Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Strategisch Inkoopadviseur

Heuvelrug - Utrecht - 05-10-2021 Naar vacature  

Senior Inkoopadviseur (strategisch)

32 uur per week

Weet jij met je inkoop skills het beste uit de markt en jezelf te halen? Reageer en word onze nieuwe Inkoper!

Je werkt in een ‘glazen huis’. Vrijwel iedere aankoop waarin je adviseert, moet via een aanbesteding gebeuren. Jij kent de regels en terwijl je streng bent in het bewaken hiervan, ben je ook pragmatisch. Daarvoor heb je eigenschappen als humor en geduld nodig en vind je het leuk om in een omvangrijk speelveld de spelverdeler te zijn. Herkenbaar? Dan ben jij de senior inkoopadviseur die we zoeken!

Jouw uitdaging

Zelden ligt een werkplek zo mooi als het gemeentekantoor in Doorn. Natuurlijk mag je ook thuiswerken, en op kantoor bieden we een inspirerende werkomgeving waar je collega’s kan ontmoeten, bijpraten en kennis kunt delen. Omringd door de prachtige natuur weet je meteen waar jij je werk voor doet: voor deze mooie, landelijke gemeente waar de inwoners genieten van ruimte en rust. Als senior inkoopadviseur ben je betrokken bij de aankoop van alles in de gemeente Utrechtse Heuvelrug. Of het nu om een kooigrasmaaier gaat, ondergrondse afvalcontainers of juridische dienstverlening, jij bent de spil in het hele aankoopproces. De aankopen doe je niet zelf. Je zoekt de meest geschikte collega’s voor een projectteam, mensen waarvan je weet dat hun sterktes op de juiste plaatsen worden ingezet.

Voor ieder aankooptraject geldt dat er een aanbestedingsprocedure wordt gestart. Als senior inkoopadviseur weet je de weg in alle regelgeving en je adviseert je collega’s hierin. Dat betekent dat je duidelijk de kaders moet aangeven en dat kan wel eens van jou vereisen dat je je rug recht moet houden. Maar collega’s kennen jou ook als iemand die meedenkt en de consensus weet te vinden. Natuurlijk sta je niet alleen in dit proces. Je hebt een waardevolle inkoop collega, Anne. Jullie zijn het team dat ervoor zorgt dat iedere cent van het beschikbare budget goed besteed wordt.

Wat valt nog meer onder jouw verantwoordelijkheden? Duurzaamheid is een belangrijk onderwerp, natuurlijk. Je kijkt waar verbetertrajecten geïnitieerd kunnen worden. De contractregistratie is beslist een aandachtspunt, evenals de automatisering van het inkoopproces. Kun jij bijdragen aan zowel de inkooptrajecten als verbeterprojecten? Dat worden jouw uitdagingen!

Dit ben jij

  • Je hebt een HBO+ werk- en denkniveau. De plus zit ‘m in dit geval in enkele jaren werkervaring op strategisch niveau binnen de overheid en met complexe aanbestedingsprocedures, bij voorkeur een gemeente.
  • Het is belangrijk dat je kennis hebt van het Europees aanbestedingsrecht.
  • Je beschikt over de capaciteiten en de wil om collega’s in de gemeente door middel van presentaties uit te leggen hoe het inkoopbeleid werkt en hoe zij ermee te maken hebben.
  • Het is onvermijdelijk dat je in deze functie soms op weerstand stuit. Hoe ga je hiermee om? Geduld, gevoel voor humor, tactisch zijn en vooral plezier in je werk uitstralen. Met die eigenschappen ga je hier heel ver komen.
  • Je werkt graag zelfstandig, bent doortastend en een coördinator wanneer de situatie daarom vraagt.

Wat bieden wij?

  • Een dynamische baan waarin geen dag hetzelfde is en je alle mogelijkheden hebt om te groeien in je vak.
  • Een uitstekend salaris dat past bij de zwaarte van de functie en jouw werkervaring. Ter indicatie: schaal 11 van de CAO gemeente met een bruto maandsalaris van €3.561,- tot €5.169,- op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%, dat je kunt laten uitbetalen of besteden aan extra verlof, opleidingskosten en vakbondscontributie.
  • Een laptop/telefoon en goede thuiswerkvoorzieningen. Thuiswerken wordt aangemoedigd, maar wanneer je je werkdag op kantoor doorbrengt, zul je ervaren dat hier een heerlijke werkplek op je wacht.
  • Een team van collega’s met een bijzondere fijne werksfeer. Gemoedelijk, met veel vertrouwen in elkaar en respect voor je privéleven. We geloven dat de balans gezond moet zijn en overwerken is beslist niet standaard.
  • Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en begeleiding. We bieden een ‘in huis’-coach voor werk gerelateerde vraagstukken, loopbaanadvies en een online academie.

Reageer!

Is je nieuwsgierigheid gewekt? Solliciteer dan direct door op de solliciteer button te klikken. Wij zien je motivatiebrief en CV graag vóór 25 november tegemoet onder vermelding van vacaturenummer 36-KO-21.

Voor meer informatie over de inhoud van deze functie kun je bellen met Anne Ehme of Ted Vermolen (inkoopadviseurs), bereikbaar via: 0343-565600. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure neem dan contact op met Rahman Kahraman (Recruiter), bereikbaar via: 06-81411184.

Het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening kunnen deel uitmaken van het sollicitatieproces.
meer...



Meer vacatures van Heuvelrug