedienen van onze 5 miljoen klanten.

Je profiel

Je bent servicegericht, creatief, kritisch en zorgvuldig. En begrijpt hoe je in een concurrerend online speelveld het verschil maakt. Ook begrijp je hoe je stakeholders managet in een veranderende omgeving en neem je je collega’s mee in een servicegerichte en data-driven werkwijze.

Verder heb je nog:
  • Ervaring met SQL, Teradata of Azure
  • Ervaring met Adobe Analytics of Google Analytics 4
  • Ervaring met list management
  • Ervaring met dashboarding (PowerBI)
  • Pre: ervaring met SAS-CI of Selligent, Tealium (Audience Stream) en Python/R
  • Affiniteit met marketing
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
  • Academisch werk- en denkniveau, met minimaal 3 jaar ervaring binnen E-commerce

Wij bieden

  • Doordat je in een multidisciplinair team zit, kan je in je eigen team zelf klantopleveringen live brengen
  • We werken in een agile/scrum setting
  • Vaste functie, in eerste instantie een jaarcontract
  • 5 weken vakantie per jaar
  • Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar
  • Een OV-jaarabonnement of vervoersbudget
  • Wil je er voor langere tijd even tussenuit? Dan kun je 1 tot 6 maanden een sabbatical nemen, waarbij je de eerste 3 maanden 40% van je salaris krijgt
  • Je krijgt elk jaar 5 ‘Banking for better days’, die je kunt besteden aan de ontwikkeling van jezelf, iemand anders of de maatschappij
  • Aantal uren per week: minimaal 32 uur
meer...



Meer vacatures van Abn Amro