Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Manager business control

Alpina Group - Leusden - 06-04-2024 Naar vacature  

Bij Alpina Group zijn we op zoek naar iemand die ons team komt versterken.

25 Vakantiedagen

. En daarbij twee extra vrije dagen per jaar die jij mag opnemen op een voor jou bijzondere dag.

Persoonlijk keuzebudget

. Voor bijvoorbeeld: extra salaris, extra vakantiedagen en een leasefiets.

Thuiswerkbudget.

Om jouw werkplek optimaal in te richten.
Solliciteer in 5 minuten

25 Vakantiedagen

. En daarbij twee extra vrije dagen per jaar die jij mag opnemen op een voor jou bijzondere dag.

Persoonlijk keuzebudget

. Voor bijvoorbeeld: extra salaris, extra vakantiedagen en een leasefiets.

Thuiswerkbudget.

Om jouw werkplek optimaal in te richten.
Ben jij de gedreven, ondernemende finance professional die wij zoeken? Ben jij sterk communicatief en samenwerkingsgericht, met een aantoonbaar vermogen om vertrouwen te ontwikkelen bij stakeholders? Hou jij ervan om in een snel groeiende, veranderende en tevens uitdagende werkomgeving te werken? Dan hebben wij de perfecte baan voor jou!

Wat houdt de baan in?

Als manager business control ben jij, samen met jouw team, verantwoordelijk voor het zorgdragen van de kwaliteit van de bedrijfsvoering binnen Alpina Group en de realisatie van haar (financiële) doelstellingen. Jij streeft een hoge mate van zelfstandigheid binnen het team na, zodat medewerkers voldoende autonoom zijn in de planning en uitvoering van hun taken. Jij stuurt op het verder professionaliseren van de medewerkers binnen business control om te komen tot een hoger kwaliteitsniveau. Daarnaast stuur jij aan op een goede samenwerking tussen de business en business control, als ook in samenwerking met de andere afdelingen binnen Finance & Control.

Jouw uitdagingen als manager business control zijn:

  • De business voorzien van juiste, tijdige en volledige managementinformatie;
  • Actief bijdragen aan het realiseren van de financiële doelstellingen;
  • Zorgdragen voor de verdere ontwikkeling en professionalisering van de strategische planning & control cyclus waaronder budgettering, forecasting en strategische meerjarenplanning;
  • Het opstellen en analyseren van rapportages samen met jouw team met als doel inzicht te krijgen in de performance en winstgevendheid op groeps-, lokaal en BU- niveau.
  • Het leiding geven aan de treasury en cash management activiteiten;
  • Het verder uitbouwen van business control afdeling en begeleiden van de medewerkers hierbinnen op een coachende wijze gericht op (door)ontwikkeling;
  • Zorgdragen voor ondersteuning aan het M&A team bij M&A trajecten.

Wat staat daar tegenover?

Jij komt te werken bij een informele en dynamische organisatie waar je alles mag worden, behalve ongelukkig. Jij krijgt de mogelijkheid om te groeien en jezelf te ontwikkelen. Wij bieden geen baan maar een loopbaan. Daarnaast bieden wij jou:

  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op een vaste aanstelling en een bruto fulltime salaris tussen de € 7.000 en € 10.000, afhankelijk van ervaring;
  • Een persoonlijk keuze budget (PKB), opgebouwd uit verschillende arbeidsvoorwaarden waaronder 8% vakantietoeslag. Het budget kun je voor verschillende doeleinden gebruiken;
  • Een werkweek van 32 tot 40 uur;
  • Flexibiliteit door hybride werken;
  • 25 vakantiedagen (o.b.v. een fulltime dienstverband), waarvan 5 vakantiedagen op zijn genomen in jouw persoonlijk keuze budget (PKB);
  • Twee extra vrije dagen per jaar die jij mag opnemen op een voor jou bijzondere dag;
  • Een pensioenregeling;
  • Een telefoon;
  • Een leaseauto ten behoeve van jouw functie;
  • Een thuiswerkvergoeding (€ 2,15 per dag) en een thuiswerkbudget;
  • Personeelskorting bij het afsluiten van jouw verzekeringen, hypotheek, aan- en verkopen en taxeren van jouw huis.

