Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Applicatie Beheerder

ThiemeMeulenhoff - Amersfoort - 21-07-2021 Naar vacature  

ThiemeMeulenhoff is de meest innovatieve speler in de leermiddelenbranche van Nederland. We lopen voorop in het ontwikkelen van effectieve leeroplossingen voor het (hoger) beroepsonderwijs, voortgezet en primair onderwijs. In een sector die volop in beweging is, nemen wij de adviserende, faciliterende rol. We spelen in op de klantvraag en komen met vernieuwende oplossingen. Wij doen dit in resultaatgerichte teams vanuit de kernwaarden wendbaarheid, openheid, lef, bevlogenheid en ondernemerschap. Daar kunnen we jou als Functioneel Applicatie Beheerder heel goed bij gebruiken!

Jouw bijdrage aan ThiemeMeulenhoff
ThiemeMeulenhoff ontwikkelt zich in snel tempo van traditionele educatieve uitgeverij naar aanbieder van effectieve leeroplossingen en partner in onderwijsvernieuwing. Daar is een organisatie voor nodig die wendbaar, ondernemend en vernieuwend is en waarin samenwerken voorop staat. We werken in resultaatverantwoordelijke, zelforganiserende (business)teams.

Je wordt lid van het functionele team Acces, Business & Commercial Solutions binnen de afdeling IT van Thiememeulenhoff en neemt deel aan multidisciplinaire resultaatverantwoordelijke (project)teams.

Het doel van de functie betreft het beheren van de bedrijfs- en commerciële applicaties en het adviseren van eindgebruikers, product owner, management en projectteams over de inzet en gebruik van deze applicaties, binnen het ICT beleid op het gebied van applicatiebeheer, teneinde te komen tot een efficiënte en effectieve bedrijfsvoering.

Daarbinnen zorg je als Beheerder Bedrijfsapplicaties voor:
  • Applicatiebeheer, te weten het monitoren van het functioneren van applicaties, systemen en infrastructuur, binnen het domein, teneinde bij te dragen aan de betrouwbaarheid en continuïteit van de productie en commerciele omgeving.
  • Signaleren van incidenten, analyseren van de oorzaak en aard van incidenten en problemen in het functioneren van business applicaties, prioriteren en zorg dragen voor een passende en structurele oplossing (2e lijns), binnen het IT beleid, teneinde te komen tot een efficiënte en effectieve oplossing van problemen en voorkoming van herhaald optreden.
  • Change- en configuratiemanagement, het doorvoeren van gewijzigde of nieuwe functionaliteiten en bepalen van de impact ervan op andere onderdelen binnen het domein van Bedrijfssystemen conform de geldende procedures teneinde gebruikers in staat te stellen een optimaal gebruik hiervan te maken
  • Beheren en documenteren van de processen systemen en gebruikersprofielen, up-to-date houden en bewaken van systeemeisen, teneinde toegankelijke documentatie van processen en systemen en een permanente kwaliteit van het systeem te verzekeren.
  • Optimalisatie en signaleren verbetermogelijkheden t.a.v. de nieuwe functionaliteit en invoering van nieuwe releases van bedrijfsapplicaties, in lijn met het IM- beleid en behoefte van gebruikers, alsmede opstellen van verbetervoorstellen, teneinde toepassing en effectiviteit van de applicaties continu te verbeteren.
  • Monitoren van de performance en kwaliteit van leveranciers, alsmede acties hierop nemen ter verbetering, op basis van het Vendor Management beleid, richtlijnen en standaarden, om een tijdige beschikbaarheid en kwaliteit van infrastructuur te garanderen en hierdoor te voldoen aan de eisen van de business.
  • Training en advisering van medewerkers en management over de toepassingsmogelijkheden en gebruik van bedrijfsapplicaties, binnen het beleid van de afdeling, om een optimaal gebruik van de bedrijfsapplicaties te verzekeren.
Jouw talent
  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau met ten minste 3-5 jaar relevante werkervaring
  • Je gaat graag een uitdaging aan in een dynamische omgeving waarin geen dag hetzelfde is
  • Ervaring met agile werken (Kanban of Scrum) is een pre
  • Je hebt ervaring met MS Office en kunt omgaan met complexe systemen
  • je vind het leuk om continue te leren en daarmee zaken ook continue te helpen verbeteren door bijvoorbeeld bij te dragen aan goede documentatie
  • Je bent analytisch sterk, constructief kritisch, oplossingsgericht en bent gericht op samenwerking
  • Je bent planmatig, gestructureerd en resultaatgericht en laat onze projecten slagen
  • Je bewaart gemakkelijk het overzicht en bent proces gedreven
  • Je bent proactief, zelf startend en een goede sparringpartner voor de business
  • Je herkent jezelf volop in onze waarden: lef, open, wendbaar, ondernemend en bevlogen.
ThiemeMeulenhoff biedt jou
Vanuit ons kantoor, vlakbij het station en het centrum van Amersfoort, werken we met zo’n 180 enthousiaste collega’s aan effectieve leeroplossingen. Onze organisatie heeft een open en informeel karakter en er heerst een prettige werksfeer. In resultaatverantwoordelijke teams werken we met een gezonde dosis lef samen aan het realiseren van onze doelstellingen. ThiemeMeulenhoff biedt ruimte voor ambitie en persoonlijke ontwikkeling.

Bovendien bieden wij:
  • Een goed salaris dat past bij jouw verantwoordelijkheid
  • Een cao met 36-urige werkweek
  • Een resultaatgerichte werkomgeving met volop ruimte voor flexibel werken en 50% thuis werken
  • Winstdelingsregeling
  • 8% vakantiegeld
  • 23 vakantiedagen per jaar op basis van fulltime dienstverband en de mogelijkheid uit jouw persoonlijk keuzebudget extra verlofdagen te kopen
  • Premiekorting op collectieve ziektekostenverzekering
  • Goede pensioenregeling
  • Telefoon en laptop
  • Gedreven en enthousiaste collega’s
meer...



Meer vacatures van ThiemeMeulenhoff