Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Ervaren Casemanager verzuim
Adviserende functie op het gebied van preventie, verzuim en inzetbaarheid.
Werkzaamheden Ervaren Casemanager verzuim
‘Robidus is voor mij de perfecte werkplek, omdat ik mijn eigen toko kan runnen, gesteund en gefaciliteerd door expertise en ervaring. Daarnaast zijn mijn collega’s onwijs attent en meedenkend. Robidus biedt een volwassen omgeving die gebaseerd is op vertrouwen en eigen regie.’ Quote Judith van der Wal – casemanager.Als Casemanager Verzuim geef je overwegend telefonisch advies aan leidinggevenden en HR Business Partners van onze klanten. Jouw advies richt zich op het contact van de leidinggevende met de zieke werknemer over de begeleiding gedurende de werkhervatting. Tevens ondersteun je in het proces van de Wet verbetering poortwachter.
Je werkt in een klantgericht brancheteam waarin je een specifieke groep klanten bedient. Hierdoor ken jij jouw klant(en) goed en weet je wat er voor jouw klanten relevant is zodat jij de klant goed kan adviseren over welke re-integratiemogelijkheden passend zijn.
Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
Wat ga je doen?Als Casemanager Verzuim heb je een eigen caseload waarvoor jij verantwoordelijk bent. Je hebt te maken met de meest uiteenlopende verzuimproblemen bij werkgevers. Je werkt voor klanten van 500 tot duizenden medewerkers. Je werkt in een klantgericht brancheteam zodat je met je collega’s kan sparren over complexe verzuimproblematiek.
Je bent proactief in het adviseren en bewaken van de processen, zo nodig zet je interventiepartijen in voor bijvoorbeeld een arbeidsdeskundig onderzoek of een tweede spoortraject. Je biedt adviezen en oplossingen aan als je knelpunten signaleert in het verzuimproces.
Jij hebt aandacht voor de klant, bent op de hoogte van de wettelijke kaders en naast een scherpe blik heb je de kennis om te sturen richting duurzame inzetbaarheid.
Door middel van een 3-gesprek ondersteun je de werkgever en de werknemer zodat afspraken omtrent werkhervatting worden gemonitord en het Plan van Aanpak goed wordt nageleefd.
Duurt de arbeidsongeschiktheid langer dan twee jaar? Dan draag je het dossier over aan je collega’s van het WIA-team.
Functie eisen:
Jij hebt veel in huis voor ons:
- Je beschikt over HBO werk- en denkniveau;
- Je hebt minimaal twee tot vier jaar ervaring als Verzuimcoördinator, Casemanager of Verzuimadviseur bij een directe werkgever, arbodienst of ander adviesbureau;
- Je beschikt over diepgaande kennis van de Wet verbetering poortwachter;
- Een post-Hbo Casemanagement of CROV is een pré.
kaders en naast een scherpe blik heb je de kennis om te sturen richting
duurzame inzetbaarheid.
Als persoon ben je besluitvaardig, doortastend en laat je je niet afschrikken door hectiek en werkdruk. Je kan procesmatig, gestructureerd en nauwkeurig werken. Je weet mensen positief te beïnvloeden en houdt het overzicht. Regie voeren is als een tweede natuur voor je. Vind je het leuk om mee te denken over de verbetering van onze processen en diensten? Dan kijken we samen of we deze veranderingen kunnen doorvoeren. Oftewel: jouw stem telt.
PAST onze dienstverlening bij jou?
- Procesbewaker – Kun jij tijdlijnen bewaken en sturen op resultaten?
- Advies – Kun jij de voor- en nadelen van diverse re-integratie mogelijkheden overbrengen?
- Sparringpartner – Vind jij het leuk om samen met anderen naar oplossingen te zoeken?
- Tactvol – Kun je jouw gesprekspartner op een prettige manier beïnvloeden en overtuigen?
Je werkt vanuit ons kantoor in Zaandam of Breukelen. Deels thuiswerken behoort ook tot de mogelijkheden. Als regiehouder van het verzuimdossier heb je telefonisch contact met de diverse partijen. Verslaglegging is essentieel om alle stappen van de Wet verbetering poortwachter tijdig en volledig te kunnen volgen. Dossiers leg je vast in een door ons ontwikkeld systeem, HRControlNet.
Aanbod:
Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen loopbaancarrière
Vanuit de mogelijkheden van ons inhouse opleidingsplatform ‘RobiSchool’ heb jij de tools om volop aan je skills en aan je persoonlijke ontwikkeling te werken. Hiervoor heb je jaarlijks een vast bedrag van € 200 beschikbaar. Naast vakkennis en andere vaardigheden is het ook belangrijk om fit en vitaal te blijven. Zowel fysiek als mentaal. Vanuit ons vitaliteits- en welzijnsprogramma ‘RoBeFit’ begrijp jij hoe je betere leefstijlkeuzes maakt.En verder…
- Nodigen we je bij de start uit voor een uitgebreid onboarding programma
- Bieden we je een bruto maandsalaris tussen de € 2.530 en € 4.285 op fulltime basis. Afhankelijk van jouw opleiding, competenties en werkervaring start je als junior of medior casemanager
- Heb je standaard 30 vakantiedagen bij 100% dienstverband
- Krijg je van ons een laptop
- Beschikken de meeste werkplekken over een zit-sta-bureau
- Ontvang je een reiskostenvergoeding, een vaste thuiswerkvergoeding én een vergoeding om je thuiswerkplek in te richten
- Organiseren we jaarlijks diverse evenementen en ontvang je zo nu en dan leuke attenties
- Heb je de mogelijkheid om deel te nemen aan een collectieve zorgverzekering en een uitstekende pensioenregeling
Meer vacatures van Robidus