Inloggen - Registreer  
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Adviseur Social Media

Lumc - 11-05-2024 Naar vacature  

Je hebt nog 1 dag(en) om te solliciteren
Hoe zou jij het LUMC op social media neerzetten? Hoe geef je ons baanbrekende onderzoek, een nieuwe behandeling of de talloze verhalen van onze fantastische medewerkers of patiënten daar een plek? Solliciteer en vertel het ons!

Wat ga je doen?

Als adviseur social media bij het LUMC ben jij de creatieve kracht achter de online aanwezigheid van het LUMC. Je hebt diverse verantwoordelijkheden met betrekking tot de centrale en decentrale social mediakanalen.

Je bent verantwoordelijk voor het creëren van pakkende en relevante content die onze doelgroep aanspreekt en onze organisatie op de kaart zet. Je stelt de contentkalender op, bedenkt, maakt en plaatst content, met extra aandacht voor video. Om maximale impact te genereren, werk je nauw samen met decentrale (afdelings)accounts om berichten uit te wisselen, zoals take-overs op Instagram. Naast contentcreatie houd je de vinger aan de pols door de effectiviteit van onze kanalen te evalueren. Je stelt periodieke rapportages op en beantwoordt vragen en reacties via webcare. Ook beheer je de social media mailbox en draait mee in de redactiemailbox.

Je zorgt voor uitbouwen en versteviging van het ambassadeursnetwerk met beheerders van afdelingsaccounts en probeert de kwaliteit van deze kanalen altijd te verbeteren. Dit omvat het adviseren over de opzet, onderhoud en monitoring van afdelingsaccounts, evenals het verzorgen van trainingen en workshops voor zowel nieuwe als bestaande ambassadeurs. Ook sta je altijd klaar om gevraagd en ongevraagd te adviseren over de inzet van social media, zowel binnen als buiten het ambassadeursnetwerk.

Tenslotte lever je input voor het beleid voor het socialmedialandschap van het LUMC. Je denkt mee over de KPI’s en het beleid voor de centrale kanalen. Ook draag je bij aan de ontwikkeling en uitvoering van het beleid voor de afdelingsaccounts om consistentie te waarborgen.

Wat neem je mee?

  • Een afgeronde marketing of communicatieopleiding, minimaal op hbo-niveau.
  • Ruime kennis van en ervaring met Instagram, Facebook, X, Threads, LinkedIn en YouTube.
  • Aantoonbare ervaring in het ontwikkelen van social mediastrategieën en met het uitvoeren van webcare, contentcreatie (met name video).
  • Een enthousiaste, creatieve, nauwkeurige, proactieve en resultaatgerichte instelling.
  • Goede organisatorische, analytische en communicatieve skills.
  • Een vlotte pen en uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.
  • Een omnichannel benadering in het werk dat je doet.
  • Ervaring met het programma OBI4Wan is een pre.
  • Affiniteit met de zorgsector.

Wat bieden we jou?

Door gezondheid gedreven; dat is onze missie. Dit geldt uiteraard niet alleen voor onze patiënten maar ook voor onze medewerkers. Met het project Future@Work werken wij aan een plezierige werkomgeving en bieden wij ruimte voor ontwikkeling. Om te kunnen blijven leren en ontwikkelen bieden wij interne opleidingen en bijscholing aan. Daarnaast heb je recht op een eindejaarsuitkering (8,3%), vakantiegeld, fietsregeling en sportbudget. Ook ben je als medewerker van het LUMC aangesloten bij het ABP pensioenfonds. Dit betekent dat maar liefst 70% van je pensioenpremie betaald wordt door het LUMC en je daardoor netto meer salaris over houdt. Wel zo fijn!

Waar ga je werken?

Je bent onderdeel van het team Online binnen de directie Communicatie. Je directe collega’s zijn vier redacteuren die schrijven over alles wat er binnen het LUMC gebeurt. Daarnaast werk je veel samen met de verschillende communicatieadviseurs en woordvoerders.

Dagelijks werken we aan verbindende online en offline communicatie met de diverse stakeholders van het LUMC in een continu veranderende omgeving. We adviseren de raad van bestuur en het management van de organisatie over reputatie-, stakeholder- en issuemanagement, en strategisch marketing- en communicatiebeleid. Daarnaast ondersteunen we afdelingen en collega-directoraten bij interne en externe communicatievraagstukken. We werken vanuit de visie dat gerichte, transparante en tijdige communicatie bijdraagt aan de verbetering van de gezondheidzorg en de gezondheid van mensen. Doe je mee?

Waar staan wij voor?

Onze gezondheid is van onschatbare waarde. Meer dan in enig ander beroep, kun je in de gezondheidszorg de hele diversiteit in de mensheid in de volle breedte waarderen. Het LUMC, als academisch medisch centrum, omarmt die diversiteit volledig! Wij streven naar de hoogste kwaliteit op het gebied van gezondheidszorg, onderwijs en (internationaal) onderzoek. Wij willen een creatieve en inspirerende werkplek zijn. Het is van essentieel belang dat iedereen zich thuis, veilig en erkend voelt. Daarom was het LUMC dan ook het eerste academisch medisch centrum dat partner werd bij

. Ons actieve netwerk, LUMC Pride, zet zich in voor optimale inclusiviteit en diversiteit binnen onze organisatie. Ongeacht herkomst, geslacht, uiterlijk, leeftijd, identiteit, geaardheid, (fysieke) beperking of geloof, ben je een waardevol onderdeel van onze organisatie. Samen zijn wij LUMC.

Meer informatie

  • Als adviseur social media bedraagt je salaris minimaal € 3.330,- en maximaal € 4.429,- bruto per maand (schaal 8, CAO UMC). Deze bedragen zijn op basis van een fulltime dienstverband.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Lumc
Meer Adviseur Social Media vacatures