Inloggen - Registreer  

Een sterke wat staat erin (en wat niet)

Roestvrijtaal - Uden - 17-03-2023 Naar vacature  

17 maart 2023 door Robin Verhof

Het is nogal een uitdaging in deze krappe arbeidsmarkt: jouw ideale kandidaat verleiden om te kiezen voor een baan bij jouw organisatie. Het succesvol werven van nieuw talent staat of valt met tal van aspecten. Een van de meest onderschatte? Een doeltreffende vacaturetemplate. Dit vooraf bepaalde format biedt je houvast bij het schrijven van aantrekkelijke vacatureteksten. In dit artikel lees je meer over de voordelen en inhoud van een sterke template.

Wat is een vacaturetemplate?

Je kunt een template zien als een sjabloon voor je vacaturetekst. Hierin staan de opbouw, tussenkoppen en standaardteksten van de vacatures vast. Vaak bevat de template een wervende intro, omschrijving van de baan, eisen aan de kandidaat én natuurlijk het aanbod aan de toekomstige collega. Maar ook informatie over het team, de werksfeer en de sollicitatieprocedure. Benieuwd naar voorbeelden? Bekijk de templates die wij ontwikkelden voor bijvoorbeeld

en
.

Versterk je employer brand

Voor veel kandidaten op de arbeidsmarkt is de vacaturetekst nog altijd de eerste kennismaking met je organisatie. Belangrijk dus om ze mee te nemen in de mooie en unieke kanten van een baan bij jouw organisatie. Een goede template ademt je waarden als werkgever, waardoor je je onderscheidt van je concurrenten op je arbeidsmarkt. Ook creëer je hiermee eenheid en herkenbaarheid in je vacatureteksten. Zo draagt een sterke template bij aan je employer brand. Kortom: een goede basis om steeds opnieuw een positieve indruk achter te laten op potentiële nieuwe medewerkers! Bovendien bieden de vaste onderdelen in de template houvast bij het schrijven, waardoor je sneller én gemakkelijker

opstelt.
“Met een sterke template onderscheid je je als werkgever en maak je indruk op potentiële nieuwe medewerkers.”

Opbouw van de template

Hoe de ideale template eruitziet? Dat is voor elke organisatie anders en onder andere afhankelijk van je gewenste uitstraling als werkgever. Maar ook van je doelgroep, de pullfactoren die daarbij horen en de praktische mogelijkheden binnen je organisatie. Denk hierbij aan het recruitmentsysteem of ATS dat je gebruikt en de beschikbaarheid en schrijfkwaliteiten van de medewerkers die de vacatureteksten gaan opstellen.

In zeven stappen naar een unieke template

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Roestvrijtaal