Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Manager Commerce Analytics
Iedere dag zes miljoen gevulde bordjes. dat is de impact van Albert Heijn op Nederland.
Je zorgt ervoor dat wij als retailer vooroplopen in vernieuwing en dat Nederland iedere dag lekker en gezond kan eten.
Werken bij Albert Heijn betekent onze klanten iedere dag te voorzien van de beste en gezondste producten. Hiermee bieden we alle ingrediënten voor een beter leven voor iedereen.
Bij de marktleider in de Nederlandse retail heb je toegang tot best in class en inspirerende opleidingen en begeleiding, waarbij jij regie houdt over jouw eigen ontwikkeling en loopbaan.
Bij Albert Heijn ben je onderdeel van een groeiende, dynamisch en succesvolle organisatie. Als marktleider in Nederland lopen we, samen met jou, voorop in vernieuwing.
Een open cultuur waar je samenwerkt met collega’s die verstand van zaken hebben en net als jij graag dat extra stapje zet.
Jouw nieuwe baan en werkplek
Wil jij als Manager Commerce Analytics bijdragen aan de Albert Heijn van de toekomst?Jouw nieuwe baan en werkplek
Wij maken van Albert Heijn het beste omnichannel Food & Tech bedrijf. We testen en experimenteren, zijn innovatief en gedreven. Als Manager geef je verder vorm aan deze transitie. Jouw doel? Impact, snelheid en vernieuwing brengen in onze analyses. Hoe? Door als voortrekker in ons team jouw sterke analytics ervaring in te zetten.
Als manager van een enthousiast team van junior en medior analisten (5 FTE), neem jij het voortouw in projecten, je denkt mee over de strategie van het team en spot kansen op basis van inzichten uit data. Je werkt aan meerdere projecten waarbij je naast de inhoud, ook het project aanstuurt en als coach en sparringpartner andere analisten in het team verder helpt. Daarnaast ben je het aanspreekpunt voor alle assortimentsvragen binnen Albert Heijn, je weet de vraag achter de vraag te vinden en zorgt voor meetbare en impactvolle oplossingen. Door jouw sterke adviesvaardigheden en analytische skills vertaal je complexe vraagstukken naar eenvoudige cases en vorm je de brug tussen ons analytics team en de business. Je adviseert je stakeholders op basis van inzichten en modellen en daardoor maak je impact op de miljoenen klanten die dagelijks bij Albert Heijn winkelen.
Als Manager Commerce Analytics maak je impact door:
Proactief advies te geven over alle assortimentsvraagstukken; van winkeldifferentiatie tot assortiment evaluaties en het identificeren van kansen (bv. innovaties).
Het bewaken van de (integrale) consequenties van onze commerciële beslissingen.
Het hebben van een pragmatische aanpak, een simpele oplossing is vaak beter dan een complexe. Het gaat om de impact, niet het model.
Scherp te zijn in het doorgronden van problemen, je weet kritische vragen te stellen, onze business een spiegel voor te houden en te prioriteren.
Sterk in communicatie en in discussie met de business om vanuit de feiten en de data factbased de juiste beslissing voor het bedrijf te nemen
De verbinder te zijn tussen onze business en de Data Scientists en Analisten.
Coachen, begeleiden en bijdrage aan persoonlijke ontwikkeling van team members
Onderdeel van Commerce Analytics MT waarin je samen met de andere managers de koers van het team bepaalt
Jouw werkplek
Als Manager Commerce Analytics werk je bij Albert Heijn, onderdeel van Ahold Delhaize. Albert Heijn is de nummer 1 food retailer van Nederland. Al ruim 130 jaar de vertrouwde en inspirerende partner voor miljoenen klanten. Met meer dan 1.000 winkels in Nederland en België en 24/7 op ah.nl zijn wij er altijd en overal voor onze klanten. Maar er is werk aan de winkel om een volgende fase te realiseren. Om ‘beter eten’ voor iedereen bereikbaar te maken en boodschappen doen nog gemakkelijker te maken.Je wordt onderdeel van AH Technology. Bij AH Technology werken specialisten aan digitale oplossingen waar miljoenen klanten dagelijks van kunnen genieten. Door telkens nieuwe manieren van boodschappen doen te ontwikkelen met de meest moderne technieken. Op een manier die aansluit bij de wensen en het continu veranderende leven van onze klanten. Technologie is daarbij cruciaal. Daarom investeren wij fors in data, tech en digital om te transformeren van een supermarkt naar een toonaangevend Food&Tech bedrijf.
