Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Klantmanager
Staat klantvriendelijkheid bij jou op 1?
Het cluster Loket Samenleving en Zorg (LSZ) vormt binnen de afdeling Werken, Wonen, Leven (WWL; ruim 70 fte’s) de integrale toegang naar het sociaal domein. Vraagverheldering en inzet van ondersteuning vindt hier op een zo vroeg mogelijk moment en zo dicht mogelijk bij de inwoner plaats. Wat kunnen wij betekenen voor onze klanten? In het cluster vindt ook de toetsing en opdrachtverlening naar specialistische voorzieningen plaats.Het cluster LSZ is gesplitst in een Team Werk/Inkomen (met klantmanagers Participatiewet, medewerkers minimabeleid en bijzondere bijstand en sociaal rechercheur), Team Jeugd/Wmo/Bureaudienst (Wmo- en Jeugdconsulenten en Toegangsmedewerkers) en een Team Ondersteuning (procesregisseurs sociaal domein, kwaliteitsmedewerkers, terugvordering en verhaal en de (uitkerings)administratie). Alle teams worden aangestuurd door een coördinator.
Voor het Team Werk/Inkomen zijn we op zoek naar een
Klantmanager werk
(voor 32-36 uur)Als klantmanager werk faciliteer en begeleid je klanten met een verschillende afstand tot de arbeidsmarkt naar (betaald) werk. Je werkt nauw samen in een team van klantmanagers, waarmee je werkt aan de gezamenlijke doelen. Je hakt knopen door als het moet, schrikt niet van hectiek. Je draagt de verantwoordelijkheid voor jouw klanten en je bevordert de zelfredzaamheid van je klant. Communicatief ben je dan ook ijzersterk. Je bent goed op de hoogte als het om de Participatiewet (Pw) gaat en je staat stevig in je schoenen.
Dit doe je concreet
- Samen met de klantmanager inkomen voer je het intakegesprek. Je bepaalt samen met de klant het traject naar werk. Daarbij onderzoek je de arbeidsmogelijkheden en –ontwikkeling;
- Je weet de klant te motiveren en gaat uit van hun eigen kracht en mogelijkheden;
- Je analyseert en beoordeelt de hulpvraag. Je maakt het gespreksverslag, de rapportage, stelt een plaatsingsplan op en maakt de beschikking voor het traject;
- Je faciliteert en begeleidt de klant in de toegekende voorzieningen en bij aanvullende hulpvragen. Daarbij denk en werk je multidisciplinair waarbij je veel contact hebt met de klantmanagers inkomen, werkgevers en ketenpartners maar ook met collega’s van Jeugd en WMO. Je monitort en evalueert het plaatsingsplan en legt de voortgang vast;
- Je verstrekt informatie en adviseert over wetten, regelingen en voorzieningen. Je kent de sociale kaart en je kan jouw kennis delen. Je onderhoudt een netwerk met werkgevers;
- Je neemt deel aan interne en externe overleggen op casusniveau en sluit aan bij regionale bijeenkomsten;
- Je levert een bijdrage aan de (beleids)ontwikkeling en verdere ontwikkeling van het team en de afdeling.
Dit breng jij mee
- Je hebt een hbo-diploma.
- Je hebt bij voorkeur recente ervaring binnen een gemeente als klantmanager werk.
- Je hebt goede kennis van de Pw en het verdere sociaal domein.
- Kennis van applicatie suites voor het sociaal domein is een pré.
- Je hebt zeer goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.
- Je hebt een constructieve werkhouding, zelf-organiserend vermogen en bent creatief.
- Je bent in het bezit van een rijbewijs en eigen vervoer.
Dit ben jij
- Je bent een doorpakker en ondernemer, die de balans vindt tussen de belangen van de klant en zijn omgeving: zo heb je oog voor doelmatigheid én rechtmatigheid.
- Je bent oplossingsgericht, kunt goed samenwerken en bent in staat tot zelfreflectie.
- Je bent een prettige, deskundige gangmaker, maar bovenal een teamplayer.
Dit bieden we jou
- Een leuke functie in een uitdagende werkomgeving, waarbij we trots zijn op onze resultaten.
- Een salaris van maximaal € 4.048,00 (bij 36 uur, functieschaal 9, peildatum 1 oktober 2020).
- Je bouwt 17,05% Individueel Keuzebudget op voor bijvoorbeeld extra inkomen, verlof, een fiets of fitnessabonnement.
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een woon-werkverkeervergoeding, flexibele werktijden, uitstekende studiefaciliteiten en de mogelijkheid om vanuit huis te werken.
Hebben we het over jou?
Solliciteer! Dat kan online tot en met 2 februari 2022. Mogelijk vragen we je een assessment te doen.Meer weten over de functie? Neem dan contact op met Chris Wild (coördinator team Werk/Inkomen): 0111 452 366.Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Carolijn Feij (P&O-adviseur): 0111 452 214.
meer...
Meer vacatures van Gemeente Schouwen Duiveland