Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Accounts Receivable Officer

Employment Services - Zoetermeer - 15-04-2021 Naar vacature  

Functie omschrijving


Op het kantoor in Zoetermeer is op korte termijn een vacature voor een:

Accounts Receivable Officer

De functie

De Accounts Receivable Officer heeft als missie het innen van openstaande facturen, het aanspreekpunt te zijn voor zowel nationale als internationale klanten met betrekking tot financiële gegevens zoals vragen over facturen en betalingen. In deze functie is er contact met de klanten in geval van achterstallige betalingen om ervoor te zorgen dat hun betalingen worden ontvangen, terwijl een productieve en coöperatieve relatie met de klanten wordt onderhouden. Naast deze taak zal de functie ook ondersteuning bieden bij andere relevante financiële en administratieve taken. De Accounts Receivable Officer rapporteert aan de Manager FP&A.

Taken en verantwoordelijkheden:
  • Ervoor zorgen dat betalingen van de klanten tijdig worden ontvangen;
  • Proactief contact opnemen met klanten met achterstallige saldi en zorgen voor betaling van openstaande facturen;
  • Betalingsplannen met klanten overeenkomen, indien nodig;
  • Met het verkoopteam overleggen over het betalingsgedrag van de klantenportefeuille;
  • Klanten contacteren via telefoon, e-mail of brieven inzake openstaande facturen, betalingsplannen etc;
  • Het opvolgen van afspraken, het inrichten en aanmaken van periodieke debiteurenrapportages, incl. kasprognoses, gebruikmakend van de financiële systemen van het bedrijf;
  • Dagelijkse verwerken van bankafschriften;
  • Controleren van nieuwe orderbetalingen.

Functie eisen

Profiel van de kandidaat

  • Je hebt een middelbare toegepaste opleiding, minimaal MBO;
  • Je beschikt over kennis en ervaring in administratieve / boekhoudkundige processen;
  • Idealiter heb je 2-3 jaar ervaring in een gelijkaardige functie;
  • Goede kennis van Windows en MS Office en ervaring met boekhouding software;
  • Je bent klantgericht - stevig maar respectvol;
  • Proactief, accuraat en hands-on - de handen uit de mouwen mentaliteit;
  • Teamspeler met goede communicatie- en interactievaardigheden;
  • Vloeiend in Nederlands en Engels (zowel mondeling als schriftelijk);
  • Mogelijkheid om 32 uur parttime te werken kan worden besproken.

Bedrijfsprofiel

Onze opdrachtgever is wereldleider in maritieme veiligheidsoplossingen die de veiligheid op zee verbeteren.
Het bedrijf ontwikkelt en produceert IT- en elektronische apparatuur voor de maritieme markten. Zij hebben een solide reputatie in de scheepvaart dankzij de gespecialiseerde ervaring in Voyage Data Recorders (VDR 'maritieme black box') en positie-indicatiebakens. Deze VDR-producten worden geassembleerd in het kantoor in Zoetermeer. De maritieme producten worden door het eigen verkoopteam via distributeurs verkocht aan rederijen en reders over de hele wereld.

Het kantoor in NL is gevestigd in Zoetermeer en het kantoor in het VK is gevestigd in Portsmouth.

Arbeidsvoorwaarden

Wat biedt de opdrachtgever?

Onze opdrachtgever biedt een marktconform salaris en is bovendien bereid te investeren in jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling. Maar bovenal bieden zij een flinke uitdaging en heel veel ruimte voor eigen initiatief. Én de mogelijkheid om te profiteren van de sterke groei van het bedrijf! De werkomgeving is dynamisch en stimulerend. Je zult deel uitmaken van een klein team van jonge, enthousiaste collega’s die aanzienlijke resultaten boeken en successen met elkaar delen.

meer...



Meer vacatures van Employment Services