Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Senior Adviseur Verkeersmanagement - 20 uren per week - Bereikbaar

Mast Nederland - Delft - 20-04-2024 Naar vacature  

Voor Zuid-Holland Bereikbaar zoekt Mast Nederland een Senior Adviseur Verkeersmanagement. Reageren op deze vacature kan tot 
zondag 28 april 2024 om 15:00 uur.

freelance / zzp / interim opdracht met de volgende kenmerken:

Standplaats: Delft
Startdatum 6-5-2024
Einddatum 30-4-2025
Optie tot verlening 2 x 12 maanden
Aantal uren 20
Maximale inhuur: 36 maanden
Als zzp topper aan de slag via Mast Nederland? Welkom! De tariefrange voor deze opdracht is vrij: Jij bepaalt je eigen tarief. We vragen een uurtarief, bruto per uur, inclusief ALLE kosten, exclusief BTW, dat geldt voor de gehele opdracht duur inclusief eventuele verlengingen, dat marktconform is en in verhouding met de zwaarte van de opdracht. De opdrachtgever weegt het tarief nadrukkelijk wel mee in de beoordeling.

Functiebeschrijving

Wie is ZHB?
Zuid-Holland Bereikbaar is een samenwerking van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Provincie Zuid-Holland, gemeente Den Haag, gemeente Rotterdam, Metropoolregio Den Haag Rotterdam (MRDH), Havenbedrijf Rotterdam en ProRail.

Onze hoofdtaak is om met de provinciebrede ZHB basisaanpak de bereikbaarheid, doorstroming en leefbaarheid in Zuid-Holland te verbeteren. Samen met de partners zorgen wij dat de hinder tijdens geplande en ongeplande werkzaamheden beperkt blijft en leveren wij een bijdrage aan de duurzame mobiliteitstransitie. We hebben meer dan 100 mensen die werken bij ZHB. Dat is een vaste basis van circa 30 medewerkers en zo’n 70 mensen vanuit een flexibele schil.

Ben jij in staat om grotere adviestrajecten en projecten op te zetten, te trekken en uit te voeren om het Verkeersmanagement (VM) binnen Zuid Holland op een hoger peil te tillen en daar te houden? Dan ben jij de persoon die ZHB zoekt.

Kandidaatomschrijving - Functietaken

Wat verwachten we van de Senior Adviseur Verkeersmanagement?
Uitgangspunt van ZHB is de gebiedsaanpak. Dit betekent dat onze mensen intensief samenwerken met de gebiedspartners, veelal infrabeheerders. Dit doet ZHB door het opzetten van een gebiedsprogramma, door het stimuleren en faciliteren van de samenwerking en waar nodig door uitvoering van projecten, die door wegbeheerders worden gevraagd. Vanwege het grote aantal vervangings- en renovatieprojecten wordt de druk op bereikbaarheid en daarmee de noodzaak voor effectief regionaal (digitaal) verkeersmanagement de komende jaren fors.

Binnen dat kader levert VM-ZHB advies over wat nodig is voor een optimaal verkeersmanagement en denkt hierbij aan inzetten van verschillende modaliteiten. Naast doorstroming en veiligheid zijn daarbij ook duurzaamheid en leefbaarheid van even groot belang.

Het is jouw taak om binnen dit kader met je projecten en adviestrajecten het VM zicht te geven op de huidige verkeerssituatie en het VM zich voor te laten bereiden op de toekomst. Het gaat daarbij zowel om inhoudelijk verkeerskundige aspecten als ook om de ontwikkeling van rol en taak van het regionale VM van ZHB. Je focus komt daarbinnen te liggen op:

1. Implementatie van de ontwikkelagenda VM: planvorming + uitvoering
2. Multimodale netwerk knelpuntenanalyse: begeleiding uitbesteding
Vanzelfsprekend werk je samen met het team van adviseurs en regionaal wegverkeersleiders (Regiodesk) van ZHB. Daarbij wordt VM binnen ZHB ook bezien in samenhang met andere vervoersmodaliteiten om een tijdelijke of duurzame mobiliteitstransitie te realiseren. In die combinatie ligt onze kracht. Daarom werk je óók samen met collega’s die werkzaam zijn in het mobiliteitsmanagement en communicatie.

Taken en verantwoordelijkheden samengevat
Implementatie van de Ontwikkelagenda VM: het ontwikkelen van een meerjarig implementatieplan, inclusief de begeleiding ervan op nader te bepalen onderdelen.

Het (laten) uitvoeren van een multimodale netwerkknelpuntenanalyse voor het Regionale Verkeersmanagementnetwerk.
Als lid van het ZHB team VM ben je verder actief betrokken bij de verdere versterking van onze VM inzet in gebieden en projecten. Daarbij stimuleer je de samenwerking met de collega’s van mobiliteitsmanagement en communicatie, en help je daarmee de beoogde ZHB ambities te realiseren.

Vaardigheden en kwalificaties
Je hebt een brede inhoudelijke ervaring in het vakgebied verkeersmanagement (landelijk en regionaal) en de actuele ontwikkelingen daarbinnen op het gebied van digitaal verkeersmanagement.

Je hebt ervaring in het uitvoeren van samenwerkingsprojecten tussen verschillende organisaties en/of vakdisciplines. Samenwerken met andere (organisaties) is voor jou vanzelfsprekend. Je zoekt snel contact en begrijpt verschillen in belangen.

Je hebt ervaring in het vormgeven en in het leiden van projecten of trekken van adviestrajecten, specifiek met de ontwikkeling en opschaling van diensten op het gebied van digitaal verkeersmanagement.

