Inloggen - Registreer  

Service Support Engineer

Aurora - Nuenen - 15-02-2024 Naar vacature  

Als jij medeverantwoordelijk wilt zijn om alles in goede banen te leiden en jij een technische topper bent in extern en intern stakeholder management dan zijn we op zoek naar jou!

De organisatie 

Met ongeveer 100 medewerkers is AURORA Nederland expert op het gebied van klimaatregeling voor bussen en industrievoertuigen. Bij Aurora Nederland ontwerpen en produceren we met onze 25 jaar ervaring complete klimaatsystemen. Dagelijks werken wij met veel passie aan onze innovatieve producten. Wij zijn dan ook trots dat we kunnen beschikken over een eigen R&D en test afdeling inclusief state of the art klimaatkamer voor productvalidatie. Op onze locatie in Nuenen zijn wij enkele jaren geleden gestart met de ontwikkeling van warmtepomptechnologie om bij te dragen aan de transitie naar 100% elektrisch gedreven duurzaam busvervoer. Momenteel zijn er meer dan 100 systemen operationeel bij diverse toonaangevende klanten welke duurzaamheid hoog in het vaandel hebben. De marktontwikkeling richting elektrificeren van transport zal de komende jaren naar verwachting alleen maar verder toenemen en Aurora wil hierin een unieke positie innemen.

Wat vragen wij

Uren per week
32-40

Vacature

Functieomschrijving

De afdeling 

Het team “Customer Service” binnen de afdeling Quality van Aurora Netherlands staat in rechtstreeks contact met onze klanten. De Customer Service afdeling ziet toe op een efficiënte en snelle afhandeling van klachten gerelateerd aan onze producten. Hiertoe behoort onder andere het afwikkelen van garantieclaims, het uitvoeren van service acties en interventies bij klanten of eindklanten. Daarnaast is het technisch beoordelen van klachten, waarbij vaak diepgaande systeemkennis noodzakelijk is ook van belang. De verwerking van klachten moet leiden tot verhoging van de klant tevredenheid en via het interne kwaliteitsverbeteringsproces tot productverbetering.

De afdeling Quality werkt nauw samen met Productie, Inkoop, Verkoop en Engineering.

Jouw uitdaging

In deze functie werk je intensief samen met diverse afdelingen zoals Sales, Inkoop, Internal Quality en R&D. Daarnaast onderhoud je contacten met klanten en werkplaatsen van klanten. Je bent de spin in het web voor het productverbeteringsproces, waarbij externe klachten worden geanalyseerd en gericht worden omgezet in kwaliteitsverbeteringsprojecten.

Je hebt gedegen kennis van klimaatsystemen in bussen en bent in staat om mogelijke verbanden te leggen tussen (subjectieve) klachten over de werking van een klimaatsysteem en de in dit systeem gebruikte componenten en (software) regelingen.

Je bent verantwoordelijk voor:

  • Registratie van klachten uit het veld;
  • Analyseren van mogelijke oorzaken van klachten; Het opzetten van een structuur waarmee je sneller tot de root-cause van een probleem kan komen (Fault Tree Analysis/5 Why/Ishikawa);
Analyse van log files;
  • het terugkoppelen naar de interne organisatie van klachten en mogelijke oorzaken en het opvolgen van deze klachten in een 8D proces;
  • Het begeleiden en opleiden van Aurora Service dealers voor het onderhouden en herstellen van Aurora Borealis systemen.

Functie-eisen

Benodigdheden en competenties

  • Opleidingsniveau MBO-niveau 4 of aantoonbare relevante kennis;
  • Kennis van elektrotechniek met name Hoog Voltage en omgang met elektronicaproducten;
  • Affiniteit met voertuigtechniek;
  • Computer vaardig in MS-office en ERP systeem;
  • Minimaal 5 jaar ervaring;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, Duits is een pré.

Arbeidsvoorwaarden

  • De standplaats van deze functie is Nuenen. Hybride werken is mogelijk een dag in de week;
  • 40-urige werkweek;
  • 27 vakantiedagen + 13 ADV en 8% vakantiegeld;
  • Wij volgen de CAO Metalektro;
  • Pensioenregeling via PME.

Wat kan jij van ons verwachten?

Als je bij Aurora aan de slag gaat, kom je in een team van enthousiaste en bevlogen collega's te werken. Binnen een open en familiaire cultuur krijg je bij ons het support en de ruimte om met jouw eigen expertise en ervaring een verschil te maken binnen de organisatie. Daarbij willen we de verbinding opzoeken met de verschillende afdelingen en samen kwaliteit leveren bij onze huidige en nieuwe klanten. Houd jij van een uitdaging? Dan is onze doelstelling om samen met jou verder te groeien en te ontwikkelen!

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Aurora
Meer Service Support Engineer vacatures