Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Junior Beleidsadviseur Sociaal Domein Schaal

Gemeente Baarn - 23-09-2022 Naar vacature  

32 – 36 uur per week

Binnen de afdeling Ontwikkeling Samenleving zijn we op zoek naar een junior beleidsadviseur Sociaal Domein. Een groot deel van de opgave van het team wordt gevormd door de ontwikkelingen in het sociaal domein. Dat gaat over de uitvoering van de Jeugdwet, WMO en de Participatiewet. Ook is het team verantwoordelijk voor het programma wonen, volksgezondheid, economische zaken, recreatie, cultuur, onderwijs en sport . Wij geloven in een samenhangende aanpak.

Jouw werkzaamheden

Als beleidsadviseur Sociaal Domein lever jij een actieve bijdrage aan de beleidsontwikkeling binnen het sociaal domein. Baarn is een kleine gemeente. Dat houdt voor je rol als beleidsadviseur in dat je op een breed palet van onderwerpen actief kan zijn en direct een belangrijk aanspreekpunt bent voor bestuurders, maatschappelijke partners en regionale verbanden. Samenwerken is een belangrijk onderwerp in deze baan; met collega’s, bestuurders en partners. Beleid maken gaat wat ons betreft over lokale signalen oppakken, weten te agenderen en tot oplossingen in de praktijk komen met onze partners en die vervolgens evalueren en bijstellen.

Wat ga je doen

Als junior beleidsmedewerker word je begeleid en opgeleid in de rol van beleidsadviseur. Belangrijk is dat je affiniteit hebt met het sociaal domein en leergierig bent. Je hebt je eigen takenpakket en werkt hierbij samen met je collega’s uit het team. Welke specifieke beleidsterreinen jouw aandachtsgebied worden is afhankelijk van je werkervaring, opleiding en interesse. Dit kan zijn op het gebied van Welzijn, WMO, Jeugdzorg, Volksgezondheid, Onderwijs, Cultuur, Participatiewet, Schuldhulpverlening en meer.

De opgave binnen het Sociaal Domein is continue in beweging en de werkzaamheden ook. De ene dag schrijf je een voorstel voor de wethouder. Een ander moment behandel je een subsidieverzoek. Je adviseert over de vorming en uitvoering van beleid en bewaakt voortgang en resultaten.

Jouw kwaliteiten

  • Je hebt hbo werk- en denkniveau, goede contactuele eigenschappen en je kunt omgaan met tegenstellingen en werkdruk;
  • Je beschikt over goede schrijfvaardigheden;
  • Je bent in staat om jouw kennis van wet- en regelgeving in de praktijk te brengen;
  • Je hebt een brede interesse in mens en samenleving;
  • Je bent inzetbaar op verschillende beleidsmatige werkzaamheden binnen het team;
  • Je hebt financieel en cijfermatig inzicht;
  • Je bent open en enthousiast, maakt zaken bespreekbaar en weet anderen te inspireren;
  • Je bent flexibel, resultaatgericht en gedreven.

Wij bieden jou

Op basis van een 36-urige werkweek ontvang je, afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring, maximaal
€ 4.208, – schaal 9.
Daarnaast zijn er bekende arbeidsvoorwaarden van de CAO- gemeenten van toepassing.
De functie is bij aanvang voor de duur van 1 jaar. Bij goed functioneren volgt een vast dienstverband.

Naast een passend salaris bieden wij:

  • Het Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget van 17,05% van het bruto jaarsalaris. Je beslist zelf wanneer je dit budget (gedeeltelijk) wilt laten uitbetalen.
  • Een collectiviteitskorting op de ziektekostenpremie bij de verzekeraars die zijn aangesloten bij de zorgverzekering gemeente.
  • Een goede balans tussen privé en werk. Dit staat bij ons hoog in het vaandel. Wij werken hybride. Dat betekent dat je werkt op de plek die aansluit bij je werkzaamheden en met wie je daarvoor nodig hebt. Onze werktijden zijn flexibel.
  • Een surface tablet en telefoon van de zaak.
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich continu blijven ontwikkelen en bieden hiervoor diverse instrumenten aan, waaronder loopbaan coaching en een studiekostenbudget.
  • Een ABP Keuzepensioenregeling.
  • Een tegemoetkoming reiskosten woon-werkverkeer en een thuiswerkvergoeding.
Jouw werkplek is goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Rondom het gemeentehuis is gratis parkeergelegenheid en het treinstation is op loopafstand. Wij werken zowel op kantoor als op een andere plek/ thuis.

Waar kom je werken

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste collega’s nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert en een uitdagende werkomgeving. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

meer...



Meer vacatures van Gemeente Baarn