Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Strategic Graphic Designer

MeruBrands - Almere - 23-03-2023 Naar vacature  

Je wordt verantwoordelijk voor het succesvol ontwikkelen, optimaliseren en bewaken van
de visuele identiteit van al onze merken. Dit doe je door de bestaande huisstijlen te
optimaliseren, door te voeren en te controleren.

Wie zijn wij

LifeGoods B.V. is een dochteronderneming van MeruBrands B.V. en is een van de snelst
groeiende direct-to-consumer (D2C) spelers in de Benelux. Wij zijn een leverancier van
consumentengoederen en verkopen stijlvolle producten die het leven net iets meer plezier
geven. Dit doen wij met een volledige focus op marketplaces zoals Bol.com en Amazon.
Maandelijks bestellen tienduizenden consumenten onze producten uit een breed en
snelgroeiend assortiment op het gebied van; wonen, huishouden, elektronica, koken, reizen
en meer. Door continue optimalisatie en uitbreiding van het product portfolio en onze
ambitie om belangrijke Europese marketplaces te veroveren zetten we onze succesvolle
ontwikkeling op zowel nationaal als internationaal niveau voort.

Wij handelen vanuit onze primaire bedrijfswaarden:
● Ondernemend
● Persoonlijk
● Klantgericht
● Kwaliteit

Werken bij LifeGoods

Wij zijn een jong en dynamisch bedrijf met een passie voor e-commerce. Werken bij
LifeGoods betekent op je eigen manier ondernemen om zo het beste product tegen
optimale condities bij de consument te krijgen. Je maakt deel uit van een team professionals
met een echte no-nonsense mentaliteit waarbij werk en plezier prima samengaan.
LifeGoods zit in een scale-up fase en groeit ontzettend hard. LifeGoods is bij de FD Gazellen
awards het tweede snelst groeiende bedrijf in regio West geworden. Onze ambities zijn
groots, iedereen draagt hier een steentje aan bij en elke medewerker wordt gestimuleerd
zich te ontwikkelen.

Doel van de functie

Je wordt verantwoordelijk voor het succesvol ontwikkelen, optimaliseren en bewaken van
de visuele identiteit van al onze merken. Dit doe je door de bestaande huisstijlen te
optimaliseren, door te voeren en te controleren. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor
het efficiënter inrichten van alle DTP-werkzaamheden en waarborg je de uitvoer ervan. Als
Strategic Graphic Designer ben je onderdeel van het Marketing & Content team en
rapporteer je aan de Head of Marketing & Content. Je bent bovendien het dagelijkse
aanspreekpunt van zowel de Graphic Designers als de DTP’er en coacht hen on-the-job.
Daarnaast werk je nauw samen met onder andere de Content Managers en Product Content
Specialist.

Resultaatgebieden

Strategisch
Het ontwikkelen van een duidelijke visie, strategie en doelstellingen voor het design team,
die bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het design team en het behalen van de
bedrijfsdoelstellingen. Ontwikkelen van consistente huisstijlen, die volledig passen bij de
identiteiten van de verschillende merken.

Tactisch

Ontwikkelen, optimaliseren en bewaken van de visuele identiteit van alle merken.
Het opzetten en uitvoeren van procesverbeteringen die bijdragen aan efficiëntere
werkwijzen en daarmee de effectiviteit van de design teamleden bevorderen.

Operationeel

Het vormgeven van nieuwe product afbeeldingen en het optimaliseren van designs van
bestaande product afbeeldingen. Het vormgeven en grafisch onderhouden van alle
(toekomstige) websites. Het optimaliseren en controleren van alle design- & DTP-
werkzaamheden. Beheren van de visuele merkidentiteit van het bedrijf, inclusief kleuren, lettertypen, iconen, afbeeldingen en grafische elementen.
People management
Motiveren, stimuleren, coachen en sturen op de ontwikkeling van de Graphic Designers en
DTP’er(s). Zorgdragen voor een optimaal werkklimaat.

De afdeling

De afdeling bestaat uit gedreven en bedreven marketeers. Je bent in de no-nonsense
bedrijfscultuur van LifeGoods “one of the guys”. De afdeling is transparant, standvastig,
gepassioneerd en er is altijd een gezonde dosis humor aanwezig.

De manager

Jim is een gepassioneerde marketeer in hart en nieren met een uitgesproken visie. Zijn
visionaire managementstijl stelt je in staat om je kennis om te zetten in uitvoerbare
trajecten waarin jouw creativiteit wordt uitgedaagd en gestimuleerd.

Wat maakt deze baan zo leuk

Je krijgt veel vrijheid en verantwoordelijkheid om de kwaliteit van alle designs (en
bijbehorende processen) naar een hoger niveau te tillen. Hierdoor sta je aan de basis van
het podium waar later de voorstelling wordt uitgevoerd. De direct-to-consumer business is
wezenlijk anders dan het traditionele retail landschap waardoor je nog meer van je
creativiteit en slagvaardigheid kunt inzetten. Kortom je bent de creatieve architect die
meebouwt aan de visuele identiteit van alle merken.

Wat heb je nodig

● Je hebt een relevante grafische opleiding afgerond;
● Je hebt uitgebreide ervaring met Adobe Creative Cloud (Indesign-Illustrator-
Photoshop);
● Meerdere jaren ervaring in een soortgelijke functie;
● Affiniteit met webdesign is een pré;
● Affiniteit met productfoto- & videografie is een pré;
● Je bent creatief maar ook punctueel en kunt goed omgaan met deadlines;
● Durf en lef om het anders te doen;
● Minimaal 40 uur per week beschikbaar.

Wat biedt LifeGoods jou

● Geweldig team met dito ontwikkelingsmogelijkheden;
● Salaris tussen de €3.876,- en €5.349,- bruto per maand;
● 25 verlofdagen;
● 13e maand;
● Opleidingsbudget;
● Pensioenregeling;
● Hybride werken.

Apply to:

Vacature Strategic Graphic Designer
Vul het onderstaande formulier zo volledig mogelijk in
meer...



Meer vacatures van MeruBrands