Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Beheerder Basisinformatie

Werken voor Rotterdam - 20-10-2021 Naar vacature  

€ 2973 - € 4494 p.m.
Solliciteer vóór
2 november 2021
Contractvorm
Onbepaalde tijd

Jouw functie

Binnen Basisinformatie zoeken wij een beheerder voor de Basisregistratie Adressen en Gebouwen en de bijbehorende kerngegevens. De BAG-beheerder is verantwoordelijk voor de juiste invulling, uitvoering en gebruik van de wet BAG binnen het concern Rotterdam. Als BAG beheerder ben je de vraagbaak ten aanzien van de wet BAG voor het concern en derden. Je adviseert daarover zowel gevraagd als ongevraagd binnen de afdeling, het concern en op landelijke niveau. Je zorgt voor een optimale communicatie. Je bent bekend met het laatste landelijk beleid, de problematiek rond de uitvoering van de wet BAG en het beheer hiervan. Aanpassingen in de uitvoering ten aanzien van wetswijzigingen en ontwikkelingen zitten in je takenpakket om te zorgen dat deze binnen de gestelde termijnen worden gerealiseerd binnen de bestaande processen.

Als BAG beheerder ben je ook de persoon die bij complexe vraagstukken over de uitvoering van de wet BAG een besluit moet nemen. Afstemming met de wetgever behoort hier ook bij. Ook is het jouw taak om de jaarlijkse Ensia-zelfevaluatie in te vullen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor een goede samenwerking met de aanleverende afdelingen om zorg te dragen dat de processen, de producten en de afhandeling daarvan ten behoeve van de BAG-registratie zo optimaal mogelijk verlopen.

Je rapporteert, informeert en adviseert het management over de stand van zaken en ontwikkelingen in het vakgebied. Je stuurt op het behalen van de wettelijke termijnen en kwaliteitseisen. Je werkt nauw samen met de kwaliteitsmedewerker, de procesbeheerders en de adviseurs in het team. Als BAG-beheerder ben je een verbinder die het relatiebeheer met ketenpartners goed beheerst. Daartoe heb je regelmatig contact met onze ketenpartners, zoals bijvoorbeeld de BGT-beheerder, de adviseurs van de bouwinspectie en de WOZ-coördinator. Samen met onze ketenpartners verbeteren we processen en bereiden we ons voor op de komende ontwikkelingen.

Het werkveld van de geo(basis)registraties is dynamisch en zal de komende jaren flink veranderen. Zo zijn wij hard bezig met het opzetten van 3D-registraties, met voorbereidingen op de Samenhangende Objectenregistratie (SOR) en positioneren wij data als asset. Als BAG-beheerder denk en help je mee om de data, de processen en het team voor te bereiden op deze ontwikkelingen. Dit doe je op tactisch/strategisch niveau. Denk bijvoorbeeld aan het automatiseren en digitaliseren van processen.

Mogelijk zetten we je ook in als beheerder van andere (basis)registraties om zo in het gehele geo-werkveld te kunnen werken (multifunctionaliteit, uiteraard op te bouwen). Hierbij valt te denken aan de Basisregistratie Grootschalige Topografie en Beheer Openbare Ruimte (BOR).

Basisinformatie is een lerende en ontwikkelende organisatie. We blijven werken aan de ontwikkeling van onze producten en diensten. Opleiding van medewerkers en het stimuleren van een leerklimaat staat bij ons centraal. Omarm je veranderingen en durf je vooruit te lopen binnen een afdeling die toonaangevend is in Nederland? Ben jij betrouwbaar en innovatief? Dan pas jij helemaal in onze afdeling!

Jouw profiel

  • HBO werk- en denkniveau
  • Kennis van wet- en regelgeving, procedures en processen van een basisregistratie is vereist, kennis van de BAG is een pré;
  • Kennis en ervaring met beleidskaders en wettelijke processen is een pré;
  • Kennis en ervaring met verbeterprocessen is een pré.
Vaardigheden:
  • Adviesvaardigheid;
  • Analyserend vermogen;
  • Kwaliteit-, service- en resultaatgericht;
  • Netwerken;
  • Omgevingsbewustzijn/ ketendenken;
  • Overtuigingskracht;
  • Goede contactuele eigenschappen (mondeling en schriftelijk);
  • Initiatiefrijk en proactief;
  • Plannen en organiseren;
  • Multifunctioneel en flexibel;
  • Zelfontwikkeling;
  • Coach (inhoudelijk vlak).

Ons aanbod

Een salaris dat past bij wie je bent en wat je kunt. Afhankelijk van onder andere jouw ervaring maximaal € 4.494,- (schaal 10) bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.

En verder goede arbeidsvoorwaarden, o.a.:
  • Een 36-urige werkweek met flexibele werktijden;
  • Een ABP-keuzepensioen;
  • Uitstekende verlofregelingen;
  • Een aantrekkelijk opleidingsprogramma;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05%. Aan jou de keuze wat je met dit budget doet.
Vakantiegeld? Een keer per jaar laten uitbetalen? Extra verlofuren? Het kan allemaal!
Dit item is gesloten.

De afdeling

Toon inhoud
Basisinformatie zet Rotterdam op de kaart. De (sub)afdeling Basisinformatie maakt deel uit van de afdeling Stedelijk Beheer binnen de directie Openbare Werken van het cluster Stadsbeheer Rotterdam. Stadsbeheer houdt Rotterdam heel, schoon en veilig. De directie Openbare Werken is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de infrastructuur en openbare ruimte van Rotterdam. Stedelijk Beheer houdt zich bezig met de stadsbrede vaststelling van de onderhoudsbehoefte van diverse assets zoals Civiele Kunstwerken, bomen, riolering en wegen. Ondersteunend aan dit proces zorgt Basisinformatie voor het inwinnen, beheren en gebruiken van data van de fysieke stad. Onze landmeters meten in en verrijken de data, we laten luchtfoto’s maken, we scannen de objecten 3D in etc. De verzamelde gegevens beheren we in onze basis- en kernregistraties zoals de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT), de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) en de Leidingen verzamelkaart. Door slim gebruik te maken van deze geo(basis)registraties en andere datasets ontwikkelen we apps, slimme kaarten, analyseren we de data en publiceren deze. Een belangrijke ontwikkeling is het Rotterdamse 3D model, een logische stap in ons vakgebied, met ongekende mogelijkheden. Met dit 3D model zetten we de toon in Nederland en ver daarbuiten.

Dit item is gesloten.

Onze organisatie

Toon inhoud
Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.

Stadsbeheer werkt aan resultaat op straat. Aan een openbare ruimte die schoon, veilig en onderhouden is. De medewerkers variëren van rioolreinigers tot straatvegers, van handhavers tot toezichthouders in garages en van onderhoudsmonteurs tot landmeters. Of het nu is via beheer, onderhoud, handhaving of toezicht, Stadsbeheer heeft één doel. Dagelijks de handen uit de mouwen steken voor een verzorgd Rotterdam. Omdat het altijd beter kan.

meer...



Meer vacatures van Werken voor Rotterdam