Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Wij zoeken een Teammanager Klantenservice

Azl - Heerlen - 11-04-2024 Naar vacature  

Ben jij een ervaren en klantgerichte leider? Weet je alles van excellente klantbediening? Heb je minimaal vijf jaar ervaring in een klantenservice omgeving? Vind je niets leuker dan het verschil te maken in de dienstverlening aan klanten en de dienstverlening samen met je team continue te verbeteren?Dan zijn wij op zoek naar jou voor deze fulltime functie als Teammanager Klantenservice bij AZL.

Pensioen gaat over meer dan alleen geld. Wat je pensioen straks voor je kan betekenen, en wat niet: daar gaat het om. Als toonaangevende pensioenuitvoerder verzorgt AZL de administratie van 43 pensioenfondsen met bijna 1,3 miljoen deelnemers. Wij zorgen voor een correcte uitvoering en de juiste informatie, zodat zij de juiste keuzes voor de toekomst kunnen maken. Dat doen we met zo’n 700 medewerkers vanuit onze hoofdvestiging in Heerlen en een kantoor in Utrecht. AZL is onderdeel van NN Group.

De afdeling

De 70 medewerkers van de afdeling Klantenservice zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse contacten met de deelnemers en werkgevers van onze pensioenfondsen. Je gaat leidinggeven aan dit team en zorgt er samen voor dat deelnemers en werkgevers elke dag persoonlijk en goed worden geholpen bij hun vragen over pensioen. De Klantenservice is hét centrum van onze Pensioenuitvoering en is het eerste contact met de deelnemer en de werkgever: elke medewerker in jouw team is derhalve hét visitekaartje van ons bedrijf! 

Dit is jouw rol

Als Teammanager Klantenservice ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het team.
  • Je houdt toezicht op de voortgang van de operationele processen. 
  • Je zorgt ervoor dat de met onze pensioenfondsen gemaakte afspraken worden gerealiseerd. 
  • Je bent verantwoordelijk voor een excellente klantbediening, waarbij een persoonlijke benadering en gemak de basis vormen. 
  • Je zorgt voor een optimale inrichting van de klantreis, een efficiënte inrichting van de processen én het continue verbeteren van onze dienstverlening. 
  • Je analyseert waar en hoe verbeteringen en aanpassingen kunnen worden geïmplementeerd. 
  • Je bent een leider en je zorgt ervoor dat de kwaliteiten van jouw medewerkers optimaal worden ingezet. 
  • Tevens neem je deel aan de werving en selectie van medewerkers. 
  • Je werkt nauw samen met je collega-leidinggevenden binnen en buiten de Pensioenuitvoering. 
  • Als Teammanager coach en begeleid je de coördinatoren en medewerkers en stuur je op resultaat. 
  • Je hebt een grote mate van zelfstandigheid, je neemt regie over de operationele werkzaamheden en bent flexibel ingesteld. 
  • Je rapporteert de voortgang aan jouw manager. 
  • Je kunt goed onder druk of tijdspanning presteren.

Wat breng je mee

Je bent een energieke, inspirerende, en ondernemende leider met een sterke can-do mentaliteit. Je kunt snel schakelen en improviseren. Verder denk je in oplossingen en weet je medewerkers te verbinden. Je bent resultaatgericht en doet altijd een stapje extra voor onze klanten.

Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde HBO-opleiding richting Bedrijfseconomie /Bedrijfskunde / Commerciële Economie of Hoge Hotelschool. 

Je beschikt over minimaal vijf jaar werkervaring binnen een Klantenservice omgeving en over aantoonbare resultaten. Opgeleid en/of ervaring op het gebied van customer experience en agile-werken is een pré. Ervaring met veranderprocessen en de aansturing van teams gedurende transities is gewenst. 

Wat hebben wij jou te bieden

Wij houden bij AZL van korte lijnen, van een informele sfeer en van aanpakken. Verder krijg je de mogelijkheid om opleidingen te volgen en je te blijven ontwikkelen. AZL heeft een eigen CAO en onze arbeidsvoorwaarden en salarissen zijn uitstekend. Denk hierbij aan een vaste eindejaarsuitkering, 26 verlof- en 16 ATV-dagen en flexibele werktijden. Je hebt ook de mogelijkheid om arbeidsvoorwaarden te ruilen: meer werken of juist meer verlofuren? Dat kan. Ons hoofdkantoor ligt in Heerlen, waar je gemiddeld drie dagen per week aanwezig bent op een fulltime contract.

Standplaats
Je werklocatie is ons hoofdkantoor in Heerlen.

Heb je er zin in?

Herken jij je in deze omschrijving? Stuur je motivatie met cv naar 
. Vergeet niet om in de mail bij het onderwerp het vacaturenummer 
2421 Teammanager Klantenservice
 te vermelden. Reageren kan tot en met 
30 april 2024

Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure. 
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Azl