Inloggen - Registreer  

Commercieel medewerker

Do-it - Didam - 30-01-2024 Naar vacature  

We hebben een gewaagd doel voor onszelf gesteld, en om dit te bereiken, hebben we jou nodig! Ben jij klaar om deel uit te maken van ons gedurfde streven? Als commercieel medewerker bij IRIS Connect focus je op

warme
verkoop (dus voorlopig nog geen koude acquisitie) – niet dat onze verwarming zo hard aanstaat, nee, je mag met ‘warme’ relaties aan de slag: onze klanten! Met jouw komst wordt het namelijk mogelijk om proactief te werk te gaan en bestaande klanten te

‘verdiepen’
: meer aanvullende diensten, een groter percentage licenties, en extra hardware. Jij gaat ervoor zorgen dat alle scholen die met IRIS Connect werken dit in de toekomst ook blijven doen!

Bij IRIS Connect houden wij ons bezig met de educatieve sector, waarbij wij een belangrijke rol spelen in het onderwijslandschap: IRIS Connect is een veilig online platform voor leerkrachten. Ze kunnen eenvoudig video-opnames van hun lessen maken, zelfreflectie toepassen en deze video’s delen met collega’s en coaches voor kennisdeling en feedback, wat de professionalisering van het onderwijs bevordert. Elke les wordt zo een kans om er zelf van te leren. Als commercieel medewerker ga je nauw samenwerken met onze bestaande klanten in de educatieve branche, voornamelijk via telefoon, online calls via Teams en per e-mail. Hier zijn enkele van de werkzaamheden die je kunt verwachten:

Wat je gaat doen:

Klantrelatiebeheer:

je bouwt en onderhoudt sterke relaties met bestaande klanten, begrijpt hun behoeften en biedt passende oplossingen aan.

Bijhouden en registreren:

het zorgvuldig bijhouden en registreren van alle relevante informatie en interacties met klanten.

Verkoop:

medeverantwoordelijk voor het verkopen van producten en diensten aan vaste klanten, waarbij je hun behoeften begrijpt en oplossingen biedt.

Offertes en prijsstelling:

het voorbereiden van offertes en het vaststellen van prijzen op een manier die zowel aantrekkelijk is voor de klant als winstgevend voor het bedrijf.

Klantondersteuning:

beantwoorden van vragen van klanten, het oplossen van problemen en samenwerken met collega’s (helpdesk, administratie, adviseurs, marketing en anderen).

Marktkennis:

op de hoogte blijven van ontwikkelingen in de educatieve sector om kansen te identificeren en verkoopstrategieën aan te passen.

Signaleren:

voel jij dat er iets speelt bij een klant (positief of negatief) waar wij iets mee moeten?
Nou, dan moeten we dat waarschijnlijk ook.
Samen met je collega’s maak je een plan om te kijken hoe wij het best kunnen ondersteunen.

Wat we van je verwachten:

Blij worden van klanten helpen. Dat is eigenlijk in één zin wat wij van jou verwachten. Daarbij komen wel wat
skills
kijken. Je

communicatievaardigheden

moeten op orde zijn, dus zowel mondeling (telefonisch en Teams) als schriftelijk (e-mail en chat) – zowel met de klant als met je collega’s. Ook heb je een sterke focus op de

behoefte van de klant

en durf je ‘de vraag achter de vraag’ te stellen, zodat je een gedegen advies kunt uitbrengen. Je vindt het niet spannend om te

verkopen

en offertes te maken, dat hoort er ook bij. Heb je de klant gesproken? Dan zorg jij ervoor dat ook ‘

jouw administratie’

geregeld wordt; in ons CRM voeg je een gespreksverslag toe zodat iedereen op de hoogte is, je koppelt waar nodig iets terug naar de klant of je team, en je zorgt ervoor dat alles wat besproken is ook daadwerkelijk wordt geregeld. IRIS Connect is een hecht team dat nauw samenwerkt, dus je moet wel een

teamspeler

 zijn!
Om te zorgen dat je de klant goed kunt helpen, is het belangrijk dat je
interesse hebt in het onderwijs
. We verwachten niet dat je
alles
weet, maar je moet wel nieuwsgierig zijn naar ontwikkelingen binnen de educatieve sector. Zo ben jij altijd op de hoogte van wat er speelt en kun je gerichter meedenken met onze klanten. Do you check all the boxes? Mooi, dan is de laatste dat je ook redelijk tot goed

Engels
moet kunnen
spreken
en
schrijven
. We werken namelijk veel samen met IRIS Connect in Engeland.

Voor wat hoort wat!


Je krijgt niet alleen de allerleukste baan van heel Didam én ver daarbuiten, maar nog veel meer. Kijk maar:

Je wordt onderdeel van een team dat voor elkaar door het vuur gaat en staat te popelen om jouw komst
Je gaat direct bijdragen aan de verbetering van het onderwijs
Je verdient een lekker salaris
Je bouwt duurzaam en flexibel je pensioen op (via BrightPensioen)
Je krijgt alle ruimte om door te groeien – dit stimuleren we ook
We organiseren regelmatig leuke uitjes en (sport)activiteiten – we hebben een zeer actieve PV
Je krijgt 26 vakantiedagen
Je kunt ook deels thuiswerken als je wil (al is ons kantoor wel véél gezelliger) 
Je kunt gratis sporten bij vijf Aerofitt locaties, waarvan er een letterlijk tegenover ons zit
Bij IRIS Connect staan we aan de voorhoede van innovatie in het onderwijs. We nodigen je uit om bij ons te komen en deel te nemen aan deze spannende reis. Ben je klaar voor deze uitdagende rol? Laat ons dan via het

onderstaande formulier
weten waarom jij goed bij ons past.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Do-it
Meer Commercieel medewerker vacatures