Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Teamleider Facilitaire Dienstverlening

Schiedam - 07-06-2022 Naar vacature  

Het team Facilitaire Dienstverlening bestaat uit ca. 22 enthousiaste en toegewijde medewerkers die met z'n allen bijdragen aan een fijne en plezierige (werk)omgeving. Zo beheren zij de gebouwen en middelen, zorgen voor een warm welkom voor bezoekers én dragen zorg voor alle restauratieve voorzieningen.

 

Wat ga je doen?

De gemeente bouwt aan de organisatie en de verdere professionalisering van de bedrijfsvoering. Dat gaat stap voor stap (maar wel met een aardig tempo). In dat veranderingsproces heb je een ondersteunende rol door ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de facilitaire dienstverlening op orde blijft. Samen met je team werk je aan het verbeteren van het klant- en toekomstgericht werken. Kortom, facilitaire dienstverlening Schiedam 2.0. Je doet hiervoor concrete verbetervoorstellen. Daarnaast heb je een grote verantwoordelijkheid in de realisatie van een nieuw werkplekconcept. Dit geldt voor de nabije toekomst – in een naar verwachting vernieuwd (stads)kantoor – maar ook voor de tussenliggende periode waar hybride werken de uitdaging is en het stadskantoor steeds meer een plek wordt voor ontmoeten en samenwerken. Dit vraagt van jou om een creatieve mindset, een vernieuwende instelling, en bovenal een groot hart voor hospitality.

Een nauwe samenwerking met en een dienstverlenende instelling naar de andere onderdelen binnen de gemeentelijke organisatie is cruciaal. Je hebt daarin een actieve verbindende voorbeeldrol en weet de klantbehoefte te vertalen naar een passend dienstverleningsconcept. Je adviseert, faciliteert en rapporteert aan de manager Informatiemanagement, ICT & FD op de noodzakelijke besluiten en acties naar aanleiding van keuzes op het gebied van facilitaire zaken. Daarnaast bewaak je de beleids- en jaarplannen en ben je de vertegenwoordiger van gemeente Schiedam in diverse in- en externe overleggen.

 

Wat breng je mee?

Door jouw open en transparante houding zorg je voor een prettige onderlinge sfeer binnen het team en stimuleer je heldere communicatie met de (interne) klanten. Je hebt aandacht voor de ontwikkeling van je mensen en je bevordert eigenaarschap en zelfstandigheid binnen je team. Door jouw coachende stijl van leidinggeven creëer je een werkstijl waarbinnen de teamleden gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de resultaten. Je praat liever direct met mensen dan over mensen. Kortom, iemand die eigen verantwoordelijkheid, mede-eigenaarschap en ontwikkeling van medewerkers stimuleert maar ook niet schroomt om medewerkers aan te spreken op resultaat, houding en gedrag.

  • Je hebt aantoonbaar HBO werk-/denkniveau
  • Je hebt kennis en ervaring met het werkveld van facilitaire dienstverlening, het nieuwe werken 2.0 en hospitality
  • Je hebt affiniteit met ICT
  • Je weet goed je weg te vinden in een politiek bestuurlijke omgeving
  • Het is een pre als je zowel binnen als buiten de publieke sector hebt gewerkt
 

Daarnaast heb je de volgende persoonlijke kenmerken:
  • Je bent klantgericht, servicegericht en ondernemend
  • Je bent mensgericht en beschikt over een coachende stijl van leidinggeven die erop gericht is collega’s te motiveren en ze de ruimte te geven om zich individueel en als team verder te ontwikkelen en geeft daarin zelf het goede voorbeeld
  • Je bent open en toegankelijk
  • Je kan soepel communiceren met en schakelen tussen klanten, externe partijen en de interne organisatie
  • Je hebt een goed inlevings- en doorzettingsvermogen
  • Je bent resultaatgericht, vernieuwend en creatief
  • Je hebt humor en relativeringsvermogen
 

Wat krijg je van ons?

Een boeiende klus in een organisatie met leuke collega’s waar alle ruimte is voor jouw frisse blik, expertise en ondernemerschap. Het salaris bedraagt maximaal € 6.103,00 bruto per maand (schaal 12, teamleider) bij een werkweek van 36 uur. Afhankelijk van ervaring kan inschaling in de aanloopschaal tot de mogelijkheden behoren. We bieden flexibele werktijden en een Individueel Keuze Budget (17,05% van het bruto jaarsalaris). Daarnaast kennen wij goede regelingen op het gebied van scholing en opleiding, het combineren van werk en privé en krijg je de ruimte om je rol effectief en op eigen wijze in te vullen. Ons kantoor ligt in het centrum van de stad en is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. Gestart wordt met een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor een jaar. 

De gesprekken vinden plaats op donderdag 7 juli 2022 tussen 13.00 en 17.00 uur.

Voor deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven. Interne kandidaten hebben hierbij voorrang.

meer...



Meer vacatures van Schiedam