Benieuwd naar de mensen met wie je direct samenwerkt? Als Manager Commerce Analytics werk je op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam binnen de Strategy & Analytics afdeling. Deze afdeling bestaat uit meer dan 90 collega’s en is het factbased geweten van de organisatie. Het Commerce Analytics team bestaat uit +/- 22 FTE en speelt een belangrijke rol in het creëren van impact en versnellen van onze groei door middel van geavanceerde data analyses en oplossingen.
Dit bieden we jou
Bij Albert Heijn willen we groeien. Dat kan alleen als jij met ons meegroeit. Daarom kan je bij ons alle kanten op met je carrière en je persoonlijke ontwikkeling. Terwijl we met elkaar bouwen aan ons merk én aan jouw loopbaan, kan je rekenen op:Een bruto salaris tot €6.250,- per maand;
Een zeer goede pensioenregeling met een eigen bijdrage van 6,2%;
Een reiskostenvergoeding om van en naar Zaandam te reizen (zodra dat weer kan);
20 vakantiedagen;
Een Keuzebudget waarbij jij zelf bepaalt of je die besteedt aan extra vrije dagen (+12,5), kortingen of uitbetaling, waardoor jouw vakantiedagen kunnen oplopen tot 32,5 dagen;
Toegang tot onze Albert Heijn Data Academy, waar je diverse trainingen kunt volgen;
Een bonus naast je vaste salaris;
Een laptop en telefoon;
10% korting op je boodschappen in onze Albert Heijnwinkels, tot € 300 per jaar;
Een gemotiveerd en groeiend team (+90 FTE) die het analytische geweten van de organisatie vormen
De mogelijkheid om junior en medior analisten te begeleiden en zo je coaching skills te ontwikkelen;
Een Food&Tech bedrijf met grote ambities om met data-gedreven oplossingen onze klanten nog beter van dienst te zijn.
Dit breng je mee
Als grootste supermarkt van Nederland vullen we met onze 100.000 medewerkers dagelijks zo'n 5 miljoen borden. En als het aan ons ligt, doen we dat binnenkort ook samen met jou als Manager Commerce Analytics. Zeker als je jouw nieuwsgierigheid en sterke analytische skills naar Albert Heijn meebrengt. Ook heb je/ben je:Een afgeronde kwantitatieve WO-opleiding, zoals Econometrie, Operations Research, Business Analytics of een technische opleiding met sterke statistische component;
Meer dan 5 jaar ervaring met het werken binnen een advanced analytics-omgeving.- Naast een ervaring met het werken binnen een vergelijkbare omgeving als de onze, vinden wij het ook interessant als je ervaring hebt met het werken op grote analytics projecten als consultant.
Aantoonbare ervaring met het aansturen en het uitdagen van analytics teams. Je brengt voldoende inhoudelijke kennis mee om het team uit te dagen op de inhoud (denk aan programmeren, modelleren en data visualisaties)Affiniteit met retail en commercie;
Communicatief sterk, je kunt complexe materie eenvoudig uitleggen. Stakeholders overtuigen en meenemen in jouw inzichten geeft je energie;
Adviesvaardigheden (consulting ervaring) zijn een pré;
Doortastend en creatief, challenger, gericht op effectiviteit; je bent een denker én een aanpakker.
meer...
Meer vacatures van Albert Heijn