Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Junior) Adviseur control

Pijnacker-Nootdorp - 25-01-2022 Naar vacature  

25 januari 2022, 14:00

Deel via:
Wil jij een bijdrage leveren aan een efficiënte, effectieve en betrouwbare gemeente? Krijg je energie om de organisatie op weg te helpen om verder in control te komen? Als VIC’er/auditor lever jij je bijdrage om de gemeente daarbij te helpen. Je affiniteit met privacy helpt daar extra bij. Daarnaast voer je ook de andere taken uit om dit te bereiken. Wij zoeken een (junior) adviseur control voor 32 tot 36 uur per week. Solliciteer voor 9 februari 2022!

Wat ga je doen?

Als (ervaren) adviseur control voer je audits uit, vanaf het begin (startgesprek) tot en met het eind (bespreken bevindingen, opleveren rapportage). Deze audits richten zich op Verbijzonderde Interne Controles (VIC’s) van vooraf gedefinieerde processen en op Data Protection Impact Assessments (DPIA) in het kader van de privacywetgeving. Daarnaast voer je zelfstandig of met collega’s jaarlijks een artikel 213a onderzoek op doelmatig- en/of doeltreffendheid uit. Ook kun je gevraagd worden voor het uitvoeren van een quick scan of een ander soort (ad hoc) audit waar de organisatie behoefte aan heeft. Uiteraard worden de audits volledig onafhankelijk en objectief uitgevoerd, maar je denkt ook mee met de proceseigenaren en levert zo een bijdrage aan de voorkant van het proces om risico’s te beperken. Als je nog niet zo ervaren bent, doe je dit samen met een ervaren collega.

Naast het uitvoeren van VIC’s en audits werk je ook op andere manieren aan het in control zijn van de organisatie. Je voert, eventueel samen met de lijnafdelingen, risicoanalyses uit op het gebied van bedrijfsvoering en doet voorstellen tot verbetering. Of je draagt bij aan het monitoren van opvolging bevindingen uit voorgaande audits of het vertegenwoordigen van de gemeente Pijnacker-Nootdorp op dossiers bij samenwerkingen in de regio. Daarnaast zoek je de verbinding met de organisatie in het algemeen en het controlnetwerk in de organisatie in het bijzonder.

Control in de organisatie is belangrijk. In de eerste plaats omdat dat de basis is voor onze dienstverlening. Daarnaast omdat de gemeente vanaf 2022 zelfstandig een rechtmatigheidsverklaring afgeeft. Daarom speelt de ontwikkeling van control een prominente rol in de gemeentelijke organisatie. Van jou verwachten we dat je ook hier je rol in pakt.

Wij vragen

Ervaring in het uitvoeren van VIC’s en audits is een pre. Net als kennis over en ervaring met de AVG. Heb je deze ervaring nog niet maar voldoe je wel aan (een deel van) de eisen en denk je dat jij de juiste persoon voor deze functie bent, dan nodigen we je van harte uit om met ons in gesprek te gaan over je ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie. 

Verder:
  • beschik je over tact, overtuigingskracht, omgevingsbewustzijn en een enthousiaste, proactieve daadkrachtige houding om in een politiek-bestuurlijke context te kunnen opereren;
  • zie je de meerwaarde van meedenken aan de voorkant van processen en wil je daarvoor inzetten;
  • heb je een afgeronde Hbo- of academische opleiding. Bij voorkeur op het terrein van Economie, Bestuurskunde, Bedrijfskunde, accountancy of Public Control;
  • heb je affiniteit met cijfers, met privacy en een goed analytisch vermogen;
  • denk je in termen van oplossingen en niet in problemen;
  • ben je een teamspeler, leg je makkelijk verbindingen en vind je het een uitdaging om samen met je collega’s goede resultaten te behalen;
  • heb je een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.

Over ons team

De concernstaf van de gemeente Pijnacker-Nootdorp, waarvan de adviseurs control deel uitmaken, bestaat uit 20 mensen en ondersteunt de directie met de volgende kerntaken: bestuurs- en managementondersteuning, concerncontrol, strategische advisering, programmamanagement, informatieveiligheid en privacy. Adviseurs control werken intensief samen met de business controllers van de afdelingen Ontwikkeling en Sociaal domein.

Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit ongeveer 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

Wat bieden wij je

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris minimaal € 2.756,- (schaal 9) en maximaal € 5.118,- (schaal 11) bruto per maand. (Dit is volgens de gemeentelijke salaristabel per 1 oktober 2020 op basis van 36 uur per week). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie Adviseur III.

Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het openbaar vervoer, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.

Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag voor 9 februari 2022 je CV en je motivatiebrief voor deze functie. Een assessment of het opstellen van een Insights-profiel kan deel uitmaken van de procedure. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Wanda Bouwmeester, concerncontroller, telefoonnummer 06-30163129 of Rick Bazuin, adviseur control, telefoonnummer 06-21000981.

Meer nieuws

Nieuws, wetenswaardigheden, informatie over projecten, evenementen en activiteiten in Pijnacker-Nootdorp in uw digitale brievenbus? Meld u dan aan voor de gemeente nieuwsbrief.

meer...



Meer vacatures van Pijnacker-Nootdorp