Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Junior Business Controller

Zoetermeer - 17-09-2021 Naar vacature  

Pionieren, samenwerken en flexibel en oplossingsgericht werken. In een omgeving waar politiek en actualiteit centraal staan. Dat zijn de uitgangspunten als je werkt bij de afdeling Financiën & Control (F&C), team Advies. Hier ondersteunen en adviseren we directeuren en leidinggevenden over budgettaire aangelegenheden in relatie tot de doelen waar de organisatie voor staat.

Als junior business controller ben je onderdeel van dit financiële en bedrijfskundige geweten en volg je nauwgezet en met een positief kritische grondhouding de activiteiten binnen de afdeling. Je draagt bij aan betrouwbare financiële stuur- en verantwoordingsinformatie. Je helpt bij het aandragen van de beste financiële oplossingen op de korte en lange termijn, zonder het belang van de organisatie uit het oog te verliezen. Je helpt, samen met je collega’s, de financiële processen naar een volgende fase te brengen. Je durft kritische vragen te stellen en gaat een discussie niet uit de weg. Je bent kortom een belangrijke speler binnen het team van business controllers en zorgt voor een goede verbinding met de financiële administratie.

Jouw uitdagingen als Junior Business Sontroller

  • Je helpt bij het opstellen, monitoren en bewaken van budgetten en prognoses
  • Je maakt gebruik van overzichtelijke en inzichtelijke dashboards
  • Je helpt bij het analyseren en beoordelen van financiële en niet-financiële gegevens
  • Je helpt deze gegevens te vertalen naar organisatiedoelstellingen
  • Je speelt een ondersteunende rol bij de financiële sturing en verantwoording op afdelingsniveau
  • Je wilt je verder ontwikkelen binnen dit strategische financiële vakgebied
Wat jouw werk echt interessant maakt is de hectiek van de omgeving. Bijvoorbeeld vanwege allerlei ontwikkelingen in de nationale woningbouw- en duurzaamheidsprogramma’s en/of lokale politieke keuzes is geen dag hetzelfde. Bij de uitoefening van de business control functie kijken we ook kritisch naar onszelf: is de sturing evenwichtig en efficiënt ingericht binnen F&C? Kan het slimmer of beter, en hoe kan data ons helpen? Hoe nemen we de brede context mee voor strategische advisering? Genoeg leven in de brouwerij dus voor een energieke junior business controller die samen met acht collega’s gericht op alle afdelingen binnen het brede fysieke domein werkt aan de invulling van de nieuwe financiële functie 2.0.

Dit zijn wij

De afdeling Financiën & Control kent 3 teams: Administratie, Expertise en Advies (in totaal ongeveer 90 medewerkers). De vacature valt onder het team Advies dat uit ongeveer 25 medewerkers bestaat. Het team is bezig aan een verdere doorontwikkeling richting strategisch adviseur en de financiële functie 2.0. De sfeer binnen F&C is goed. Alle medewerkers staan voor elkaar klaar en voelen zich gecommitteerd aan een gezamenlijke opgave.

Functie-eisen

Dit ben jij

Wij zijn voor deze juniorpositie op zoek naar een teamspeler – je bent leergierig en je wilt samen met je collega’s de kwaliteit van de financiële sturing en verslaglegging verbeteren. Je bent je bewust van functionele verhoudingen en daarnaast ben je flexibel, accuraat en analytisch. Je beschikt over de vaardigheden om proactief en helder te communiceren. Je ziet het als uitdaging om in een dynamische omgeving een bijdrage te leveren door constructief samen te werken en daarbij integer en stressbestendig tot resultaat te komen. Met enthousiasme en gedrevenheid werk je samen met je collega’s van F&C aan het verzorgen van accurate en up-to-date financiële rapportages, ontwikkeling en verdere professionalisering van de afdeling. Kortom, jij bent een collegiale junior business controller met nieuwe, frisse initiatieven en ideeën.

Diezelfde ambitie heb je ook voor jezelf: jij wilt altijd vooruit, vernieuwen, nóg beter worden. Dit zien we terug in: dat je het belangrijk vindt om je vakkennis bij te houden en externe bijeenkomsten bij te wonen. Je durft voor je eigen leerproces eerlijk naar jezelf te kijken en hecht waarde aan reflectie en feedback. Je werkt graag samen, bent aanspreekbaar en durft anderen ook aan te spreken.

Je beschikt over

  • een afgeronde hbo-opleiding op financieel-economisch gebied
  • kennis van en/of affiniteit met gemeentelijke financiën en administratie
  • ervaring en/of affiniteit met de bouwkundige ontwikkelvraagstukken en meerjarige financiële projecties
  • goede sociale en communicatieve vaardigheden
  • goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel verbaal als in geschreven tekst

Goed om te weten

Dit bieden wij

  • Een salaris van max. €5021,- bruto per maand bij een fulltime werkweek van 36 uur, afhankelijk van je werkervaring, kennis en opleiding word je ingeschaald in schaal 10 of 10a
  • Naast je salaris ontvang je 17,05% Individueel Keuzebudget (IKB) dat je naar eigen inzicht kunt besteden (denk aan extra verlof) of volledig laat uitkeren. Het IKB bestaat uit: 8% Vakantietoelage, 6,75% Eindejaarsuitkering, 1,5% Levensloopbijdrage en 0,8% bovenwettelijke verlofuren (14,40 uur). Dit komt neer op een maximaal bruto maandsalaris van €5877,- (per jaar €70.542) o.b.v. een 36-urige werkweek
  • Een jaarcontract voor 36 uur per week met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren
  • Prima arbeidsvoorwaarden, zoals een ABP-pensioen, een reiskostentegemoetkoming, een thuiswerkvergoeding en -voorzieningen, vakantiedagen en verlofregelingen passend bij levensgebeurtenissen
  • Flexibiliteit om je werk en werktijden in te delen op een manier die bij jou past
  • Een moderne kantooromgeving midden in het stadscentrum van Zoetermeer met faciliteiten als een kolfkamer en gebedsruimte
  • Veel mogelijkheden tot het volgen van trainingen en opleidingen

Enthousiast?

Stuur dan motivatie en cv in via de sollicitatie-knop voor de sluitingsdatum van woensdag 16 november. De gesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 24 november. Een ontwikkelassessment kan onderdeel uitmaken van de procedure. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid altijd voorrang op externe kandidaten.

Profielen

Competentieprofiel

Klik
voor het competentieprofiel.

Functieprofiel

De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klik
voor het profiel van de generieke functie.

Ik heb interesse, maar ik heb een vraag over...

meer...



Meer vacatures van Zoetermeer