Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Casemanager Jeugd

Gemeente Oldambt - Winschoten - 15-07-2021 Naar vacature  

Ben jij enthousiast, leergierig, flexibel en heb je ervaring met onze doelgroep? Zoek je een uitdagende en zelfstandige baan? Herken en onderken je signalen die kunnen duiden op onveiligheid en weet je welke actie te ondernemen? Denk je out of the box en ben je creatief in het bedenken van oplossingen die aansluiten bij de visie om zo licht mogelijke ondersteuning in te zetten?

Dan zijn we op zoek naar jou!

Het cluster Jeugd is op zoek naar twee enthousiaste collega’s voor de functie van:

Casemanagers Jeugd

(medewerker beleidsuitvoering I) MZ21-006 Voor 36 uur per week
Het Jeugdteam in OIdambt is een goed functionerend team, waar de processen op orde zijn en de vernieuwing, verbetering en samenwerking met anderen steeds wordt opgezocht. De sfeer is goed en we heten je van harte welkom! Ook als je nog niet aan alle functie-eisen voldoet, wel stevig genoeg bent en graag verder wilt leren, nodigen we je van harte uit om te solliciteren.

We zien uit naar je komst.

Wat ga je doen?

Als Casemanager Jeugd zorg jij ervoor dat jeugdigen en het gezin die moeilijkheden ervaren de juiste begeleiding krijgen. Je bent verantwoordelijk voor het analyseren van de situatie en de vraagverheldering van het gezin om tot een passende oplossing te komen. Het is van belang om de veiligheid in kaart te brengen en te anticiperen op signalen van onveiligheid binnen het gezin.

We maken hierbij gebruik van de S.O.S.(Signs of Safety)-benadering. Je stelt hierbij samen met het gezin en de betrokken instanties een plan van aanpak op. De kracht van de casemanager zit in de systeemgerichte aanpak en het interdisciplinaire werken. Daarbij ga je uit van de eigen kracht van het gezin, het netwerk en de algemene middelen. Je coördineert de ingezette ondersteuning en houdt de regie in het proces. Er wordt daarbij gewerkt vanuit het de methode “1 gezin, 1 plan, 1 regisseur”.

Afhankelijk van de hulpvraag:
  • zet je kortdurende ambulante hulpverlening in;
  • neem je de als er sprake is van complexe, meervoudige problematiek, waar veelal veiligheidsvraagstukken spelen;
  • neem je de regie op het plan van aanpak met als uitgangspunt de regie uiteindelijk weer bij de hulpvrager of het gezin te beleggen;
  • werk je nauw samen met betrokken partijen;
  • geef je invulling aan een stevig regisseurschap, waarbij je weet om te gaan met tegengestelde belangen;
  • doe je een diepgaande screening om te beoordelen of en welke specialistische zorg er ingezet moet worden.
Het Jeugdteam Oldambt is volop in ontwikkeling. Dit vraagt om een actieve rol in het streven naar een goede kwaliteit van onze dienstverlening en om het actief aandragen van verbeteringen. Er is een nauwe samenwerking met collega-teamleden, de gedragswetenschapper, praktijkbegeleider en inhoudelijk coördinator, de andere teams in de gemeente en onze zorgverleners.

Jouw opleiding en ervaring

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding aangevuld met een SKJ registratie;
  • Je hebt een rijbewijs en beschikt over eigen vervoer;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het werken met ‘Signs of Safety’;
  • Je werkt volgens de insteek één gezin, één plan, één regisseur;
  • Je bent bekend met motiverende gesprekstechnieken en oplossingsgericht werken;
  • Je hebt kennis van en ervaring met software en automatiseringssystemen, zoals Word, Excel, het zaaksysteem en met Suite4Jeugd en de Suite4SocialeRegie;
  • Je hebt minstens twee jaar ervaring in de Jeugdhulp;
  • Je bent bekend met de specifieke jeugdproblematiek.

Competenties

Voor alle medewerkers van gemeente Oldambt gelden de volgende kerncompetenties:
  • Resultaatgericht
  • Klantgericht
  • Samenwerken

Daarnaast gelden voor deze functie de volgende competenties:
  • Verantwoordelijkheid
  • Analytisch vermogen
  • Oordeelsvorming
  • Klangerichtheid
  • Kwaliteitsgerichtheid

Wat bieden wij jou?

  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, die we bij goed functioneren voornemens zijn om te zetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Een boeiende en uitdagende baan in een dynamische omgeving.
  • Afhankelijk van je opleiding en relevante werkervaring bedraagt het salaris minimaal € 2.973,- en maximaal € 4.494,- bruto per maand (salarisschaal 10) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een maandelijks Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris dat je naar eigen inzicht kan laten uitbetalen of kan inzetten voor diverse doeleinden zoals het bijkopen van extra vakantiedagen.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid voor thuiswerken.
  • Een arbeidsongeschiktheidsverzekering via Loyalis en een goede pensioenregeling via het ABP.
  • En een werkomgeving waarin aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling.

Procedure

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern open gesteld. Medewerkers die werkzaam zijn bij de gemeente Oldambt en belangstelling hebben voor de vacature, hebben bij gelijke geschiktheid voorrang op andere kandidaten.

meer...



Meer vacatures van Gemeente Oldambt