Je hebt ruime ervaring met de ondersteuning aan wegbeheerders in de landelijke digitaliseringsopgave op het gebied van verkeersmanagement.
Je bent analytisch, kwaliteits- en resultaatgericht; je combineert dit met een pragmatische en flexibele aanpak.
Je bent zelfstandig en kan zowel mondeling als schriftelijk overtuigend zijn.
Je beschikt over een breed privaat netwerk onder de, op de Nederlandse markt actieve, serviceproviders.
Functie-eisen
Je beschikt over een HBO+/WO werk- en denk niveau.
Je hebt minimaal 10 jaar aantoonbare inhoudelijke ervaring in het VM-werkveld.
Je hebt minimaal 10 jaar ervaring in het trekken van advies-trajecten/projecten
Je hebt aantoonbare ervaring met het werken binnen een complex (publiek) samenwerkingsverband.
Je hebt een regionaal en landelijk relatienetwerk in het VM -werkgebied is een pré.
Goed om te weten
We verwachten naast je cv een korte motivatiebrief.
De gevraagde inzet is 12-20 uur. In nader overleg in te richten, met een beoogd groeimodel qua aantal uren.
De functie wordt uitgevraagd voor een langere periode tot najaar 2026, vanuit de ambitie een stabiel VM-adviesteam binnen ZHB te formeren.
Aanwezigheid op locatie (Rhoon en/of bij partners in gebied) en/of thuiswerken (hybride) wordt in overleg met opdrachtgever afgestemd.
Bij gebleken geschiktheid kan inzet (met een afwijkend aantal uren ten opzichte van waarvoor initieel is ingehuurd) op andere (deel)projecten tot de mogelijkheden behoren. Daarnaast is er een optie voor urenuitbreiding bij een groter takenpakket binnen het team.

Functie-eisen

CV eisen

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en maximaal 5 pagina’s A4, tenzij hieronder anders aangegeven.

Toelichting op eisen en wensen: Als je 100% aan de eisen voldoet, zet dat dan ook helder in je CV om afwijzing in de papieren ronde te voorkomen. Voldoe je (op CV) niet aan de eisen, dan zal de opdrachtgever je aanbieding namelijk afwijzen. Met de wensen zijn punten te verdienen om hoger in de ranking te komen. Zorg ook hier dat deze helder in je CV terug te vinden zijn:

Eisen (Knock-Out – Vermeldt dit dus helder in je CV als je voldoet)

Jij herkent jezelf (en voldoet aan het gestelde) in de kandidaatsomschrijving en functiebeschrijving, kan deze opdracht uitvoeren en weet ons hiervan te overtuigen middels je in je CV beschreven ervaringen en opleidingen, aangevuld met je onderbouwing in je motivatiebrief.

Tariefstelling: Een binnen de tariefrange passend (of op genoemde salarisschalen afgestemd) uurtarief.
De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding

Wensen – Hoe beter je hier aan voldoet, des te hoger je kansen, zorg dus dat als je hieraan voldoet, het in je CV beschreven staat.

Beschrijf in een korte motivatie (max 1 A4) je aanpak van een opdracht van vergelijkbare aard en benoem daarin concreet behaalde resultaten. Ga in op de eisen en wensen.

Scoor jij 100% op de specifieke wensen? Dan maak je meer kans:
Tariefstelling: Een concurrerend uurtarief. Het uurtarief wordt mee gewogen in de beoordeling.
Je hebt minimaal 10 jaar aantoonbare inhoudelijke ervaring in het VM-werkveld.
meer dan 10 jaar (10 Punten)
M5 tot 10 jaar (5 Punten)
Minder dan 5 jaar (0 Punten)
Je hebt minimaal 10 jaar ervaring in het trekken van advies-trajecten/projecten.
Meer dan 10 jaar (10 Punten)
5 tot 10 jaar (5 Punten)
Minder dan 5 jaar (0 Punten)
Je hebt aantoonbare ervaring met het werken binnen een complex (publiek) samenwerkingsverband.
Je hebt een regionaal en landelijk relatienetwerk in het VM werkgebied
ja (5 Punten)
nee (0 Punten)

De volgende competenties worden gevraagd (tip: Neem mee in je CV/motivatiebrief) en getoetst in het gesprek:
De competenties: samenwerken, communicatie, analyseren, zelfstandigheid, creativiteit, resultaatgerichtheid en flexibiliteit worden getoetst tijdens het gesprek.

Je bent analytisch, kwaliteits- en resultaatgericht; je combineert dit met een pragmatische en flexibele aanpak.
Je bent zelfstandig en kan zowel mondeling als schriftelijk overtuigend zijn.
Uitstekend (15 Punten)
Goed (10 Punten)
Voldoende (6 Punten)
Matig (3 Punten)
Onvoldoende (0 Punten)

Hoe helderder bovenstaande in je CV staat, hoe groter je kansen om door de eerste, papieren selectie te komen! Vergeet de motivatie niet!


VOG:
Voor het werken bij de overheid is een VOG een vereiste.

ZZP mogelijkheden

Als zzp-er / freelancer aan de slag? We helpen je graag: zzp-ers zijn van harte welkom bij Mast Nederland. Hou rekening met de tariefrange en dat onze opdrachtgever het uurtarief mee weegt in de beoordeling. Ben je benieuwd welke berekening hiervoor gehanteerd wordt, laat het gerust weten!

Je offerte is all-in
Wij vragen je om in je offerte een all-in uur tarief te offreren. Dit betekent inclusief ALLE kosten. Het tarief dat we afspreken is ook echt voor jou! De overeengekomen uurtarieven staan vast voor de duur van de over

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Mast Nederland