Hoe ziet het team eruit?

Jij werkt hybride met als standplaats Leusden. Als manager business control geef jij leiding aan een team van vijf business controllers en twee treasurers. De business controller heeft primair één bedrijfsonderdeel als specifiek aandachtsgebied. Jij maakt onderdeel uit van het management team binnen Finance. Dit management team bestaat in totaal uit vijf personen, waaronder de Chief Financial Officer, aan wie je direct rapporteert. Er heerst een informele werksfeer met gedreven en betrokken collega’s. Een inspirerende en uitdagende werkomgeving waar jij volop de ruimte hebt voor eigen initiatieven, persoonlijke ontwikkeling en waar verbetervoorstellen worden gewaardeerd. Verantwoordelijkheid, uitdaging en plezier in het werk staan voorop.

Wat wij van je vragen?

Als manager business control weet jij de individuele teamleden in hun kracht te zetten, zodat ze een juiste bijdrage leveren om als team de doelstellingen te bereiken en om de huidige positionering van business control verder te ontwikkelen in de organisatie. Vanuit jouw strategische visie en praktische 'hands on' aanpak neem je het voortouw om de collega's in het team te inspireren en motiveren. Daarnaast:

  • Een afgeronde hbo/wo-opleiding in bedrijfseconomie/bedrijfskunde of vergelijkbaar, bij voorkeur aangevuld met RC of RA;
  • Minimaal tien jaar relevante werkervaring, waarvan een aantal jaar in een leidinggevende positie;
  • Kennis van financiële, operationele en auditrisico's en risicobeperkingsstrategieën;
  • Ruime ervaring op het gebied van financiële beheersing;
  • Kun jij gemakkelijk schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau;
  • Heb jij een strategische blik, creëert draagvlak en bent in staat om de organisatie mee te nemen in jouw visie;
  • Professionaliseer jij financial planning en analysis processen. Jij initieert en geeft sturing aan veranderingsprocessen waarbij je om moet kunnen gaan met weerstanden;
  • Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Jij bezit de volgende eigenschappen en competenties:

  • Uitstekende schriftelijk en mondelinge communicatieve vaardigheden;
  • Visie en conceptueel denkvermogen;
  • Omgevingsbewustzijn en aanpassingsvermogen;
  • Analytisch vermogen en overtuigingskracht;
  • Kritisch denken en probleemoplossend vermogen;
  • Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid.

Wie zijn wij?

Alpina Group is een landelijk werkende organisatie met sterke regionale wortels en internationale ambities. Wij zijn een adviesbedrijf met meer dan 80 vestigingen in Nederland en België en een serviceprovider voor meer dan 3.000 zelfstandige adviseurs. Hierdoor zijn wij één van de grootste onafhankelijke financieel adviesbedrijven van Nederland. Onze omvang staat voor inkoopkracht en een breed scala aan specialismen. Wij adviseren particulieren en bedrijven over (financiële) risico’s en schade-, levens- en zorgverzekeringen. Daarnaast bieden wij hypotheekadvies, financiële planning en het taxeren en aan- en verkopen van onroerend goed. Tot slot begeleiden wij bij inkomens- en pensioenvraagstukken, met arbodienstverlening en risicomanagement. Via ons innovatieve platform kunnen zowel eigen als externe adviseurs voor hun klant een keuze maken uit vele schade-, levens- en zorgverzekeringen van meer dan 20 grote verzekeraars. Nationale en internationale verzekeraars kunnen bij Alpina Group terecht voor business process outsourcing. Alpina Group telt zo’n 2.000 medewerkers.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Alpina Group
Meer Manager business control vacatures